Nieuwe chat! Zie dit topic.

Mannen: handen en nagels

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Mannen: handen en nagels

Bericht door Benjamin »

Joseph schreef: 30 mar 2018, 09:56 Ik heb hier een aantal reacties gelezen dat mensen gestopt zijn met nagelbijten. Ik wil dat ook heel graag maar mij lukt dat nog niet dusver... Heb al vanalles geprobeerd, bittere clear coat wat vies smaakt, nagellak, nepnagels, kauwgom kauwen.. Niks lijkt te helpen.

Heeft iemand misschien een tip voor me wat ik zou kunnen proberen?
Wat mij helpt, is mijn handen op een andere manier bezighouden. Bv. tekenen op een blocnote. Ook zet ik een paar keer per dag mijn handen in de handcrème en dan masseer ik mijn handen/vingers ook uitgebreid. Dat geeft een beetje de sensatie van nagelbijten.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Mannen: handen en nagels

Bericht door Anon20190501 »

Joseph schreef: 30 mar 2018, 09:56 Ik heb hier een aantal reacties gelezen dat mensen gestopt zijn met nagelbijten. Ik wil dat ook heel graag maar mij lukt dat nog niet dusver... Heb al vanalles geprobeerd, bittere clear coat wat vies smaakt, nagellak, nepnagels, kauwgom kauwen.. Niks lijkt te helpen.

Heeft iemand misschien een tip voor me wat ik zou kunnen proberen?
Je handen bezighouden op een andere manier kan helpen. Mijn anti-zenuwen trucje is met zakmessen spelen. Spyderco's vind ik erg leuk voor dat doel.

Een Spyderco uit de Value Folder lijn zoals bijvoorbeeld de Tenacious is uitermate geschikt:

Enkele voorbeeldjes (wees wel voorzichtig enneuh, niks overhaasten!):

https://youtu.be/boFiTHv2m2c
https://youtu.be/KDveDM-W9Y4
https://youtu.be/WN5mYMBSbHo

Zeker in het begin kan het nuttig zijn om een doosje pleisters bij de hand te houden. Inmiddels doe ik het blindelings tijdens lezen, surfen, TV kijken. Tot ergernis van mijn sambo.

PS/Edith: helaas gaat deze hobby niet samen met gelakte nagels. Heb ik mogen ondervinden toen mooi glittersblauw plots verworden was tot schilfers onweerslucht.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Mannen: handen en nagels

Bericht door Jer158 »

Ik ben een notoire nagel-/vingerkluiver. Sinds ik tanden heb zijn er maar twee perioden in mijn leven geweest dat mijn nagels/vingers niet compleet kapot waren of kortgeknipt waren: de eerste paar maanden na mijn emigratie, en nu sinds mijn (borst + hysto) operatie 3,5 week geleden. Wie het weet mag het zeggen
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Mannen: handen en nagels

Bericht door Benjamin »

Jer158 schreef: 05 apr 2018, 20:08 Wie het weet mag het zeggen
Hoe stom het ook klinkt, dat bittere spul voor op je nagels werkt wel echt. Nagellak in het algemeen trouwens. Maar ja dat zul je vast al wel geprobeerd hebben. Wat ook kan helpen is standaard op één (anders ziet het er raar uit) vinger een pleister te plakken. Niet als buffer maar als een soort knoop in je zakdoek zeg maar. Sinds ik wat meer aandacht aan mijn handen besteed, bv. door manicures te laten doen, laat ik het ook bewuster uit mijn hoofd. Zonde van de moeite/het geld/enz.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Mannen: handen en nagels

Bericht door Jer158 »

Benjamin schreef: 08 apr 2018, 12:12
Jer158 schreef: 05 apr 2018, 20:08Wie het weet mag het zeggen
Hoe stom het ook klinkt, dat bittere spul voor op je nagels werkt wel echt. Nagellak in het algemeen trouwens. Maar ja dat zul je vast al wel geprobeerd hebben. Wat ook kan helpen is standaard op één (anders ziet het er raar uit) vinger een pleister te plakken. Niet als buffer maar als een soort knoop in je zakdoek zeg maar. Sinds ik wat meer aandacht aan mijn handen besteed, bv. door manicures te laten doen, laat ik het ook bewuster uit mijn hoofd. Zonde van de moeite/het geld/enz.
Ik dacht meer aan waarom ik juist op die twee momenten opeens nul behoefte had aan kluiven :)

Het is bij mij ook niet zo zeer een gewoonte als wel een vorm van self-stimulatory gedrag. Ik heb wel eens geprobeerd het te vervangen door iets anders (een object) om mee te friemelen, maar het blijft het enige wat ik continu binnen handbereik heb. Wel heb ik varianten die minder schade aanrichten die ik in meer of mindere mate gebruik.

