Zandloper? Ehhh...

Make-up, kleding, en zo voort
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Zandloper? Ehhh...

Bericht door Anon20190508 »

Heb al veel veel veeeel opgezocht over hoe je je het beste in mannen outfits kunt hullen om zo min mogelijk vrouwelijk te lijken, maar ik was benieuwd of er anderen zijn hier die net als ik een zandloper figuur hebben (brede schouders & heupen, slanke taille) en of er tips zijn om ervoor te zorgen dat het silhouet aangepast kan worden op een comfortabele manier? Ik draag graag T-shirts, bijvoorbeeld, maar die zoeken toch die slanke taille op omdat de stof blijft hangen op mijn heupen etcetera.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

๐Ÿณ๏ธโ€๐ŸŒˆ #femaletotwink ๐Ÿณ๏ธโ€๐ŸŒˆ
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Zandloper? Ehhh...

Bericht door Jer158 »

Jep, behoorlijk zandloperfiguur hier.

T-shirts van een bepaalde lengte vallen het beste, namelijk die net op/boven de billen vallen (en uiteraard niet te strak zitten daar beneden). Moeilijk te vinden aangezien ik meestal M of L draag en die doorgaans voor langere mensen bedoeld zijn.

Mijn favoriete tip is het dragen van een open overhemd over een T-shirt. De loshangende maar redelijk stugge stof verhult de vormen behoorlijk goed!
Hung her from the branches of a mango tree
Simon
Berichten: 579
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:59
Gender: Genderqueer
Locatie: Twente

Re: Zandloper? Ehhh...

Bericht door Simon »

Overhemden inderdaad. Probeer ook shirts te vinden die strak rond je schouders zitten en vanaf daar zo recht mogelijk naar beneden vallen (muscle tees met ronde hals, bijvoorbeeld). V-halzen kun je het best vermijden, omdat die de blik van nature naar beneden trekken, naar je smalle taille en brede heupen.

Met broeken kun je ook veel doen om je heupen smaller te laten lijken. Wat je wil is een broek die strak rond je dijen zit en dan recht naar beneden valt, daardoor lijken je benen langer en je heupen smaller.

Verder zorgen verticale strepen (en andere verticale patronen) voor een langer, rechter uiterlijk, waardoor de blik omhoog en omlaag wordt getrokken en de aandacht minder op je zandloperfiguur valt.
Groetjes,

Simon
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden
Contacteer:

Re: Zandloper? Ehhh...

Bericht door Gwenda »

En draag broeken op de mannen manier. Mannen dragen hun broeken vaak laag op hun middel en vrouwen dragen ze meestal hoog tegen de taille aan of erop. Ook die broeken zijn wijd. En de broeken hebben diepe zakken om van alles in mee te nemen of gewoon je handen in te doen. Mannen hebben immers niet vaak een tasje bij om hun stuff in te doen.
Wat zeker helpt ... iets in je zakken doen. Daardoor ga je anders lopen.
Goose
Berichten: 319
Lid geworden op: 31 dec 2017, 20:25
Gender: Genderqueer

Re: Zandloper? Ehhh...

Bericht door Goose »

Ik ben zelf geen zandloper, aangezien ik van mezelf al vrij smalle heupen heb. Helaas ben ik wel "gezegend" met een flinke boezem, waardoor ik ook moeite heb met het dragen van een binder. Als ik die aan heb lijkt het namelijk alsof ik alleen maar mijn borstspieren getraind heb :lol:
Daan
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: Belgiรซ (Limburg)

Re: Zandloper? Ehhh...

Bericht door Matijs »

Hetzelfde probleem hier.
Bij mij zitten de herenshirts (maat S, M is te groot) bij de schouders te wijd, wat ook geen gezicht is. Ik ben daarom overgegaan naar jongensshirts (kinderen, maat 170-176). In plaats van een omgekeerde 'driehoek' zijn deze shirts vaak meer 'rechthoekiger', wat ik iets mooier bij mijn lichaam vind. Ook heb ik ergens hier gelezen dat je beter shirts met strepen of een flinke print kunt aantrekken, zo ligt er minder nadruk om de borstkas. Die persoon had gelijk. De lange broek moet ik nog uittesten (te goed weer voor nog ;).
###
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Zandloper? Ehhh...

Bericht door Anon20190508 »

En dan even heel iets anders: is er een oplossing voor als je binder wel prima werkt, maar na een tijdje (en dan bedoel ik echt... binnen een halfuur) zakken je borsten weer verder naar het midden? Ik duw mijne altijd min of meer naar beneden en naar buiten want anders heb ik alnog bijna een B-cup, dus ze op een andere manier positioneren is ook niet echt een optie...
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

๐Ÿณ๏ธโ€๐ŸŒˆ #femaletotwink ๐Ÿณ๏ธโ€๐ŸŒˆ
Dean
Berichten: 184
Lid geworden op: 17 jun 2018, 20:24
Gender: Trans FtM

Re: Zandloper? Ehhh...

Bericht door Dean »

Uhm... je kan ze beter niet opzij halen... het rekt je huid namelijk uit, wat nadelig is voor als je in de toekomst geopereerd wil worden...
Well, here I am! What are your other two wishes?
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Zandloper? Ehhh...

Bericht door Benjamin »

Een bierpens! (Het helpt echt. :mrgreen: )
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Dean
Berichten: 184
Lid geworden op: 17 jun 2018, 20:24
Gender: Trans FtM

Re: Zandloper? Ehhh...

Bericht door Dean »

Benjamin schreef: โ†‘16 aug 2018, 15:01 Een bierpens! (Het helpt echt. :mrgreen: )
Whahaha, wat een oplossing Ben :lol:, als ik me niet vergis wil eros echter eerder afvallen dan aankomen xD
Well, here I am! What are your other two wishes?
Plaats reactie