make-up en brildragen

Make-up, kleding, en zo voort
AnnaNannette
Berichten: 112
Lid geworden op: 24 aug 2017, 14:42
Gender: Vrouw

make-up en brildragen

Bericht door AnnaNannette »

Ik heb nog steeds moeite om make-up op te doen, zeker bij de ogen, zonder bril zie ik echt niets (-9,75). Hoe kan ik dit oplossen ? Ik heb niet vaak de behoefte om op te maken, maar soms wil je er toch net even wat beter uitzien.
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: make-up en brildragen

Bericht door Annet »

Zelfde probleem ben wel nieuwsgierig
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: make-up en brildragen

Bericht door janine2363 »

AnnaNannette schreef: 21 mar 2018, 11:50 Ik heb nog steeds moeite om make-up op te doen, zeker bij de ogen, zonder bril zie ik echt niets (-9,75). Hoe kan ik dit oplossen ? Ik heb niet vaak de behoefte om op te maken, maar soms wil je er toch net even wat beter uitzien.
Ik heb een slecht oog en ik gebruik een beetje de techniek als bij gitaar spelen.

Ik zet de penseel / potlood hand altijd op dezelfde plek op mijn wang, trek het onder oogrand met de hander hand net wat strak, ook altijd hetzelfde, zodat de penseel / potlood hand altijd dezelfde beweging op de zelfde plek maakt. Langzaam dat ik ook voel waar ik ga.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: make-up en brildragen

Bericht door Anon20190501 »

lenzen?

Mijn myopie is een stuk minder maar lenzen zijn in zowat alle sterktes verkrijgbaar. Ik ben zelf inmiddels vele jaren geleden overgestapt van een bril naar lenzen. Er is letterlijk een hele nieuwe wereld voor me opengegaan. Sporten, motorrijden, priegelwerk (make up aanbrengen?), zonnebril naar keuze dragen... 't is allemaal een stuk probleemlozer en vanzelfsprekender geworden.

Alleen 's avonds laat bij de TV of zo draag ik nog wel's een bril.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: make-up en brildragen

Bericht door Irene_de_Vreede »

Er zijn een aantal mogelijkheden (weet niet of dat bij -9 werkt)
Sterk vergrotende spiegel
er schijnen speciale brillen voor te bestaan, maar die heb ik nog nooit gezien.
Contactlenzen
Irene
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: make-up en brildragen

Bericht door Benjamin »

Mijn moeder, die slechtziend is, gebruikt een spiegeltje met een vergrootfunctie en LED-verlichting. Is dat wat?
https://slechtziend.nl/hulpmiddel/wenko ... gel-touch/
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Linda
Berichten: 132
Lid geworden op: 15 jul 2017, 15:05
Gender: Transgender

Re: make-up en brildragen

Bericht door Linda »

Er bestaan brillen waarvan de glazen beurtelings naar beneden kunnen worden geklapt,weet alleen niet of dit voor jouw dyoptrie mogelijk is,maar ze bestaan
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: make-up en brildragen

Bericht door Benjamin »

Linda schreef: 21 mar 2018, 16:21 Er bestaan brillen waarvan de glazen beurtelings naar beneden kunnen worden geklapt,weet alleen niet of dit voor jouw dyoptrie mogelijk is,maar ze bestaan
Ik vind er hier diverse, alleen dat lijken brillen voor dichtbij te zijn en tot +4. Wel handig trouwens, kende ik niet!
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: make-up en brildragen

Bericht door Alice »

Benjamin schreef: 21 mar 2018, 16:59Ik vind er hier diverse, alleen dat lijken brillen voor dichtbij te zijn en tot +4. Wel handig trouwens, kende ik niet!
Goede tipt!!! Wist ook niet dat zoiets bestaat. Bedankt.

Ik denk niet dat vergrotende spiegels bruikbaar zijn. Je kunt je ogen daarin niet scherpstellen, focussen.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Emma1981
Berichten: 105
Lid geworden op: 09 nov 2016, 23:41
Gender: Trans MtF

Re: make-up en brildragen

Bericht door Emma1981 »

Ik gebruik (sinds kort) ook een vergrotende spiegel met lamp. Zit zelf op -4 maar het lukt mij om mezelf scherp te krijgen in de spiegel. Zit er dan wel dicht op met mijn neus maar het Is voor mij een uitkomst, heb ook nog eens diepgezetten ogen dus oog makeup is altijd maar een beetje meh.
Plaats reactie