Tip scheren schaamstreek

Make-up, kleding, en zo voort
Plaats reactie
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Tip scheren schaamstreek

Bericht door Benjamin »

In de categorie: dingen die je vader of moeder je nooit geleerd heeft, maar die wel verdraaid handig zijn. Onlangs vertelde een voormalig sekswerker (man) me hoe hij zijn boeltje beneden, voor en achter, scheert zonder scheeruitslag. Uitslag is voor die lieden natuurlijk nogal ... irritant. Ik ben het gaan toepassen en het bevalt goed.

Benodigdheden:
- wegwerpscheermesjes (of iedere keer een nieuwe gewone); gewone mesjes, dus die voor je gezicht*
- olie, bv. babyolie of gewoon zonnebloemolie werkt ook heb ik gemerkt toen de babyolie op was
- suiker
- alcohol
- wattenschijfjes
- deodorantroller zonder parfum e.d.
- handspiegel

Stap 0
Lang haar eventueel trimmen. Uiteraard eerst alles ook even wassen maar dat lijkt me nogal wiedes.

Stap 1
Papje maken van olie en suiker en hiermee voorzichtig (!) scrubben. Weer even wassen.

Stap 2
Het te scheren gebied inwrijven met olie.

Stap 3
Handspiegel op de grond en scheren. Hoe je dan vervolgens zit is even een kwestie van uitproberen.

Stap 4
Alweer wassen.

Stap 5
Lichtjes deppen met alcohol.

Stap 6
Deodorant aaanbrengen. Dit voorkomt zweten, broeien, ontsteken van mini sneetjes, etc. Ik vind het altijd fijn om hierna ook nog jojoba-olie te smeren.

*) Iedere keer een nieuw mes is echt key. Goed scherp en schoon. Kost bovendien bij Kruidvat maar 10 cent per mesje, van het merk Europrofit. Het mesje sloop ik eraf en het plastic gedeelte gaat bij het plastic afval (recycling).
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Tip scheren schaamstreek

Bericht door Anon20190516 »

Of je laat het gewoon ff bij de schoonheidssalon harsen(zoek wel even op Google welke salon een “brazilian”doen,want doen ze ook niet overal en meestal ook alleen bij vrouwen)geen geklooi met scheermesje en lekker glad en fris
Offline
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Tip scheren schaamstreek

Bericht door Anon20190712 »

Ook een goeie: scheren met de haargroei richting mee, daarna wassen met unicura. Niet afdrogen maar inwrijven met aluin en luchtdrogen. Werkt perfect, tip die ik ook heb gekregen van een sekswerker haha
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Tip scheren schaamstreek

Bericht door Benjamin »

Rikki schreef: 15 jul 2018, 13:24 Of je laat het gewoon ff bij de schoonheidssalon harsen(zoek wel even op Google welke salon een “brazilian”doen,want doen ze ook niet overal en meestal ook alleen bij vrouwen)geen geklooi met scheermesje en lekker glad en fris
Ik heb dat in het verleden wel gedaan, maar ik vind het zot pijnlijk en zot duur. Mijn oplossing is een stuk goedkoper denk ik. :mrgreen:
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Plaats reactie