Nieuwe chat! Zie dit topic.

Zomerkleding

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Zomerkleding

Bericht door Benjamin »

Je hebt (nog) een lichaam waar je je niet (of niet altijd) in thuis voelt. Of je voelt je wel thuis in je lichaam maar je wilt gaan voor een look die wat meer hoort bij je niet-biogeslacht. Met dit warme weer kun je je niet verbergen achter kleding. Zomerkleding vind ik zelf wat lastiger, vanwege de pasvorm. Mannenshorts bv. komen bij mij over de knie. Ik zou het ook fijn vinden om zwemkleding te vinden die wat minder girly is. Ik zwem vaak naakt, maar heb daar niet altijd zin in c.q. het kan niet altijd. Mijn vaste webgidsen (Sartorialist, Esquire, enz.) bieden weinig soelaas, want houden natuurlijk geen rekening met een vrouwenlichaam.

Hoe pakken jullie je garderobe aan in de zomer?
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Zomerkleding

Bericht door Irene_de_Vreede »

Voor vrouwen is het makkelijker denk ik. Ik heb er in elk geval weinig problemen mee. Zomerjurk, bikini...
Irene
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Zomerkleding

Bericht door Jer158 »

Binden in de zomer is iig een drama. Je bent zeer wrsch toch niet plat, en met een zuchje wind zie je al gauw een hele hoop wat met een jas o.i.d. niet te zien is. Niet per se iets wat je out, maar in mijn geval genoeg om me ellendig bij te voelen.

Voor (buiten) zwemmen gebruikte ik deze binders. Dit zijn korte binders met gespjes aan de ene en elastiek aan de andere kant (niet al te comfortabel) met daar overheen een katoenenen hemd gestikt. Door de manier waarop het strak zat op de schouders en los naar beneden hing, kon ik hiermee consistent passen (ook voor mezelf).

Wat mensen ook vaak doen zijn rash guards, van die UV T-shirts, over hun normale binder. Dat is niet mijn eerste keuze omdat die vaak een stuk strakker zitten, zeker als ze nat zijn, en daardoor vanalles accentueren. Nu na mijn borstoperatie ga ik er wel een gebruiken puur vanwege de UV-factor ter bescherming van de littekens, en deze is ook een paar maten te groot om een beetje te compenseren voor de 'plakkerigheid' van het materiaal.

Als je heupdysforie hebt, werken boardshorts vaak beter dan shorts met elastiek. Shorts komen ook in verschillende lengtes. Als de standaard 'boven-de-knie'-modellen te lang zijn voor je, kun je ook voor kortere modellen gaan die er dan vervolgens toch ook weer langer uitzien.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Zomerkleding

Bericht door Benjamin »

Jer158 schreef: 22 apr 2018, 12:00 Als je heupdysforie hebt, werken boardshorts vaak beter dan shorts met elastiek. Shorts komen ook in verschillende lengtes. Als de standaard 'boven-de-knie'-modellen te lang zijn voor je, kun je ook voor kortere modellen gaan die er dan vervolgens toch ook weer langer uitzien.
Goede tip van die boardshorts. Ik heb net ook zo eentje besteld:
https://www.zalando.nl/yourturn-shorts- ... c-g11.html

Wil eens een keer proberen of ik zo´n soort opgerolde onderkant eventueel korter kan maken. Lijkt me niet zo veel gedoe.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Zomerkleding

Bericht door Benjamin »

Irene_de_Vreede schreef: 22 apr 2018, 11:35 Voor vrouwen is het makkelijker denk ik. Ik heb er in elk geval weinig problemen mee. Zomerjurk, bikini...
Verhullen is in de zomer inderdaad moeilijker dan aanvullen, misschien. Al zal het ook wel van persoon tot persoon verschillen. Ik heb de pech nogal curvy te zijn en - wat Jer ook al opmerkt - dat levert vooral heupdysforie op (soms). Ik daar met name bij zwemkleding last van. Om de e.o.a. reden vindt de textielwereld dat vrouwen flink veel heup moeten showen en dat wil ik nu juist niet. Maar ik wil ook niet dat het er slordig/slobberig uitziet.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Zomerkleding

Bericht door Jer158 »

Benjamin schreef: 22 apr 2018, 13:01
Jer158 schreef: 22 apr 2018, 12:00 Als je heupdysforie hebt, werken boardshorts vaak beter dan shorts met elastiek. Shorts komen ook in verschillende lengtes. Als de standaard 'boven-de-knie'-modellen te lang zijn voor je, kun je ook voor kortere modellen gaan die er dan vervolgens toch ook weer langer uitzien.
Goede tip van die boardshorts. Ik heb net ook zo eentje besteld:
https://www.zalando.nl/yourturn-shorts- ... c-g11.html

Wil eens een keer proberen of ik zo´n soort opgerolde onderkant eventueel korter kan maken. Lijkt me niet zo veel gedoe.
Je hebt ook (surf) boardshorts die geschikt zijn voor zwemmen. De truc is om elastieke boorden te vermijden, omdat de stof direct daaronder een soort 'ophoopt' en het breder doet lijken dan het is.

