Hoe visualiseer je jezelf voor transitie?

Make-up, kleding, en zo voort
Dante
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 nov 2018, 12:28
Gender: Non-binair

Hoe visualiseer je jezelf voor transitie?

Bericht door Dante »

Ik ben vandaag nieuw gekomen op dit forum en waar ik echt benieuwd naar ben hoe/of jullie jezelf gevisualiseerd hebben in het geslacht dat bij je past voor je transitie ( bij voorbaat mijn excuses als deze zin een beetje raar overkomt). Ik heb namelijk van het begin dat ik me realiseerde niet in het juiste lichaam te zitten (vrouw) mezelf als ideaal/ streefbeeld gevisualiseerd in een mooi, strak mannenpak met bretels en een strik, zonder jasje aangezien ik denk dat dit me nog kleiner maakt dan ik nu al ben . Ik zie dit beeld nu zo vaak in mijn hoofd voorbij komen dat het ook een subdoel is geworden om dit werkelijkheid te laten worden. Hebben jullie ook van dit soort visualisaties voordat je begon met de daadwerkelijke fysieke transitie?
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Hoe visualiseer je jezelf voor transitie?

Bericht door Anon20190508 »

I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Hoe visualiseer je jezelf voor transitie

Bericht door Emma »

Eros schreef: 25 nov 2018, 19:27 We hebben al een soortgelijk draadje!
@Eros het is beleid van het forumbeheer om forumleden, zeker nieuwkomers, gewoon vragen te laten stellen, ook als die al eerder aan bod zijn gekomen in andere draadjes. Loopt het andere draadje ongeveer tegelijkertijd (zoals nu) dan is samenvoegen handig maar proberen we dat wel zo vriendelijk mogelijk. We zijn dan wel een klassiek forum maar we zijn geen GoT oid waar het in het verleden nog wel eens gebruikelijk was om mensen een draai om hun oren te geven als ze de zoekfunctie niet gebruikt hadden.

Veel nieuwe forumleden zijn al onzeker genoeg over zichzelf en het is dus van belang dat ze niet bang hoeven te zijn misschien hun eerste posts op de verkeerde plek te posten of iets te vragen dat al gevraagd is.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Hoe visualiseer je jezelf voor transitie

Bericht door Anon20190508 »

Emma schreef: 28 nov 2018, 11:59
Eros schreef: 25 nov 2018, 19:27 We hebben al een soortgelijk draadje!
@Eros het is beleid van het forumbeheer om forumleden, zeker nieuwkomers, gewoon vragen te laten stellen, ook als die al eerder aan bod zijn gekomen in andere draadjes. Loopt het andere draadje ongeveer tegelijkertijd (zoals nu) dan is samenvoegen handig maar proberen we dat wel zo vriendelijk mogelijk. We zijn dan wel een klassiek forum maar we zijn geen GoT oid waar het in het verleden nog wel eens gebruikelijk was om mensen een draai om hun oren te geven als ze de zoekfunctie niet gebruikt hadden.

Veel nieuwe forumleden zijn al onzeker genoeg over zichzelf en het is dus van belang dat ze niet bang hoeven te zijn misschien hun eerste posts op de verkeerde plek te posten of iets te vragen dat al gevraagd is.
Het was ook absoluut niet mijn bedoeling om boos of gemeen over te komen, maar enthousiast.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Hoe visualiseer je jezelf voor transitie

Bericht door Emma »

Eros schreef: 28 nov 2018, 12:03
Het was ook absoluut niet mijn bedoeling om boos of gemeen over te komen, maar enthousiast.
Dat hoopte ik al, maar het staat er erg kort door de bocht. Vandaar... ik zou het anders gezegd hebben, meer in de trant van “hee xxx, toevallig hadden we het hier laatst nog over: <link>...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Dante
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 nov 2018, 12:28
Gender: Non-binair

Re: Hoe visualiseer je jezelf voor transitie?

