Nieuwe chat! Zie dit topic.

Hoe visualiseer je jezelf voor transitie?

Make-up, kleding, en zo voort
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Hoe visualiseer je jezelf voor transitie?

Bericht door Anon20190508 »

Image

:D :D
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Dante
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 nov 2018, 12:28
Gender: Non-binair

Re: Hoe visualiseer je jezelf voor transitie?

Bericht door Dante »

Ciem schreef: 01 dec 2018, 20:33
Toevallig ook schoenmaat 39? Haha.
Ja die heupen verpesten veel. Ik hardloop elke week om minder brede heupen en bovenbenen te krijgen. Tot nu toe maar een klein beetje verschil. Ik had trouwens gelezen dat heupen smaller kunnen worden door testo. Dus er is nog hoop!

Wat bedoel je precies met dat het je tegenhoudt om je kledingsstijl aan te passen naar wie je bent? Je kledingstijl is niet beschikbaar in je maat?
Nee helaas, schoenmaat 37/38. Dus geen herenschoenen voor mij. Sneakers kan uiteraard wel.
Ik ben van boven rond de schouders en borstkas heel erg iel en smalle taille. Met vrouwenkleding heb ik soms al moeite om iets passends te vinden dus laat staan bij mannenkleding. Dat zit echt voor geen meter rondom mijn schouders. En wat betreft broeken heb ik dus relatief brede heupen en brede bovenbenen in verhouding tot mijn onderbenen en ook nog eens korte benen. Niet makkelijk. De stap naar herenkleding is in mijn hoofd heel erg moeilijk. Zie alleen maar beren op de weg.

Dus als je nog tips hebt...
Dante
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 nov 2018, 12:28
Gender: Non-binair

Re: Hoe visualiseer je jezelf voor transitie?

Bericht door Dante »

@Eros, duidelijk beeld :D
De sokken vind ik wel storend 8-)
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Hoe visualiseer je jezelf voor transitie?

Bericht door Matijs »

Eros schreef: 01 dec 2018, 20:48 Ik ben zelf 1.69 en 71 kg, maar ik heb een zandloper figuur... daarbij ben ik 'gezegend' met een BH cupmaat 80G, wat, ja, zo vervelend voor een FTM is als het klinkt. Ik had vroeger al moeite om kleding te vinden die paste want L paste wel om de borst maar slobberde om mijn buik en M paste wel om mijn buik maar maakte het boeltje... sja, bij gebrek aan een beter woord, obsceen. Maar gelukkig ben ik nooit een modepoppetje geweest of eropuit om dat soort dingen uit te buiten, of erg 'meisjesachtig', dus ik heb er verder nooit problemen aan ondervonden als in: rare opmerkingen, lastig gevallen, etc.
Maar daar komt nu bij dat een cupje G in een binder een cup A-B is, en ik moet me erbij neerleggen dat het niet veel platter gaat worden. Ik sport heel regelmatig en ben ook echt niet te zwaar (al zal een BMI-berekenaar zeggen van wel, maar het BMI houdt geen rekening met spiermassa), maar helaas lijkt er tot nu toe nog geen resultaat te zijn in de trant van 'het word wat minder'.
Heupen... ja, die heb ik, natuurlijk. Maar gelukkig hebben veel van mijn 'voorbeeld meneren' ook forse benen, dus dat is voor mij geen enorm hekelpunt.

Over het algemeen denk ik dat ik voor mezelf wel het geluk heb dat ik me er tot nu toe redelijk makkelijk bij neer kan leggen, zulke dingen waar ik weinig aan kan veranderen. Wat ik kan veranderen, verander ik, maar verder moet ik roeien met de riemen die ik heb.
Cup G lijkt me inderdaad vreselijk als FTM. Vreselijk is dan nog zacht uitgedrukt. Ik vind de cup B die ik heb al vreselijk. Als je met een binder naar cup A/B kan gaan, is dat wel mooi weggewerkt. Met het dragen van een hoodie zal dat weinig opvallen.
Gelukkig kunnen borsten verwijderd worden!
###
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Hoe visualiseer je jezelf voor transitie?

Bericht door Matijs »

Dante schreef: 02 dec 2018, 10:56 Nee helaas, schoenmaat 37/38. Dus geen herenschoenen voor mij. Sneakers kan uiteraard wel.
Ik ben van boven rond de schouders en borstkas heel erg iel en smalle taille. Met vrouwenkleding heb ik soms al moeite om iets passends te vinden dus laat staan bij mannenkleding. Dat zit echt voor geen meter rondom mijn schouders. En wat betreft broeken heb ik dus relatief brede heupen en brede bovenbenen in verhouding tot mijn onderbenen en ook nog eens korte benen. Niet makkelijk. De stap naar herenkleding is in mijn hoofd heel erg moeilijk. Zie alleen maar beren op de weg.

