Nieuwe chat! Zie dit topic.

Voor het eerst in mannenkleding

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Maurits
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:51
Gender: Man
Locatie: 023

Voor het eerst in mannenkleding

Bericht door Maurits »

Een paar weken geleden stond ik plotsklaps als man gekleed in een C&A-pashokje. Ik keek in de spiegel en ervaarde een gevoel van vrijheid.

Terwijl ik toch erg vrouwelijke vormen heb, stond deze kleding me goed. Alsof ik een jongen met nog onbehaard babyface ben...

Ik was er zo enthousiast over, dat ik bijna zonder gene in mijn nieuwe uitdossing mijn auto instapte om naar mijn eerste Transvisie bijeenkomst te gaan. Bij het uitstappen geen vreemde blikken en op de bijeenkomst al helemaal niet.

Sindsdien ben ik nog 4x in het openbaar als man verschenen (zelfs zonder oorbellen en make up). Slechts eenmaal ontving ik een onderzoekende blik van een vrouw, ben jij nou man of ...??? Maar 't gros der mensen kijkt helemaal niet zo nauw.

Frappant dat ik zolang opzag tegen deze gebeurtenis. Hoe mijn eigen vooroordelen me decennia lang gijzelden. Ik vind het zo prettig dat mijn uiterlijk nu begint te matchen met mijn innerlijk. 't Is bijna verslavend!

Het geeft moed voor de volgende stap: het vertellen over mijn onderzoek naar de man in mij bij ouders, familie, vrienden en collega's.
"May your choices reflect your hopes, not your fears." (Nelson Mandela)

Van dysforie naar euforie.


Afbeelding
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Voor het eerst in mannenkleding

Bericht door Anon20190508 »

Je denkt sowieso ook altijd dat IEDEREEN het gaat zien en dat ze je raar gaan vinden etc... maar in de realiteit kan het echt niemand ene worst schelen, haha.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Maurits
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:51
Gender: Man
Locatie: 023

Re: Voor het eerst in mannenkleding

Bericht door Maurits »

Inderdaad, lol 😂
"May your choices reflect your hopes, not your fears." (Nelson Mandela)

Van dysforie naar euforie.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: Voor het eerst in mannenkleding

Bericht door Freedom »

Wat fijn, Maurits! Zeker dat je zo in je element was :) Ik kan mijn eigen euforie nog terughalen van het begin van mijn transitie toen ik besloot mijn 'vrouwen'kleding links te laten liggen (voorheen was mijn kleding gemengd m/v). En die eerste keer dat ik nette kleding (helaas begrafeniskleding) aanhad met een das.
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now
Gebruikersavatar
Fleur
Berichten: 249
Lid geworden op: 01 okt 2018, 12:19
Gender: Trans MtF
Locatie: Belgie

Re: Voor het eerst in mannenkleding

Bericht door Fleur »


Hey Maurits, je hebt al een belangrijke stap overwonnen. Dat voelt toch zalig om zo naar buiten te gaan.
Het is ook zoals Eros schreef; wij hebben het gevoel van bekeken te worden. Maar in de realiteit is het anders.
En zijn er mensen die raar opkijken?
What the fuck. Waarschijnlijk jaloers.
Ik kan me mijn eerste dag nog perfect herinneren toen ik als Fleur de straat op ging. Was dat zalig. Herboren.

Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Voor het eerst in mannenkleding

Bericht door Marica »

Fleur schreef: 10 okt 2018, 13:34 Hey Maurits, je hebt al een belangrijke stap overwonnen. Dat voelt toch zalig om zo naar buiten te gaan.Afbeelding
Het is ook zoals Eros schreef; wij hebben het gevoel van bekeken te worden. Maar in de realiteit is het anders.
En zijn er mensen die raar opkijken?
What the fuck. Waarschijnlijk jaloers.AfbeeldingAfbeelding
Ik kan me mijn eerste dag nog perfect herinneren toen ik als Fleur de straat op ging. Was dat zalig. Herboren.
Mensen kijken nu eenmaal, anders zouden we overal tegenaan lopen, en we doen er zelf ook aan mee tenslotte. Iedereen heeft wel eens op een terrrasje gezeten en lekker 'mensen zitten kijken'.

Mensen kijken wel, maar zien niets, en gaan door met hun eigen leven. Dat is mijn ervaring, en Maurits, ga gewoon lekker door met waar jij je goed in voelt. Vanaf het moment dat ik besloot als mijzelf te gaan leven ben ik in vrouwenkleren naar buiten gegaan, en heb niet meer omgekeken naar mijn mannenkleren. Ik draag natuurlijk wel eens een shirtje wat ik vroeger ook droeg, maar dat maakt nu deel uit van mijn dagelijkse kledingkeuze, maar altijd vrouwelijk met bh en make up. Ik voel mij sindsdien herboren en erg goed, en daar heeft een psycholoog mij enorm mee geholpen om mijn gevoel te kunnen uiten naar mijn partner toe. Die daarom heel goed snapt wat mij drijft. En andersom ook, ik snap heel goed waarin ik haar meesleur, en dat is niet niks.
Marica
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Dean
Berichten: 184
Lid geworden op: 17 jun 2018, 20:24
Gender: Trans FtM

Re: Voor het eerst in mannenkleding

Bericht door Dean »

Ik snap dat je het doet, maar al met al hoef je je niet heel veel zorgen te maken. Zelfs als mensen je als vrouw ‘zien’ zijn er weinig die er een probleem van maken wanneer jij herenkleding draagt. De maatschappij waarin wij leven accepteert dit vrij goed. Je loopt dan hooguit het risico om als lesbische vrouw te worden ingeschat. Dus als het voor jou zo prettig voelt om je zo te kleden, laat je dan zeker niet weerhouden door angst van wat anderen ervan vinden. Het kan hooguit (in mijn optiek) hilarische situaties opleveren wanneer mensen die je aanspreken in verwarring raken en zichzelf corrigeren. Daarnaast is het enige advies wat ik je kan geven met betrekking tot je coming out; hoe relaxter jij erin staat, hoe relaxter anderen op je reageren. Dus als jij zeker bent van je zaak en dat dus ook uitstraalt en er in de communicatie dus ook geen al te groot ‘ding’ van maakt, is de kans het grootst dat anderen daar op een soortgelijke manier op reageren. Geef mensen uiteraard de ruimte om (mits respectvol naar jou) alle vragen te stellen die in hun opkomen. In de praktijk zul je ook merken dat de meeste mensen het allemaal prima vinden, zolang jij maar gelukkig bent. En voor al die anderen, hun probleem, dan maar niet, doe vooral wat jou gelukkig maakt :)
Well, here I am! What are your other two wishes?