Sporten om er mannelijker uit te zien?

Make-up, kleding, en zo voort
Jas
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 jul 2018, 23:48
Gender: Non-binair

Re: Sporten om er mannelijker uit te zien?

Bericht door Jas »

Goose schreef: ↑02 aug 2018, 23:54 Oh man, daar heb ik altijd zo'n hekel aan... "Ben je afgevallen?" En bedankt. Ik probeer al twee jaar om 3 kilo aan te komen en het lukt me niet.

Naast het feit dat je zelfbeeld helemaal niet afhankelijk hoort te zijn van een getal op de weegschaal.
Dat lijkt me frustrerend, dat je probeert aan te komen maar dat het niet lukt. Heb je er medisch gezien ook last van dat je te licht bent?

Helemaal waar, wat betreft dat zelfbeeld. Ik heb zelf een eetstoornis gehad en herken helaas maar al te zeer hoe zo'n getalletje je humeur ontzettend kan verpesten. Zo jammer eigenlijk.
Goose
Berichten: 319
Lid geworden op: 31 dec 2017, 20:25
Gender: Genderqueer

Re: Sporten om er mannelijker uit te zien?

Bericht door Goose »

Ik ben gelukkig niet te licht (67 kilo bij 1.80 m), maar ik speelde een full-contact sport en wilde wat meer padding en kracht.

Wat betreft je fysiotherapeut, ik zou zeker met haar gaan praten. Ze kent je al, en als jij aangeeft wat je wil en waarom je dat zo graag wil, kan ze je er waarschijnlijk beter bij helpen. Maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.
Daan
Jas
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 jul 2018, 23:48
Gender: Non-binair

Re: Sporten om er mannelijker uit te zien?

Bericht door Jas »

Ik zie haar maandag weer en zal proberen het er met haar over te hebben.
Jas
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 jul 2018, 23:48
Gender: Non-binair

Re: Sporten om er mannelijker uit te zien?

Bericht door Jas »

Stel dat ik er uiteindelijk voor kies om me aan te melden bij een sportschool... Maakt het dan nog uit welke? Zal ik gewoon bij de Basic Fit die bij mij in de buurt zit naar binnen lopen en daar om een gesprekje met de eerste de beste personal trainer vragen, of is uitgebreid vooronderzoek nodig en zo ja hoe kom ik er dan achter wat een goede sportschool is?
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Sporten om er mannelijker uit te zien?

Bericht door Anon20190508 »

Jas schreef: ↑03 aug 2018, 10:30 Stel dat ik er uiteindelijk voor kies om me aan te melden bij een sportschool... Maakt het dan nog uit welke? Zal ik gewoon bij de Basic Fit die bij mij in de buurt zit naar binnen lopen en daar om een gesprekje met de eerste de beste personal trainer vragen, of is uitgebreid vooronderzoek nodig en zo ja hoe kom ik er dan achter wat een goede sportschool is?
Ik persoonlijk zou zoeken naar een personal trainer, niet een open sportschool en zeker niet Basic Fit. Basic Fit heeft weinig en matige begeleiding (het voelt meer als lopende-band-werk en niet persoonlijk) en personal training is minder duur dan men denkt. Ik zit momenteel bij een kleine-groep programma van 10 mensen per groepje en betaal daarvoor €50 per maand. Aangezien ikzelf 5 keer per week train betaal ik omgerekend €2.50 per les.
Verder schijnt bij Big Gym de begeleiding beter te zijn als je toch een sportschool wilt, maar ik raad aan om bij verschillende langs te gaan en te bepalen wat je het beste bij jezelf vind passen.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

πŸ³οΈβ€πŸŒˆ #femaletotwink πŸ³οΈβ€πŸŒˆ
Dean
Berichten: 184
Lid geworden op: 17 jun 2018, 20:24
Gender: Trans FtM

Re: Sporten om er mannelijker uit te zien?

Bericht door Dean »

Hey jas :)

Ik kan me heel goed voorstellen dat dit een hele lastige is. Je zou misschien de vraag richting de fysiotherapeute anders kunnen verpakken dan haar vertellen over je gendertwijfels, als die stap op dit moment voor jou te groot is en haar gewoon vragen naar oefeningen voor je armen en schouders. (Bijvoorbeeld door te zeggen dat je daar graag wat sterker zou willen worden) Per slot van rekening zijn er net zo goed genoeg mensen zonder gendertwijfels op deze aardkloot die graag iets aan hun lichaam willen veranderen. De sportschool staat er iedere avond bomvol mee xD. Op dit moment vind ik het ook moeilijk om in te schatten of het verstandig voor je is om via de reguliere weg aan het trainen te gaan en het zou natuurlijk vervelend zijn als je er klachten aan overhoudt. Als je al kiest voor een sportschool zou ik je in ieder geval adviseren om niet naar 1 van de prijsvechters te gaan. Het is weliswaar goedkoop, maar dat komt dan ook doordat er niet of nauwelijks instructeurs aanwezig zijn die je kunnen begeleiden. En dat is denk ik niet wat je zoekt.
Well, here I am! What are your other two wishes?
Jas
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 jul 2018, 23:48
Gender: Non-binair

Re: Sporten om er mannelijker uit te zien?

Bericht door Jas »

Ik heb inmiddels mijn fysiotherapeute verteld dat ik graag gespierder zou willen zijn in (voornamelijk) armen en schouders. Daarop begon ze een heel verhaal over dat dat deels wel te trainen is, maar dat het niet echt functioneel is. Als fysio kijkt zij natuurlijk vooral naar 'wat heb je eraan voor je dagelijkse activiteiten'. Ik wist al dat zij er zo over zou denken. Ik heb ditmaal toch de moed bij elkaar geraapt en iets gestameld over dat ik me niet comfortabel voel bij het hebben van een vrouwelijk lichaam. Dat was een heel spannend moment voor mij en ik merkte dat zij er niet op bedacht was, maar ze ging er heel goed mee om. Ze zei dat dat wel een ander licht op de zaak werpt, vroeg mij een en ander op te schrijven (wat ik anders zou willen) en we spraken af er na haar vakantie op terug te komen. Ze raadde me aan dit ook met mijn huisarts en revalidatiearts te bespreken. Ik ben blij dat ik het nu gezegd heb en ben benieuwd naar het vervolg.
Goose
Berichten: 319
Lid geworden op: 31 dec 2017, 20:25
Gender: Genderqueer

Re: Sporten om er mannelijker uit te zien?

Bericht door Goose »

Wat goed zeg! Fijn dat je nu samen kan kijken hoe je verder gaat.
Daan
Dean
Berichten: 184
Lid geworden op: 17 jun 2018, 20:24
Gender: Trans FtM

Re: Sporten om er mannelijker uit te zien?

Bericht door Dean »

Wauw! Super goed van je! Ook fijn dat ze bereid is om met je mee te denken!
Well, here I am! What are your other two wishes?
Jas
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 jul 2018, 23:48
Gender: Non-binair

Re: Sporten om er mannelijker uit te zien?

Bericht door Jas »

Dank jullie wel! Mede mogelijk gemaakt door jullie :)
Plaats reactie