Dus als je nog tips hebt...
Ik moet helaas toegeven dat het inderdaad moeilijk is om echt passende herenkleding te vinden. Moeilijk, maar niet onmogelijk.
Ik ben al een aantal maanden bezig met de zoektocht (niet alleen maat, maar ook welke stijl bij me past). Ik bestel vooral online en van de tien/vijftien kledingstukken gaat er misschien eentje in mijn kast. Vooral het vinden van een fatsoenlijke winterjas (jongens) was een hele klus.. Maar uiteindelijk lukt het me wel. Niet opgeven dus. Het proberen van verschillende maten/merken/ontwerpen kan daarbij helpen. :)
###
Dante
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 nov 2018, 12:28
Gender: Non-binair

Re: Hoe visualiseer je jezelf voor transitie?

Bericht door Dante »

Thnx voor de morele support!
Het is inderdaad een zoektocht naar welke stijl bij je past, waar je je happy in voelt en wat er in deze dan mogelijk is wat betreft je figuur.
Gelukkig kunnen we tegenwoordig alles online bestellen, is de drempel iets minder groot!
Gebruikersavatar
Jacob
Berichten: 148
Lid geworden op: 06 sep 2015, 17:56
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens

Re: Hoe visualiseer je jezelf voor transitie?

Bericht door Jacob »

Door sporten (boksen) ben ik aardig afgevallen en wat gestroomlijnder geworden. Die heupen, tja, verminderd maar ze zijn er nog wel. Gelukkig pas ik wel het een en ander in heren maatje S of M. Broeken dan niet, gewoon skinny omdat mannen daar ook in lopen. En sneakers. Borsten 2 cups terug naar nu D. Binders word ik erg ongelukkig van vanwege uniboob effect.
Iemand die ik erg bewonder is Buck Angel :) en David Baker (Forged in Fire): overhemd met vest op spijkerbroek. Droeg ik al toen ik 15 was en niemand er iets van zei. Daarna helaas me aangepast. Hoop dat het nog eens anders wordt.
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Hoe visualiseer je jezelf voor transitie?

Bericht door Simão »

Tja, ik denk dat een doel hebben wel goed is, maar het is, om teleurstellingen te voorkomen wel handig als het realistisch is. Ik zie mezelf dus, zou ik ooit nog in transitie gaan (niet waarschijnlijk) vooral gewoon als mezelf zonder borsten. Ik denk niet dat ik me specifiek anders ga kleden ofzo. Ik heb nl niet het idee dat ik nu iets niet aan kan wat ik dan wel zou kunnen dragen. Ik zou gewoon een flamboyante oudere gay zijn.

Ik denk dat leeftijd wel uitmaakt Als je jong bent, ben je sowieso nog erg op zoek naar een stijl, een imago. Ik heb dat allang bevestigd.
Overigens liep ik er in mijn jonge jaren in het uitgaansleven vooral bij als soort van dragqueen. Een nep dame. Een verklede man. Zo voelde ik me ook, maar in het positieve.
Ik ben nooit gebukt gegaan onder gevoelens. Ik heb altijd gedragen waar ik me prettig in voelde en gedaan wat ik leuk vond om te doen en me niks aangetrokken van wat anderen vonden. Ik stond ook niet voor spiegels en onderzocht mijn lijf niet (ik had dus gewoon niet door dat ik al borsten had totdat mijn zus zei dat we maar eens een bh moesten kopen, ik had toen al cup B) en dat doe ik nog steeds niet.
Ik leef heel erg vanuit mijn binnenste. Ik hecht niet echt veel etische waarde aan het omhulsel.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
SamSilver
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 dec 2018, 10:17
Gender: Trans FtM
Locatie: belgie

Re: Hoe visualiseer je jezelf voor transitie?

Bericht door SamSilver »

Ik heb altijd een bepaald beeld van mezelf gehad...hoe ik eruit hoor te zien (mja das wat mijn onderbewuste mij in men dromen heeft gegeven), ik betwijfel of ik er ooit echt zo uit zal zien, een deel ligt aan mezelf, qua lichaam gaat dat easy peasy zolang je er maar voor werkt (fitness) en dat ben ik dus ook van plan mooi gespierd lichaam (niet bodybuilder, das erover), ik had gehoopt wat te groeien sinds ik maar 1m62 ben, ma goed das een droom die waarschijnlijk nooit uitkomt, tenzij mijn ruggengraat met testosteron op magische wijze zichzelf rechtzet lol (heb wat scoliose) maar dat betwijfel ik ook. Eigenlijk als ik nu met zon app een baard op mij plak.....lijk ik wel heel erg op mijn broer O_o, straks gaan ze nog vragen of wij een tweeling zijn :p
*Live and let live*
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Hoe visualiseer je jezelf voor transitie?

Bericht door Hormoonmeisje »

Heb mezelf altijd al als een meisje gezien. Zelfs toen ik het nog niet kon uiten. Ik was best wel text book trans.
Ik wilde altijd zoals Kylie Minogue zijn. Kylie was mijn grote voorbeeld.

Een transitie die mij heel erg geïnspireerd heeft was die van Sona Avedian in 2012.
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.