Ter vergelijking: https://www.youtube.com/watch?v=nC5kx5GrvGo

EDIT: En vermijd horizontale strepen op je shorts.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Zomerkleding

Bericht door Benjamin »

Jer158 schreef: 22 apr 2018, 13:52Je hebt ook (surf) boardshorts die geschikt zijn voor zwemmen.
Ja, maar van die grote/los zittende zwembroeken vind ik dan weer niet lekker zwemmen. Plus als je uit het water komt is het plakkende kledder. Ik heb nu een herenzwembroek in zo'n boxer brief model (donkerblauw) en die zit heerlijk. Staat me ook best goed. Ook geen problemen met te veel ruimte in het kruis ofzo. Ik zou willen dat ik jaren geleden een herenzwembroek had durven dragen, want ik heb echt zitten emmeren daarmee. Ik wil er nu ook nog een top bij die wat minder verwijfd is. Lastig te vinden. Een bikini is geen optie want a) te vrouwelijk en b) bierbuik. Gek genoeg heb ik van dat laatste naakt, bij het zwemmen/zonnen of in de sauna, totaal geen last. Kennelijk associeer ik een bikinitop met vrouw = geen buik mogen hebben. Als ik in guy mode ben voel ik me super prima in mijn dad bod. :-) Zo'n board short lijkt me wel fijn voor impromptu zwemactiviteiten, tijdens fietstochtjes ofzo.

Goede video. Hij heeft een Silence of the Lambs poster en zit plaatjes van hoeden te googelen. Ik vraag me nu af waarom. Ik ben snel afgeleid. Maar goede video!
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Zomerkleding

Bericht door Jer158 »

Benjamin schreef: 22 apr 2018, 16:06
Jer158 schreef: 22 apr 2018, 13:52Je hebt ook (surf) boardshorts die geschikt zijn voor zwemmen.
Ja, maar van die grote/los zittende zwembroeken vind ik dan weer niet lekker zwemmen. Plus als je uit het water komt is het plakkende kledder. Ik heb nu een herenzwembroek in zo'n boxer brief model (donkerblauw) en die zit heerlijk. Staat me ook best goed. Ook geen problemen met te veel ruimte in het kruis ofzo. Ik zou willen dat ik jaren geleden een herenzwembroek had durven dragen, want ik heb echt zitten emmeren daarmee. Ik wil er nu ook nog een top bij die wat minder verwijfd is. Lastig te vinden. Een bikini is geen optie want a) te vrouwelijk en b) bierbuik. Gek genoeg heb ik van dat laatste naakt, bij het zwemmen/zonnen of in de sauna, totaal geen last. Kennelijk associeer ik een bikinitop met vrouw = geen buik mogen hebben. Als ik in guy mode ben voel ik me super prima in mijn dad bod. :-) Zo'n board short lijkt me wel fijn voor impromptu zwemactiviteiten, tijdens fietstochtjes ofzo.
Het is idd net wat je gaat doen en wat je zelf prettig vindt. Ik vind het in de zomer of op vakantie vaak prettig om mijn zwembroek aan te kunnen houden. Scheelt weer omkleden en goochelen met penissen enzo.

Heb je wat aan de suggesties van dat binderhemd (voor buitenwater) of een rash guard (zowel voor binnen als buiten)? Een bikini heb ik sowieso nooit gedragen. Dan is een badpak altijd nog beter. Van Speedo e.d. kun je wel redelijk fatsoenlijke krijgen
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Zomerkleding

Bericht door Benjamin »

Jer158 schreef: 22 apr 2018, 20:35 goochelen met penissen enzo.
:icon-mrgreen:
Jer158 schreef: 22 apr 2018, 20:35 Heb je wat aan de suggesties van dat binderhemd (voor buitenwater) of een rash guard (zowel voor binnen als buiten)? Een bikini heb ik sowieso nooit gedragen. Dan is een badpak altijd nog beter. Van Speedo e.d. kun je wel redelijk fatsoenlijke krijgen
Ik kende die rash guards dus niet, en heb er nu eentje besteld (zonder mouwen, tanktopmodel). Het lijkt eigenlijk wel verdraaid op wat ik zoek. Ook geen gezeik meer met rug insmeren. Ik ga het zien.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Zomerkleding

Bericht door Jer158 »

Geinspireerd door dit topic ;) ook maar eens naar shorts gaan zoeken. Een sportbroekje, een surfshort, en twee gewone shorts (cargo, de enige broeken die ik draag vanwege de zakken). In maten 31 en 32! Eentje maat 32 zit redelijk strak, maar de rest absoluut niet (eerder te ruim). Hoop ooit nog eens in maat 30 te passen :D #TransitieGoals

Edit: En een Jurassic Park/World hemd! Die moet ik nog passen
Hung her from the branches of a mango tree