Nieuwe chat! Zie dit topic.

Thuis Laser

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Willy
Berichten: 185
Lid geworden op: 29 mar 2012, 16:24
Gender: Anders
Locatie: Elburg

Thuis Laser

Bericht door Willy »

Ik vraag mij af, heeft iemand ervaring met een thuis laser, bv Rio Salon Laser X.. (google)
Zou het een goed alternatief zijn ipv bij een beauty salon laseren?
Het zal wel een stuk minder zijn, maar je hoeft niet te wachten, totdat je weer aan de beurt bent.

Liefs Willy
My life just out of the closet ...
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Thuis Laser

Bericht door Alexandra »

Hi Willy, ik heb zelf geen persoonlijke ervaring, maar na enig onderzoek lijkt het voor permanent ontharen eigenlijk weggegooid geld.

Er is echter een uitzondering: Als je waxen, epileren, scheren beu bent is het een leuk apparaatje. Gezien het net voldoende energie geeft om de haarzakjes in shock (en daarmee in rust) te brengen, waardoor het haar 3 maanden wegblijft. Permanent zal het echter nooit kunnen zijn gezien de energie die het apparaatje afgeeft te laag is. De meeste thuisapparaatjes zitten rond de 5 joule en 10 Joule als je een goed merk hebt. Maar dat is te weinig. Er is minimaal 30 Joule nodig om haarzakjes te laten coaguleren, maar liever meer energie. Als uitgangspunt kun je denken aan: hoe meer Joule, hoe permanenter het resultaat. 30 Joule is op zich nog weinig, de meeste effectiviteit tref je pas aan rond de 50, 70 of zelfs 100 Joule. Alleen zul je zulke apparaatjes voor thuisgebruik met een hoog aantal Joules niet aantreffen omdat men dan geen keurmerk voor thuisgebruik kan krijgen.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Thuis Laser

Bericht door Arike »

Helemaal eens, met Sasha!
Willy schreef:Het zal wel een stuk minder zijn, maar je hoeft niet te wachten, totdat je weer aan de beurt bent.
En al zou de thuislaser krachtig zijn, dan nog zou je moeten wachten tussen laserbeurten. Er moeten immers weer eerst haartjes naar buiten groeien ;) voordat je die weer kan wegbranden ....
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Willy
Berichten: 185
Lid geworden op: 29 mar 2012, 16:24
Gender: Anders
Locatie: Elburg

Re: Thuis Laser

Bericht door Willy »

Kijk, das duidelijk ;-)
Zelf heb ik een snelle haargroei = smorgens geschoren = savonds weer behaard.
En door mijn gevoelige huid, moet ik toch echt wachten tot de volgende dag, en eigenlijk een dag later....
Als ik nu die tussentijd kan verlengen naar 1 a 2 of 3 weken, dan zou ik me veel gelukkiger voelen.
My life just out of the closet ...
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Thuis Laser

Bericht door Arike »

Ik snap dat je je veel gelukkiger zou voelen met een langere tussenperiode, maar of die thuislasers krachtig genoeg zijn voor een tijdelijke oplossing van een paar weken voor gezichtsbeharing... ik betwijfel het ...

Veel van die thuislasers worden overigens verkocht met de expliciete waarschuwing dat ze niet in het gezicht gebruikt mogen worden
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Gwendolyn
Berichten: 457
Lid geworden op: 27 aug 2012, 00:29
Gender: Vrouw
Locatie: Stiens

Re: Thuis Laser

Bericht door Gwendolyn »

Willy, er zijn inderdaad meerdere thuis lasers, zelfs van Philips, maar of die echt werken? Het zou wel zo moeten zijn, maar wie kan een gegarandeerde resultaat beamen?
Van professionele apparaten mag je inderdaad verwachten dat die een fikse ( lees voldoende sterk maar veilige ) stoot aan de zwarte beharing kunnen geven en daarmee bereiken wat je wenst, op den duur een nagenoeg ( zwarte ) beharing vrij gelaat.

Zodra je groen licht hebt, heb je recht op gelaat en hals ontharing, vergoed dan wel. ;)

Als je zelf over enige eurotjes beschikt, laat dan je lichaam ontharen waar er opvallend mannelijk beharing aanwezig is. De hormonen KUNNEN daar wel iets aan doen, maar het kan ook zeer geringe uitwerking hebben. De Bikini lijn is ( althans bij mij ) zo'n plek waar ik veel beharing heb buiten de slip lijn, op de billen dus. Dat is een mooie plek om alvast mee te beginnen, en de oksels, enz enz.

gwendolyn