Het assepoester syndroom

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Het assepoester syndroom

Bericht door Alexandra »

Levendula schreef:Tja en ik heb dus een cakerig post puber gezicht, als ik er de tijd voor neem kan ik echt wel lukt het mij om er een erg mooi gezicht maken maar het ziet er kunstmatig uit ja en zeker bij daglicht. soms lukt het mij om er naturel uit te zien maar dan heb ik toch een hoop gebruikt. Ik weet dat het niet goed is voor mijn huid maar het alternatief is een zichtbare baardschaduw.
ben wel benieuwd welke concealer stick je gebruikt.

Levendula

O, okee. Ja ik ben bijna klaar met ontharen (2.5 jaar geduurd) dus dat scheelt heel veel. Na 13x had ik geen baard concealer meer nodig, alleen nog wel een concealer voor donkere vlekjes en voor eventueel walletjes. Ben niet zo kieskeurig qua merk voor concealer, maar tegenwoordig heb ik de Rimmel Recover (anti fatigue concealer) en die werkt prima. Geeft ook een lichte glans onder de ogen zodat de oogschaduw/eyeline wat beter zichtbaar is. Ook maar bij toeval ontdekt hoor. Zijn vast nog veel meer merken die hetzelfde doen.

Afbeelding

Afbeelding
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Het assepoester syndroom

Bericht door Alexandra »

Aster schreef:
Sasha schreef:
Ik zie regelmatig van "cakerige" pubergezichtjes rondlopen en denk dan van: Probeer NU eens in het daglicht in een spiegeltje te kijken meid! je zult schrikken! Bij avond/nacht kan foundation wel, maar overdag is 't echt vreselijk opletten.
Ja, die zie ik ook wel es, pubers/20'ers met dichtgeplamuurde, gestukadoorde gezichten, het is iets wat onmiddelijk opvalt, erg onnatuurlijk zelfs op een jong meisjesgezicht.

Vwb MTF denk ik vaak....dat baardschaduw minder opvallend is dan een dichtgeplamuurd gezicht.

Veel transen maken ook de vergissing door behalve een dikke laag doffe foundation er ook een dikke laag matte poeder over heen te storten, wat vreselijk dof maakt ala een soort dodenmasker.

Een gezonde, normale huid heeft namelijk een lichte glans een ongezonde, oude huid is dof.

Ook een klassieke MTF make up vergissing: te dun geëpileerde wenkbrauwen/strepen/boogjes en te donkere/zwarte oogmake up die verondersteld wordt 'mysterieus' te ogen.

Wat er in werkelijkheid gebeurt is dat de MTF ogen in zwarte gaten veranderen omdat geboren mannen nou eenmaal dieper liggende ogen hebben dan geboren vrouwen....en donkere oogmake up maakt dat ze nóg dieper lijken te liggen en zeker met dunne, al dan niet getekende wenkbrauwboogjes er boven.

Dat alles met een 'dodenmasker foundation/poeder' en........een MTF wordt zichtbaar vanaf een kilometer afstand.

Als ik foundation nodig zou hebben dan zou ik voor een licht glanzende gaan.
:) hihi precies, het is tricky. Ben hier zelf ook eens de fout in gegaan: een foundation helemaal volpoederen. Blegh... maar goed, zo leer je aldoende. Pubermeisjes zou ik sowieso een foundation af raden, je huid wordt heel snel oud door het gebruik ervan. Ik probeer zo min mogelijk te dragen (als ik al makeup draag) want door de weeks met werk draag ik vrijwel niks, afgezien van een oogpotloodje. In winter gebruik ik wel meer makeup, omdat mijn huid door de kou wat doffer is geworden.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
hX2eDVx3
Berichten: 345
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:34
Gender: Man

Re: Het assepoester syndroom

Bericht door hX2eDVx3 »

Mij is voor het weghalen van baardschaduw Maybelline coverstick aangeraden of BB Cream. Het voordeel aan BB cream is dat het ook nog goed is voor je huid, dus niet zoals foundation die je huid verknald. Ik heb een tijdje Dermablend gebruikt (kun je bij de apotheek kopen) maar dat maakte mijn schaduw juist zichtbaarder, vooral aan het einde van de dag.
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Het assepoester syndroom

Bericht door Jessy »

Aster schreef:Vwb MTF denk ik vaak....dat baardschaduw minder opvallend is dan een dichtgeplamuurd gezicht.
Verschilt natuurlijk ook per persoon... Als je donkere gezichtsbeharing hebt (dus een donkere schaduw) valt dat helaas wel op.
Een dichtgeplamuurd gezicht is natuurlijk de andere uiterste. Zeker als je bij daglicht in de stad loopt val je dan enorm op. Voor een avondje stappen mag een beetje meer make-up wel, maar ook dan zijn er grenzen.
Kan me goed voorstellen dat velen niet kunnen wachten om met ontharing te beginnen.

Wat ik geleerd heb van een make-up artieste voor een natuurlijke look door de dag: als men niet ziet dat je make-up draagt maar je ziet er goed uit, dan ben je goed bezig.
Oefening baart kunst, en als je het leert maak dan foto's want daar zie je meer op dan in de spiegel.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Het assepoester syndroom

Bericht door Aster »

Het is helaas iets wat bij een (recente) transitie hoort: je wordt je hyperbewust van jezelf door de blikken/reacties van anderen om je heen in het dagelijks leven.

Niet niks maar....eerst gaat het wennen en als het goed is gaat het na verloop van tijd over...als je mettertijd passabeler wordt.

