Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wat is mijn stijl?

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Wat is mijn stijl?

Bericht door Hrafn »

Ik merk dat ik niet goed weet wat bij me past qua kleding, ik vind dat ook lastig omdat ik nog niet pass. Daardoor blijf ik een beetje hangen in stoer. Ik vind stoer ook leuk maar ik ben soms ook een hippie type en die vrouwelijke kant wil ik tzt weer uiten. Ik voel me, door mezelf, een beetje vastgezet in een stereotype.
Hoe hebben jullie je stijl gevonden?
anon20181206
Berichten: 421
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Gender: Trans MtF

Re: Wat is mijn stijl?

Bericht door anon20181206 »

Ik nog niet....
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 319
Lid geworden op: 31 dec 2017, 20:25
Gender: Genderqueer

Re: Wat is mijn stijl?

Bericht door Goose »

Ik zou zeggen, probeer dingen uit en kijk wat goed voelt. Zie je iets wat je leuk lijkt? Trek het aan en kijk hoe je je er in voelt. Dat kan natuurlijk afhankelijk zijn van je bui, je omgeving, etc, dus ga een keer de stad in (of kijk online) en probeer van alles.

Mijn stijl is altijd al erg basic geweest, sommigen noemen het zelfs saai. Ik heb me daar altijd prettig in gevoeld, en ik denk niet dat er wat dat betreft een hele grote omschakeling komt. De grootste stap tot nu toe is dat ik steeds meer dameskleren vervang door mannenkleding. Wat voor mij dus inhoudt dat ik mijn versleten spijkerbroeken en shirts vervang door mannenbroeken en unisex t-shirts. Ook ben ik aan het kijken of ik mijn jurken en rokken langzaamaan kan vervangen door nette broeken en overhemden.
Daan
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Wat is mijn stijl?

Bericht door Benjamin »

Ik heb nooit een stijl gevonden, ik heb altijd mijn eigen stijl gehad. Een beetje klassiek, genderneutraal, en herfstkleuren. Dat laatste heb ik geleerd van een kleurenconsulent, misschien ook wat voor jou? Ik doe veel inspiratie op door mensen die ik op straat zie en door plaatjes te kijken.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Wat is mijn stijl?

Bericht door Alice »

Stijl, wat past bij mij. Ik denk dat veel transgenders er mee worstelen. Je hebt gewoon niet de zelfde achtergrond als een cisjongen- meisje.

Cisjongens, als ze klein zijn koopt ma de kleding, als ze groter zijn en zelf kleding gaan kopen doen ze, lijkt wel, met hun ogen dicht en binnen 5 minuten staan ze weer buiten. En als de kledingstuk nog goed past enzo dan wordt er gelijk meerdere stukken van het zelfde, liefst in de zelfde kleur/patroon, gekocht. Als ze een partner hebben dan sleept die ze mee naar de winkel en koop voor hem de passende kleding.

Cismeisje, zijn al vanaf de peuter- kleuterschool bezig met mode kleding en die ervaring is moeilijk in te halen door een transvrouw.

Ik worstelde er ook mee. Om zoveel mogelijk uit te proberen en niet te veel wilde, kon, uitgeven kocht ik in het begin veel kleding in budget winkels, in de kringloop, Leger des Heils enzo. Na een tijd begon ik te zien wat bij mij paste, welke kleding bij welke gelegenheid, combinaties maken, daarna ben meer kwaliteitskleding gaan kopen. Iets van man zijn is er in mij blijven hangen. Kleding in een winkel kopen is meer van dit of dat heb ik nodig, past het, staat het goed, afrekenen en weg. Ik blijf niet nog langer in de winkel drentelen om te zien wat ik nog meer kan gebruiken.

Voordat ik omging had ik ook de gedachte dat ik mijn versleten mannen kleding zou vervangen door nieuwe dames kleding. Ik heb dat maar kort gedaan dat gaf mij geen prettig gevoel en op een dag ben ik geheel omgegaan en alleen dames kleding gaan dragen.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Wat is mijn stijl?

Bericht door Benjamin »

@@Alice

Ik zie bij mezelf dan een mannelijk patroon. Ik koop ook meer van hetzelfde en ik blijf ook nooit in een winkel rondhangen. Ik doe ook altijd vooronderzoek op internet of ik koop het direct online.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Wat is mijn stijl?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Zoals anderen ook al terecht opmerken is stijl iets dat je moet ontwikkelen door te proberen en daar loop je als trans achter op cismensen, dat is logisch. Niet bang zijn om dingen uit te proberen en gewoon die dingen behouden die geslaagd zijn en de minder geslaagde dingen weglaten, zo ontdek je langzaam wel je eigen stijl.
Irene
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Wat is mijn stijl?

Bericht door Benjamin »

Misschien een rare gedachte, maar is het niet gewoon een kwestie van je stijl omkeren naar een mannelijke of vrouwelijke variant? Voor de meeste dingen is wel een tegenhanger voor het andere gender te bedenken.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Wat is mijn stijl?

Bericht door KeepzD »

Er zijn toch nog wel dingen die echt in de andere categorie vallen. Ik zou bijv over een tijdje best heel graag een overhemd willen gaan kopen, omdat dat voor mij echt iets netjes-mannelijks is :D
Verder draag ik al jaren alleen maar broeken en shirts van de mannenafdeling, dus dat is niet echt meer een omschakeling. Zoeken naar een stoer shirt met een losse blouse oid er overheen wordt wel weer meer mannelijk/stoer in mijn geval.
Forever myself
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Wat is mijn stijl?

Bericht door Hrafn »

Benjamin schreef: 12 jul 2018, 13:49 Misschien een rare gedachte, maar is het niet gewoon een kwestie van je stijl omkeren naar een mannelijke of vrouwelijke variant? Voor de meeste dingen is wel een tegenhanger voor het andere gender te bedenken.
Interessant idee! Ik vind alternatieve kleding zoals harembroeken enzo leuk, die zijn op zich unisex maar wat in mijn kast ligt vind ik qua print te vrouwelijk. Ik ga dus op zoek naar zo'n broek van een stoere stof. Ik ga ook eens kijken of ik combinaties kan maken van dameskleding die ik nog heb met iets manlijks. Ik voel me vandaag weer zelfverzekerd genoeg om te gaan experimenteren.