Mannen: handen en nagels

Make-up, kleding, en zo voort
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Mannen: handen en nagels

Bericht door Anon20180311 »

Nick schreef: 05 mar 2018, 17:27 Hihi, nagels gelakt. Eens zien of mijn vriendin het straks, snel zal opmerken en wat ze er zal van vinden ?

Ik ken trouwens, ook geen enkele man in mijn omgeving met gelakte nagels en zeker geen trans-mannen.

Grtz Nick ( mijn nagels zijn : rood dan een zwarte en dan weer rood, enz,.......) :o

Binnen de twee minuten, merkte ze het op ( en was maar aan één hand, zit in het gips).

Reactie: Nick, heb jij je nagels gelakt ? Waarom ? Slaat nergens op, past je totaal niet !

Mijn zwarte duimnagel, hihi mag ik nog even houden (na het meelezen, van dit draadje). Het viel haar, bijzonder snel op.

Grtz Nick :lol:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Mannen: handen en nagels

Bericht door janine2363 »

Benjamin schreef: 04 mar 2018, 22:58 een man onverzorgde klauwen heeft. Rouwrandjes, afgehapt, kloofjes, rauwheid,
Voor mijn transitie was ik een onverbeterlijk nagelbijter, erna, ik kan het mij absoluut niet voorstellen om te nagelbijten en ik ben blij met mijn (te) lnge nagels

Voor mijn transitie had ik geen oog voor kleur enzo, erna, ik zie zonder denken wat past en wat niet en soms (argh, heb je enkel dat sjaaltje wat niet helemaal past, maar van alle alternatieven toch de beste is)

Dit was allemaal voor hormonen en whatnot. Dus het enige wat veranderd kon zijn was ... ... mijn aandacht ... ...

Een vriendin merkte dat ook op, dat als er 'n verschil is tussen mannen en vrouwen, dan is het aandacht (qua vorm, breedte, richting, mannen
hebben natuurlijk ook aandacht voor dingen, maar ... ;-) )

Ik vind het nog steeds verbijsterend bij mijzelf hoe mijn aandacht <klik> omgepoolt is. De klik kwam samen met m'n genderklik en de aandacht een onderdeel van mijn nood voor genderexpressie. Dus nu weet ik niet 100% of het van binnen uit mij kwam (aandacht aan mijzelf geven) of van buiten (aandacht aan mijzelf om het voorbeeld van vrouwen in mijn woon en werk omgeving te volgen), alle twee denk ik, maar meer van binnen, het is gewoon fijn om zo aandacht aan jezelf te geven.
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Mannen: handen en nagels

Bericht door Irene_de_Vreede »

Bijvoorbeeld MtF transgenders die zich geheel opgemaakt hebben en tegelijk een stevige dot uitstekend neusharen laten zien.
Het waren in in ieder geval uitstekende neusharen :)
Irene
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Mannen: handen en nagels

Bericht door Alice »

"Bijvoorbeeld MtF transgenders die zich geheel opgemaakt hebben en tegelijk een stevige dot uitstekend neusharen laten zien."
Re; Irene, "Het waren in in ieder geval uitstekende neusharen"
Ja, de juiste plaats voor een d en een t en de toegevoegde 'e' kan een groot verschil in begripsvorming van de NL/B taal maken.
Dank voor de aandachtspunten.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Mannen: handen en nagels

Bericht door Nick1703 »

Ik heb typische mannennagels zegt mn moeder altijd. Super super kort. Ik wil ze echt iedere week geknipt hebben (ik kan dat niet zelf )
I am, who I am.
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Mannen: handen en nagels

Bericht door Hrafn »

Mijn nagels scheuren vrij snel dus ze zijn meestal vrij kort en ik probeer mijn nagelriemen een beetje bij te houden. Handcrème is bij mij echt noodzaak met mijn droge huid, ik heb echt van die perkamenten oude mensen handen, brrr. (OK, ben ook oud.)
Daan88
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 jan 2018, 21:26
Gender: Trans FtM

Re: Mannen: handen en nagels

Bericht door Daan88 »

Haha ik heb me nooit stiltestaan bij mijn nagels. Ik Bijt ze eigenlijk al heel lang en ben een paar keer gestopt en vond het toen heel vervelend dat ze zo snel vies werden. ;p
Ik zou ze als man gewoon kort knippen anders valt het wel op. Het ligt er idd aan wat je wilt.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Mannen: handen en nagels

Bericht door Anon20180311 »

Ik hou van mooie lange vrouwelijke gelakte nagels. Ze vallen snel op en trekken enorm mij aandacht ( Als man).

Maar gelakte nagels als man ? Welke man wil nu aandacht trekken naar : Die korte ( Afgeknabbelde of onverzorgde afgebroken, afgescheurde, kortgeknipte stompjes ?).

Grtz Nick ;) ( Ps. heb nog mijn zwarte duimnagel, maar stilaan denken ze: Jeetje Nick, deze deed nogal pijn zeker ?. Zit in het gips).
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Joseph
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2018, 19:50
Gender: Man

Re: Mannen: handen en nagels

Bericht door Joseph »

Ik heb hier een aantal reacties gelezen dat mensen gestopt zijn met nagelbijten. Ik wil dat ook heel graag maar mij lukt dat nog niet dusver... Heb al vanalles geprobeerd, bittere clear coat wat vies smaakt, nagellak, nepnagels, kauwgom kauwen.. Niks lijkt te helpen.

Heeft iemand misschien een tip voor me wat ik zou kunnen proberen?
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Mannen: handen en nagels

Bericht door janine2363 »

Joseph schreef: 30 mar 2018, 09:56 Ik heb hier een aantal reacties gelezen dat mensen gestopt zijn met nagelbijten. Ik wil dat ook heel graag maar mij lukt dat nog niet dusver... Heb al vanalles geprobeerd, bittere clear coat wat vies smaakt, nagellak, nepnagels, kauwgom kauwen.. Niks lijkt te helpen.

Heeft iemand misschien een tip voor me wat ik zou kunnen proberen?
Nagelbuiten is vaak een reactie op "niet goed in je vel zitten". Ik deed vroeger ook niet anders, toen ik besloot mijn transitie te doen
is die neiging van de een op de ander dag gestopt. Een beetje "zen" in het hoofd et voila.
Plaats reactie