Dan rest je nog (heel) af en toe je portie 'kijkdagen'....
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Het assepoester syndroom

Bericht door Barbarella »

Hoi Hoi

Ik neem alle tips over concealers, foundations en poeders ter harte. Mijn vaste producten zijn de laatste tijd moeilijk te krijgen en het lijkt er op dat er eentje zelfs uit de handel is.

Het enige dat genoemd werd waar ik ervaring mee heb is het spul van de apotheek en dat is tegen baardschaduw niet erg geschikt, ik vond het ook veel te plastick. het schijnt echter wel erg geschikt te zijn in geval van ernstige huid aandoeningen zoals wijnvlekken en dergelijke. Mensen met een wijnvlek in hun gezicht ondervinden overgens, naar verluid,vaak ernstige discriminatie op straat, maar dat terzijde.

Op het moment dat ik dit schrijf heeft de klok reeds drie uur geleden twaalf maal geslagen. Ik ben mijn glazen muiltje dan ook allang verloren; het gebrek aan een prins in mijn leven wordt ruimschoots goedgemaakt door het gebrek aan boze stiefzussen, daarvan heb ik er slechts een, maar dat terzijde.

Edoch, meer terzake en more to the point. Computers zijn niet echt mijn ding en het heeft mij tamelijke moeite gekost om de drie onderstaande fototjes is dit geheel te implementeren. De achterlichende gedachte,om te werken met plaatjes, was dat een plaatje meer kan zeggen dan duizend woorden en dat een woord wel duizend plaatjes in gedachten kan brengen die geen van alle betrekking op de werkelijkheid hoeven te hebben. Ik had eigenlijk veel meer plaatjes geschoten maar ik mocht er maar drie uploaden. Vandaar dat ik nu dit geheel van, schijnbaar onsamenhangende uitlatingen. tot een ogenschijnlijk samenhangend geheel tracht te brengen.

Op het eerste plaatje is een ernstige vorm van ochtendhumeur waarneembaar in combinatie met een ernstige vorm van genderdysforie. Overgens is dit een baard van 36 uur omdat mijn huid moest rusten. Wat mij gerust stelt is dat ik er ondanks alles best wel bitchy uitzie. De genderdysforie is deze dag niet als een hond achter zijn spreekwoordelijke staart van ochtendhumeur aan gaan rennen en er is daadwerkelijk iets van de grond gekomen.

Op het tweede plaatje ben ik een aantal bakken pleur en een halve shagbaal verder, heb ik onder een straal water gestaan en een gezond ontbijt verorbert en heb mij reeds twee maal geschoren. Ook zit er al een behoorlijke pannekoek op mijn gezicht.

Plaatje drie: om het grof te zeggen; er zit fruit op de pannekoek en een hoop mensen zullen zeggen dat ik er uitzie als een taart. Maar ik zie er liever uit als een taart dan als een man, bovendien evaar ik de tijd achter de spiegel als een een tijd dat ik liefde aan mezelf schenk. Het is een vorm van liefde die ik niet kende voor ik hier aan begon en het is een vorm van liefde die essentieel is voor mijn welbehagen.
1a.JPG
11a.JPG
Ik heb dit dus bewust geplaatst om te laten zien hoe ik eruitzie als ik niets doe en hoe ik er uit kan zien als ik wel wat doe. Ik kan mijn baardschaduw nog verder wegkrijgen en ik kan ook heftiger make-up toepassen, alleen gaat het dan wel richting dragqueen en onprettig dragende make-up.

Ik ben dus "naar buiten"gegaan vandaag en ik heb een buitengewone, vruchtbare dag gehad. Een dag vol mooie ontmoetingen, liefde...... En, oh ja,,, ik ben twee schitterende kledingstukken rijker. Ik ben veel buiten geweest vandaag en ik ben met rust gelaten en waar ik zichbaar was ben ik in mijn waarde gelaten. Vandaag was niet het eind doel, vandaag was een aangename vluchtheuvel op mijn weg.

Ik heb vandaag overgens ook tamelijk diep in het glaasje gekeken wat als verklaring voor mijn taalgebruik in deze posting mag gelden maar niet als verontschuldiging.

Liefs

Levendula

P.S

De gevoelens die ik hier uit zijn "bittersweet" als je beginnend bent en je leest dit proef alsjeblieft het "sweet" en poets je tanden.
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Het assepoester syndroom

Bericht door Hedwich »

Levendula,
na lezen van je post; om de een of andere reden heb ik het idee dat je er wel gaat komen. Geen idee waar, maar je gaat er komen.
:hug2:
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Het assepoester syndroom

Bericht door Barbarella »

Dank je Hedwich, erg aardig dat je het even zegt

Levendula
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Het assepoester syndroom

Bericht door Paul »

Hey Levendula,

wat goed om je verhaal zo open te posten. Dapper! Ik herken het wel hoor, alleen in andersomvorm dan.
Heb heel veel respect voor je, en bewonder ook je moed. Je doet dit allemaal toch maar!
Ik heb een gevoel dat dit wel goed gaat komen met wat je wilt :)
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Het assepoester syndroom

Bericht door Barbarella »

Dank je wel Paul.

Ik post het bwust zo open omdat ik mensen wil laten zien dat trans zijn ook die kant heeft, dat het ondanks alle moeilijke kanten nog altijd beter is dan in de kast blijven zitten.

Levendula
Na mij de zondvloed!