Sporten om er mannelijker uit te zien?

Make-up, kleding, en zo voort
Jas
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 jul 2018, 23:48
Gender: Non-binair

Sporten om er mannelijker uit te zien?

Bericht door Jas »

Ik zou graag wat gerichte krachttraining doen om mijn vrouwelijke vormen (heupen, billen, borsten) wat weg te werken en gespierder te worden in o.a. armen. Maar wat voor oefeningen/apparaten zijn dan specifiek interessant om mee te werken?

Is het überhaupt mogelijk om er mannelijker uit te zien door te sporten?

En zijn er sportscholen/fitnessinstructeurs die hier specifiek ervaring mee hebben?

N.B. Ik heb een aandoening aan mijn gewrichten, dus kan helaas niet zwaar trainen.
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Sporten om er mannelijker uit te zien?

Bericht door Anon20190516 »

Misschien kun je wat sportscholen e-mailen en je verhaal voorleggen?
Offline
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Sporten om er mannelijker uit te zien?

Bericht door Anon20190508 »

Over het algemeen bouwen vrouwen trager spieren op dan mannen, dat is helaas nu eenmaal zo - maar als je aan de T zit dan verandert dat heel erg (van wat ik gelezen heb). Je kan altijd bij een trainer aangeven dat je echt spieropbouw wilt en minder kijkt naar de rest, en zeker als je een personal trainer hebt kan je je wensen aan hem/haar voorleggen. Veel trainers hebben ook een intake, waarin je eventueel ook kunt aangeven wat je wilt bereiken.
Ikzelf moet nog beginnen aan mijn traject, maar wil uiteindelijk de personal training kant op, en dan zou het wel gaaf zijn als ik een go-to trainer kon zijn voor FTMs, maar dat is allemaal nog toekomstmuziek.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Jas
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 jul 2018, 23:48
Gender: Non-binair

Re: Sporten om er mannelijker uit te zien?

Bericht door Jas »

Dat is wel erg gave toekomstmuziek wingless! Ik hoop dat je dat gaat lukken :) Ik ben trouwens wel een beetje jaloers als ik die spierballen op je foto zie. Wauw!
Jas
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 jul 2018, 23:48
Gender: Non-binair

Re: Sporten om er mannelijker uit te zien?

Bericht door Jas »

Ja misschien moet ik die stap maar nemen inderdaad. Eerst nog even aan mijn fysiotherapeut voorleggen of zij het wel een goed idee vindt.
Dean
Berichten: 184
Lid geworden op: 17 jun 2018, 20:24
Gender: Trans FtM

Re: Sporten om er mannelijker uit te zien?

Bericht door Dean »

Als je onder behandeling bent bij een fysiotherapeut is het misschien wel een goed idee om het met hem of haar te bespreken. Diegene is per slot van rekening op de hoogte van je aandoening, en ik weet niet of deze fysiotherapeut dat ook heeft, maar bij veel fysiotherapeuten hebben ook wat apparaten staan voor training. Misschien dat hij of zij je ook kan helpen bij het kiezen van de juiste oefeningen, in combinatie met een juiste uitvoering, zodat je je gewrichten niet teveel belast en dus blessures oploopt... dan kun je daar daarna wellicht thuis of in de sportschool mee verder. ik ben natuurlijk niet op de hoogte van je aandoening, en hoe getraind je bent, maar ik denk dat je ook moet oppassen met ‘ongelijkmatig’ trainen, aangezien ook dat klachten kan veroorzaken :)
Well, here I am! What are your other two wishes?
Goose
Berichten: 319
Lid geworden op: 31 dec 2017, 20:25
Gender: Genderqueer

Re: Sporten om er mannelijker uit te zien?

Bericht door Goose »

wingless schreef: 01 aug 2018, 17:49 Over het algemeen bouwen vrouwen trager spieren op dan mannen, dat is helaas nu eenmaal zo
Pff, ja dat herken ik wel. Ik kom sowieso over het algemeen heel moeilijk aan, dus het gaat echt niet snel. Had het even losgelaten, maar wil binnenkort weer beginnen.
Daan
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Sporten om er mannelijker uit te zien?

Bericht door Anon20190508 »

Goose schreef: 02 aug 2018, 18:14
wingless schreef: 01 aug 2018, 17:49 Over het algemeen bouwen vrouwen trager spieren op dan mannen, dat is helaas nu eenmaal zo
Pff, ja dat herken ik wel. Ik kom sowieso over het algemeen heel moeilijk aan, dus het gaat echt niet snel. Had het even losgelaten, maar wil binnenkort weer beginnen.
Ikzelf train nu 5 uur in de week (ga weer naar 6 uur) en mijn vrouwelijke mede-sporters vragen vaak hoeveel ik al ben afgevallen omdat ik er beter uitzie... dan meot ik altijd bekennen dat ik bijna niks afval omdat mijn afvallen word gecompenseerd door de spieren die ik opbouw haha :shhh:
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Goose
Berichten: 319
Lid geworden op: 31 dec 2017, 20:25
Gender: Genderqueer

Re: Sporten om er mannelijker uit te zien?

Bericht door Goose »

Oh man, daar heb ik altijd zo'n hekel aan... "Ben je afgevallen?" En bedankt. Ik probeer al twee jaar om 3 kilo aan te komen en het lukt me niet.

Naast het feit dat je zelfbeeld helemaal niet afhankelijk hoort te zijn van een getal op de weegschaal.
Daan
Jas
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 jul 2018, 23:48
Gender: Non-binair

Re: Sporten om er mannelijker uit te zien?

Bericht door Jas »

Dean schreef: 02 aug 2018, 01:12 Als je onder behandeling bent bij een fysiotherapeut is het misschien wel een goed idee om het met hem of haar te bespreken. Diegene is per slot van rekening op de hoogte van je aandoening, en ik weet niet of deze fysiotherapeut dat ook heeft, maar bij veel fysiotherapeuten hebben ook wat apparaten staan voor training. Misschien dat hij of zij je ook kan helpen bij het kiezen van de juiste oefeningen, in combinatie met een juiste uitvoering, zodat je je gewrichten niet teveel belast en dus blessures oploopt... dan kun je daar daarna wellicht thuis of in de sportschool mee verder. ik ben natuurlijk niet op de hoogte van je aandoening, en hoe getraind je bent, maar ik denk dat je ook moet oppassen met ‘ongelijkmatig’ trainen, aangezien ook dat klachten kan veroorzaken :)
Hoi Dean,

Dankjewel voor je reactie! Ik heb gelukkig een fijne fysiotherapeut, bij wie ik 1x per week kom. Ik fitness daar ook (op redelijk laag niveau) onder haar begeleiding. Zij kent mij en mijn grenzen soms beter dan ikzelf. Ik zou mijn wensen inderdaad met haar moeten bespreken... Ik heb het met haar nog niet echt gehad over de ontevredenheid over mijn lichaam (en dan bedoel ik niet de ontevredenheid over mijn beperkingen en pijnklachten, maar de gendertwijfels), omdat ik dat wat spannend vind. Ik vul al in wat zij zal denken, dat zij zal zeggen dat de kans op blessures heel groot is bij mij en ze zal vast bang zijn dat ik te obsessief ga trainen. Ze zal vast zeer bedenkelijk kijken als ik haar vraag wat zij denkt over een personal trainer bij een fitnessclub en het mij afraden. En misschien heeft ze nog gelijk ook. Maar ik baal zo van mijn lijf dat ik hier wat mij betreft toch echt wat mee moet.
Plaats reactie