Nieuwe chat! Zie dit topic.

Hoe visualiseer je jezelf voor transitie?

Make-up, kleding, en zo voort
Droomvlucht
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 mar 2019, 20:21
Gender: Onzeker

Re: Hoe visualiseer je jezelf voor transitie?

Bericht door Droomvlucht »

Ciem schreef: 02 dec 2018, 17:26 Ik moet helaas toegeven dat het inderdaad moeilijk is om echt passende herenkleding te vinden. Moeilijk, maar niet onmogelijk.
Ik ben al een aantal maanden bezig met de zoektocht (niet alleen maat, maar ook welke stijl bij me past). Ik bestel vooral online en van de tien/vijftien kledingstukken gaat er misschien eentje in mijn kast. Vooral het vinden van een fatsoenlijke winterjas (jongens) was een hele klus.. Maar uiteindelijk lukt het me wel. Niet opgeven dus. Het proberen van verschillende maten/merken/ontwerpen kan daarbij helpen. :)

Een winterjas is nu precies het enige kledingstuk van de mannenafdeling dat ik heb. Kwam er pas thuis achter, (verontrustend) gelukkig was ik toen.

Ik ben ook klein en smal (maar dan helaas wel een vrouwelijk postuur), dus ook al stel ik mezelf graag voor als iemand van 1.70 en 60 kilo, dat gaat 'm gewoon niet worden. Ben helaas ook niet al te sportief. Dus kan mezelf beter focussen op wat er qua kleding wel mogelijk is maar vind dat op dit moment lastig voor te stellen. Er zijn wel wat kledingstukken waar ik heel gelukkig mee ben dus ze bestaan wel, maar het gaat een langetermijnproject worden om mijn garderobe naar m'n zin te krijgen denk ik.
Qua kapsel zie ik wel wat heel anders voor me dan wat ik nu heb, korter vooral, maar of ik dat ooit durf...
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Hoe visualiseer je jezelf voor transitie?

Bericht door Anon20230219 »

Tja mijn beeld is sinds de hormonen veranderd.
Zou nog steeds een wat flinkere bouw willen hebben dan ik nu heb.
Beetje lijkende op mijn moeder, echt een vrouw vrouw.
De hormonen laten mijn gezicht steeds meer op mijn moeder lijken.
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Hoe visualiseer je jezelf voor transitie?

Bericht door Matijs »

Droomvlucht schreef: 14 mar 2019, 17:38
Ciem schreef: 02 dec 2018, 17:26 Ik moet helaas toegeven dat het inderdaad moeilijk is om echt passende herenkleding te vinden. Moeilijk, maar niet onmogelijk.
Ik ben al een aantal maanden bezig met de zoektocht (niet alleen maat, maar ook welke stijl bij me past). Ik bestel vooral online en van de tien/vijftien kledingstukken gaat er misschien eentje in mijn kast. Vooral het vinden van een fatsoenlijke winterjas (jongens) was een hele klus.. Maar uiteindelijk lukt het me wel. Niet opgeven dus. Het proberen van verschillende maten/merken/ontwerpen kan daarbij helpen. :)

Een winterjas is nu precies het enige kledingstuk van de mannenafdeling dat ik heb. Kwam er pas thuis achter, (verontrustend) gelukkig was ik toen.

Ik ben ook klein en smal (maar dan helaas wel een vrouwelijk postuur), dus ook al stel ik mezelf graag voor als iemand van 1.70 en 60 kilo, dat gaat 'm gewoon niet worden. Ben helaas ook niet al te sportief. Dus kan mezelf beter focussen op wat er qua kleding wel mogelijk is maar vind dat op dit moment lastig voor te stellen. Er zijn wel wat kledingstukken waar ik heel gelukkig mee ben dus ze bestaan wel, maar het gaat een langetermijnproject worden om mijn garderobe naar m'n zin te krijgen denk ik.
Qua kapsel zie ik wel wat heel anders voor me dan wat ik nu heb, korter vooral, maar of ik dat ooit durf...
Op een gegeven moment zal je doorkrijgen wat bij je staat en past (en wat mogelijk is). Al kan dat even duren. Het zal ook geregeld veranderen. Ik heb aan het begin mijn maten opgeschreven (heren- en jongensmaten), nadst ik heel wat gepast heb. Kledingstukken vallen soms kleiner of groter uit.
Het is geen onmogelijke taak. Neem er de tijd voor, haast je niet. Don't give up.
###
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Hoe visualiseer je jezelf voor transitie?

Bericht door Anon20200101 »

Dante schreef: 25 nov 2018, 19:26 Ik ben vandaag nieuw gekomen op dit forum en waar ik echt benieuwd naar ben hoe/of jullie jezelf gevisualiseerd hebben in het geslacht dat bij je past voor je transitie ( bij voorbaat mijn excuses als deze zin een beetje raar overkomt). Ik heb namelijk van het begin dat ik me realiseerde niet in het juiste lichaam te zitten (vrouw) mezelf als ideaal/ streefbeeld gevisualiseerd in een mooi, strak mannenpak met bretels en een strik, zonder jasje aangezien ik denk dat dit me nog kleiner maakt dan ik nu al ben . Ik zie dit beeld nu zo vaak in mijn hoofd voorbij komen dat het ook een subdoel is geworden om dit werkelijkheid te laten worden. Hebben jullie ook van dit soort visualisaties voordat je begon met de daadwerkelijke fysieke transitie?
Ik had niet echt een duidelijk beeld, maar wist wel zeker dat het lichaamsdeel wat mij de meeste dysforie bezorgde (en bezorgt), m'n voeten in een paar mooie hakken gehuld waren. ik zie verder vooral jurkjes in mihn oude dromen.
En dat m'n lange krullende haar op een vrouwelijke manier gemodelleerd was
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Hoe visualiseer je jezelf voor transitie?

Bericht door Anon20190508 »

Even lichtelijk gerelateerd aan dit, maar ik zou graag willen weten hoe anderen die bij Stepwork zitten het 'toekomstbeeld' schrijfsel hebben aangepakt. Ik moet eraan bezig voor mijn volgende afspraak maar weet nog even niet hoe ik het wil gaan doen.
'Toekomstbeeld' voor Stepwork is pretty much gewoon dat je moet beschrijven hoe je jezelf in de toekomst ziet, in je gewenste geslacht. Werk, kinderen, hobbies, hoe ziet je leven eruit, etc.
Hoe hebben jullie dat gedaan? Sprongen van 5 jaar gepakt? Soort verhaaltje ervan gemaakt?
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