Bericht door Dante »

Ik was niet uit het veld geslagen door de reactie hoor. Daar is wel wat meer voor nodig gelukkig. Ik had inderdaad beter eerst wat meer kunnen rondneuzen op het forum maar blijkbaar wilde ik te graag mijn gedachten kwijt. Ook te enthousiast dus!

Dit neemt niet weg dat ik het ontzettend lief en professioneel van je vindt, Emma, om als beheerder dit soort posts te sturen. Geeft een goed en warm gevoel. Thanx!
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Hoe visualiseer je jezelf voor transitie

Bericht door Marica »

Emma schreef: 28 nov 2018, 11:59
Eros schreef: 25 nov 2018, 19:27 We hebben al een soortgelijk draadje!
@Eros het is beleid van het forumbeheer om forumleden, zeker nieuwkomers, gewoon vragen te laten stellen, ook als die al eerder aan bod zijn gekomen in andere draadjes. Loopt het andere draadje ongeveer tegelijkertijd (zoals nu) dan is samenvoegen handig maar proberen we dat wel zo vriendelijk mogelijk. We zijn dan wel een klassiek forum maar we zijn geen GoT oid waar het in het verleden nog wel eens gebruikelijk was om mensen een draai om hun oren te geven als ze de zoekfunctie niet gebruikt hadden.

Veel nieuwe forumleden zijn al onzeker genoeg over zichzelf en het is dus van belang dat ze niet bang hoeven te zijn misschien hun eerste posts op de verkeerde plek te posten of iets te vragen dat al gevraagd is.
Offtopic
GoT = Gathering of Tweakers ( forum met nerds )
Bekend met Tweakers dus :techie-typing: Ik nog steeds, al 19 jaar

En ja, er wordt daar verwacht dat je eerst zelf zoekt en dan pas een topic opent. GoT beschouwd zich niet als een vraagbaak waar je elke techvraag zomaar neerkwakt zonder er zelf moeite voor te doen. Maar zoals vroeger is het niet meer omdat de eigenaren het meer userfriendly wilden maken.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Hoe visualiseer je jezelf voor transitie?

Bericht door Jer158 »

Ik zie het probleem niet, want het zijn twee heel verschillende vragen die toevallig voor sommigen een vergelijkbaar antwoord hebben:
Dante schreef: 25 nov 2018, 19:26 Ik ben vandaag nieuw gekomen op dit forum en waar ik echt benieuwd naar ben hoe/of jullie jezelf gevisualiseerd hebben in het geslacht dat bij je past voor je transitie
AmbjØrg schreef: 18 sep 2018, 17:06ideaalbeeld die je graag wilt nastreven
Om de vraag in dit topic te beantwoorden: ik stelde mijzelf pre-transitie ongeveer voor zoals ik er nu post-transitie uitzie, maar dan wat langer. Ik ben nog steeds regelmatig verbaasd hoe kort ik ben. Ik doe niet aan ideaalbeelden omdat die toch niet haalbaar zijn, laat staan dat ik mijzelf zo voorstel. Pre-transitie herkende ik mijzelf nauwelijks in de spiegel en op foto's, en dat doe ik nu wel.

@@Marica Als je het verschil niet begrijpt tussen een supportforum en een informatief forum, snap ik je verwarring.
Hung her from the branches of a mango tree
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Hoe visualiseer je jezelf voor transitie?

Bericht door Matijs »

Ik visualiseer mezelf met kort haar, maar toch met flink wat haar in mijn eigen kleur (heb nu nog verf erin zitten), stoppelbaard en qua lengte wat groter (helaas is dat niet realistisch.. mijn lengte was één van de redenen die me tegenhield om überhaupt te beginnen met de transitie/mannenkleding). Verder houd ik wel van bikerjeans en poloshirts. En tattoos. Niet dat ik helemaal onder wil zitten. ^^
###
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Hoe visualiseer je jezelf voor transitie?

Bericht door Anon20190508 »

Ehm... gespierd. :lol: Einde.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Plaats reactie