Nieuwe chat! Zie dit topic.

Binder

Make-up, kleding, en zo voort
Liano
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 aug 2018, 08:22
Gender: Trans FtM

Binder

Bericht door Liano »

Hallo allemaal,
.ik ben nieuw hier en had een vraag. Een paar dagen geleden heb ik mijn eerste binder binnen gekregen. Ik weet dat je hem niet langer dan 10u aan mag maar waarom. Kan je zwemmen met een binder, maar een groter maat. Waar moet je rekening mee houden en wat moet je wel en niet doen. Weet iemand belangrijke informatie en tips voor het aan/uit doen van een binder.

Ik hoop dat jullie mij kunnen en willen helpen.

Groet, Liano
Gebruikersavatar
Dean
Berichten: 184
Lid geworden op: 17 jun 2018, 20:24
Gender: Trans FtM

Re: Binder

Bericht door Dean »

Hey Liano,

Gewoonlijk gaat het eenvoudiger om je binder aan te trekken van onder af, dus voeten erdoor en dan omhoog :) je huid is vrij stroef, dus alvast je boxer of broek aantrekken maakt het vaak makkelijker. Uitdoen doe je op precies dezelfde manier, maar dan omlaag.

Wat betreft het niet te lang dragen, je huid afbinden is niet geheel zonder risico’s (hier staat dat wel vrij overzichtelijk omschreven https://transgenderinfo.be/m/zorg/verma ... lpstukken/).

In principe zou je ermee kunnen zwemmen, maar het chloor in zwemwater is niet perse goed voor het materiaal. (Het veelal erin verwerkte spandex/elasthan kan hier niet super goed tegen) Dus het kan zijn dat de kwaliteit van je binder achteruit gaat.
Well, here I am! What are your other two wishes?
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Binder

Bericht door Anon20190508 »

Over het algemeen word aangeraden om maximaal 8 uur je binder aan te houden. Met de recentelijke hitte zou ik zeggen korter, vanwege mogelijke slechte afvoer van zweet etc, dan kan je here nare uitslag krijgen.
Wat betreft Dean zegt over de wijze van aantrekken: sommige merken hebben daar hun eigen richtlijnen voor. Erin stappen en omhoog trekken is vaak een tip van Underworks, maar bijvoorbeeld GC2B (waar ik er een van heb) raad dit ten zeerste af.
Sommige binders zijn beter bestand tegen water, dat word vaak duidelijk aangegeven op de website en anders kan je eigenlijk altijd even emailen en vragen.

Bedenk dat een binder letterlijk is gemaakt om je borst plat te drukken, dat betekent dat er ook druk op je ribben word gezet, en dus ook op je organen. Hem te lang aanhouden kan er letterlijk voor zorgen dat je ribben vervormen en dat je er permanente problemen mee krijgt, en soms gaat het zelfs zo ver (maar it is enkel als je echt regelmatig langdurig je binder draagt zonder pauze) dat je afgekeurd kan worden voor borstoperaties later omdat het weefsel te zwaar aangetast is.
Je bent pas 13 dus je bent nog volop in de groei. Als je merkt dat je lichamelijk wat breder/zwaarder word, hou dan niet wanhopig aan je eerste binder vast maar zorg dat je een nieuwe haalt als je echt uit de oude gegroeid bent. Koop geen binder die expres te klein is dus, want daar krijg je echt gegarandeerd problemen mee! Voor sporten word inderdaad een maatje groter aangeraden, maar eventueel kan je daar op jouw leeftijd denk ik ook nog wel toe met een goede sportbeha!
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Dean
Berichten: 184
Lid geworden op: 17 jun 2018, 20:24
Gender: Trans FtM

Re: Binder

Bericht door Dean »

Ik heb trouwens vrij recent deze aangeschafd http://www.trans-missie.com/nl/binder-s ... r-115.html (ik weet niet of jouw maat er bij zit natuurlijk), maar die zit niet super strak, luchtig, en vind ik persoonlijk voor ‘dagelijks’ gebruik heel erg prettig.

Bij mijn vorige reactie wist ik nog niet dat je pas 13 was, en aangezien je lichaam dan ook nog in de groei is zou ik zeker heel voorzichtig zijn met binders.
Well, here I am! What are your other two wishes?
Liano
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 aug 2018, 08:22
Gender: Trans FtM

Re: Binder

Bericht door Liano »

Bedankt voor de reacties!

Mijn vader vind dat ik mijn binder te lang om doe en zegt dat ik er problemen door krijg maar kan dat ook? Als je je binder de hele dag draagt, wat gebeurt er dan? Is dat schadelijk of niet?

Groet, Liano
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Binder

Bericht door Anon20190508 »

Liano schreef: 20 aug 2018, 11:34 Bedankt voor de reacties!

Mijn vader vind dat ik mijn binder te lang om doe en zegt dat ik er problemen door krijg maar kan dat ook? Als je je binder de hele dag draagt, wat gebeurt er dan? Is dat schadelijk of niet?

Groet, Liano
Sowieso raad ik af om meteen met een hele dag te beginnen. Bouw het op (1 week 2 uur per dag, dan 1 week 3 uur, dan 4 uurz etc). Een binder kan wel degelijk voor problemen zorgen zoals met je ademhaling, pijn in je ribben, en andere vervelende dingen. Als je pijn hebt, doe hem uit en geef je lichaam rust.
Lees even mijn vorige reactie, daar staat meer in.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Dean
Berichten: 184
Lid geworden op: 17 jun 2018, 20:24
Gender: Trans FtM

Re: Binder

Bericht door Dean »

Ik zat deze video te bekijken en ik moest denken aan bovenstaande vraag :)

https://youtu.be/K8iOdzkZn8s
Well, here I am! What are your other two wishes?