Hoe dan ook maak ik mij er absoluut niet druk om
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Linda
Berichten: 132
Lid geworden op: 15 jul 2017, 15:05
Gender: Transgender

Re: Mannen: handen en nagels

Bericht door Linda »

Ik had bijna geen nagels over en heb gelnagels laten zetten en nu 6 mnd later heb ik mooie lange nagels van mezelf. Bijten doe ik niet meer maar heb er wel een tic aan overgehouden nl mijn vingers over elkaar wrijven ter hoogt van de nagels,het is meer voelen,moeilijk uit te leggen.
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Mannen: handen en nagels

Bericht door Benjamin »

Jer158 schreef: 08 apr 2018, 17:36 Ik dacht meer aan waarom ik juist op die twee momenten opeens nul behoefte had aan kluiven :)
Ah! Begrijpend lezen/leven is niet mijn sterkste punt. In antwoord op de eigenlijke vraag: misschien omdat je veel te doen en veel aan je hoofd had/hebt? Ik heb ook gekloven, en deed het bv. niet als ik ineens in een andere omgeving was. Op reis voor werk, kamperen, dat soort dingen.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Mannen: handen en nagels

Bericht door Marica »

janine2363 schreef: 30 mar 2018, 12:59
Joseph schreef: 30 mar 2018, 09:56 Ik heb hier een aantal reacties gelezen dat mensen gestopt zijn met nagelbijten. Ik wil dat ook heel graag maar mij lukt dat nog niet dusver... Heb al vanalles geprobeerd, bittere clear coat wat vies smaakt, nagellak, nepnagels, kauwgom kauwen.. Niks lijkt te helpen.

Heeft iemand misschien een tip voor me wat ik zou kunnen proberen?
Nagelbuiten is vaak een reactie op "niet goed in je vel zitten". Ik deed vroeger ook niet anders, toen ik besloot mijn transitie te doen
is die neiging van de een op de ander dag gestopt. Een beetje "zen" in het hoofd et voila.
Check! Ik heb gelukkig ook het nagelbijten achter mij kunnen laten sinds ik uit de kast ben als MtF. Als man droeg ik al wel blanke nagellak om het bijten te stoppen, maar dat is nooit gelukt.
Dus........als man had ik afgekloven nagels en al. :roll: Maar in mijn vakgebied lette niemand daar op. Ik ben machinist op shovels , graafmachines en hijskranen. Van een ongeschoren bouwvakker naar hoe ik nu ben, keurig verzorgde handen en nagels met nu knalroze nagellak zelfs. Voor mijn omgeving ook een schok , maar ze vinden het allemaal prima en zien dat ik er gelukkiger door ben geworden.

Voor de lieve FtM mannen , ik kan je maar 1 tip geven : zorg dat je gelukkig bent, dat lijkt de beste remedie.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Simon
Berichten: 579
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:59
Gender: Genderqueer
Locatie: Twente

Re: Mannen: handen en nagels

Bericht door Simon »

Linda schreef: 10 apr 2018, 08:43 Ik had bijna geen nagels over en heb gelnagels laten zetten en nu 6 mnd later heb ik mooie lange nagels van mezelf. Bijten doe ik niet meer maar heb er wel een tic aan overgehouden nl mijn vingers over elkaar wrijven ter hoogt van de nagels,het is meer voelen,moeilijk uit te leggen.
Dat ben ik ook gaan doen toen ik ophield met nagelbijten, ik snap precies wat je bedoelt. Ik heb soms ook de neiging om aan de velletjes rond mijn nagels te gaan zitten, maar gelukkig heb ik vriendinnen die me meteen een sneer geven zodra ik iets te gefocust op mijn handen raak :)
Liever dit dan echt nagelbijten, weliswaar.
Groetjes,

Simon
Gebruikersavatar
Linda
Berichten: 132
Lid geworden op: 15 jul 2017, 15:05
Gender: Transgender

Re: Mannen: handen en nagels

Bericht door Linda »

Sacha64 schreef: 03 jun 2018, 08:09
janine2363 schreef: 30 mar 2018, 12:59
Joseph schreef: 30 mar 2018, 09:56 Ik heb hier een aantal reacties gelezen dat mensen gestopt zijn met nagelbijten. Ik wil dat ook heel graag maar mij lukt dat nog niet dusver... Heb al vanalles geprobeerd, bittere clear coat wat vies smaakt, nagellak, nepnagels, kauwgom kauwen.. Niks lijkt te helpen.

Heeft iemand misschien een tip voor me wat ik zou kunnen proberen?
Nagelbuiten is vaak een reactie op "niet goed in je vel zitten". Ik deed vroeger ook niet anders, toen ik besloot mijn transitie te doen
is die neiging van de een op de ander dag gestopt. Een beetje "zen" in het hoofd et voila.
Check! Ik heb gelukkig ook het nagelbijten achter mij kunnen laten sinds ik uit de kast ben als MtF. Als man droeg ik al wel blanke nagellak om het bijten te stoppen, maar dat is nooit gelukt.
Dus........als man had ik afgekloven nagels en al. :roll: Maar in mijn vakgebied lette niemand daar op. Ik ben machinist op shovels , graafmachines en hijskranen. Van een ongeschoren bouwvakker naar hoe ik nu ben, keurig verzorgde handen en nagels met nu knalroze nagellak zelfs. Voor mijn omgeving ook een schok , maar ze vinden het allemaal prima en zien dat ik er gelukkiger door ben geworden.

Voor de lieve FtM mannen , ik kan je maar 1 tip geven : zorg dat je gelukkig bent, dat lijkt de beste remedie.
Toen de vrouw in mij nog diep verborgen was heb ik ook als man dan gelnagels laten zetten om van het bijten verlost te zijn,resultaat? Ik beet ze gewoon kapot en als je weet hoe hard die zijn. Nu die vrouw uit de kast is gekropen heb ik er weer laten zetten pakweg 8 mnd geleden. Resultaat ? Nooit meer gebeten enkel die tic eraan overgehouden. Zou het kunnen zijn dat de verborgen vrouw e iets wou duidelijk maken ? Ben nu apetrots op mijn mooi gelakte nageltjes. :D :hbeat: