“Ik zou gezworen hebben dat jij een echte vrouw was “

Make-up, kleding, en zo voort
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: “Ik zou gezworen hebben dat jij een echte vrouw was “

Bericht door Anon20200101 »

Blue schreef: 10 jan 2019, 17:01 Ja ik maak het soms wel eens mee maar ik zie het als een compliment, geeft mij eerlijk gezegd juist een goed gevoel als het op een positieve manier gebracht word zeker als het van iemand komt die eigenlijk helemaal niet zo ruimdenkend is en niets snapt van genderdysforie. Dat zo iemand dan vind en zegt dat eruit zie als een echte vrouw geeft me dan ook vwb mijn uiterlijk een boost in mijn zelfvertrouwen.
Same here. Ik vat het op als een compliment; terwijl ik best weet dat er nog genoeg tells zijn.

Ik ben nu overigens wel sinds een paar weken post-op SRS.
Maaikedegeest
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 okt 2017, 17:22
Gender: Vrouw

Re: “Ik zou gezworen hebben dat jij een echte vrouw was “

Bericht door Maaikedegeest »

Hormoonmeisje schreef: 27 dec 2018, 18:31 Ik ben trans en het is niet zichtbaar.
Wanneer ik het uitleg ( omdat ik het voor 1 of andere reden bijvoorbeeld moet uitleggen ) word ik weleens subtiel misgendered met opmerkingen zoals “ ik dacht dat jij een echte vrouw was “ .

Cis mensen bedoelen dat dan positief maar het komt niet positief over op ons.
Ik ben misschien blond maar is dit niet een van de mooiste complimenten dat je kan krijgen als transgender????
Althans ik vind van wel.

Mijn mening:
Transgenders zouden eens minder de nadruk op het stukje transgender moeten leggen en meer leven als het gender waar ze naar toe willen of al zijn.
Als ik klaar ben of nee zelfs nu al vind ik mij zelf vrouw.
Maar goed nogmaals dat is mijn mening dan.
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: “Ik zou gezworen hebben dat jij een echte vrouw was “

Bericht door Anon20200101 »

Ik zie het ook alleen als een compliment als ik dat hoor zeggen aan mij, in plaats van dat ik me aangevallen voel over mijn verleden.
Is een beetje "glas is halfvol vs halfleeg" in mijn ogen.
Ik glunder van oor tot oor als ik die woorden hoor "oh, ik dacht dat je een echte vrouw was".
Dat betekent voor mij zowel "oh, ik ben dus goed bezig", als wel gewoon een "empatisch compliment van een cis persoon, die niet noodzakelijk alle fijne details en pijnlijkheden van genderdysforie hoeft te kennen".

(ik heb meer moeite met "goh, wat moedig van je")
Mijn standaard antwoord daarop: "Ik zat 30 jaar onder water, en ik kom er achter dat ik zonder lucht niet kan leven. dus kom ik naar boven om te ademen. Is daar moed voor nodig?"

Ja, we worstelen allemaal op onze eigen manier met onze genderdysforie, maar je kan bij de pakken neer blijven zitten en alles wat je aan "vroeger" herinnert als een bron van boosheid en ergernis te zien en gebruiken, of je kan proberen het beste (binnen je mogelijkheden) te maken van de tijd en mogelijkheden die je gegeven zijn.
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: “Ik zou gezworen hebben dat jij een echte vrouw was “

Bericht door Anon20190712 »

Ik zie het als een mooi compliment. Het is natuurlijk ook gewoon zo. Biologisch gezien zijn en blijven we het zelfde, dus er uit zien als een echte man/vrouw, goed gelukt zijn etc, ja het klinkt hard, maar beter dan dat kun je het als transgender toch niet krijgen?
Het rot gevoel dat die opmerkingen teweeg brengt ligt aan genderdysforie, niet aan de intentie van de ander.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: “Ik zou gezworen hebben dat jij een echte vrouw was “

Bericht door Anon20190501 »

Lucas schreef: 31 mar 2019, 16:57 Ik zie het als een mooi compliment. Het is natuurlijk ook gewoon zo. Biologisch gezien zijn en blijven we het zelfde, dus er uit zien als een echte man/vrouw, goed gelukt zijn etc, ja het klinkt hard, maar beter dan dat kun je het als transgender toch niet krijgen?
Het rot gevoel dat die opmerkingen teweeg brengt ligt aan genderdysforie, niet aan de intentie van de ander.
Niet eens. Dat ligt op z'n minst evenveel aan de onwetendheid van die ander. En onwetendheid is slechts heel zelden een valabel excuus. Imnsho.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: “Ik zou gezworen hebben dat jij een echte vrouw was “

Bericht door Anon20200101 »

@Sigrid , naast welk alternatief leg je dat? Wat is het alternatief?
Dat die persoon tot die ingelezen is maar niets zegt, of opzettelijk (want ach, is toch onwetend, dan kan je maar net zo goed bot doen) botte opmerkingen plaatst?
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: “Ik zou gezworen hebben dat jij een echte vrouw was “

Bericht door Anon20190508 »

Als iemand tegen mij zegt dat ze echt dachten dat ik een cis guy was (en dat gebeurd op het moment alleen via een gay dating app) dan weet ik vaak dat ze gewoon uit hun nek kletsen, maar wie weet doen ze dat wel niet. Ik bedank altijd en voel me er wel goed door, maar leg daarna wel even uit dat ik ze niet echt geloof en dat veel trans mensen zo'n opmerking niet fijn vinden. Ik zie mezelf echt nog niet als passabel als cis man en dat is prima. Jammer maar helaas, is als het goed is maar tijdelijk, toch?
Maar zoals Sigrid al zei: vaak is het onwetendheid. Dan ben ik best wel bereid om gewoon even uit te leggen, maar aangezien ik nog heel vroeg in mijn transitie zit is het voor mij anders dan wanneer je al jaren bezig bent en in het dagelijks leven passabel bent.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: “Ik zou gezworen hebben dat jij een echte vrouw was “

Bericht door Anon20200101 »

Afgezien van de fysicaliteit van passabel zijn, is er ook een psychologische factor die niet onbelangrijk is.

Ik ben zonder hormonen of operaties in februari '17 real life gegaan, zelfs met 5 'o clock shadow, maar voelde me passabel, en werd ook als zodanig behandeld door wildvreemden.
En dan vind ik die wildvreemden een betere indicator dan mijn bekenden, die natuurlijk beter weten hoe mijn transitie verloopt.
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: “Ik zou gezworen hebben dat jij een echte vrouw was “

Bericht door Wolfy_girl »

Ik zou wellicht een vriendelijke opmerking maken over het taalgebruik, want met woorden als "echt" en "normaal" doe je zelfs cis mensen geen plezier mee. Verder zou ik het natuurlijk wel als een compliment opvatten.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: “Ik zou gezworen hebben dat jij een echte vrouw was “

Bericht door Anon20190508 »

Zal er niet om liegen: mij kennende zou ik zeggen 'nee hoor, ik ben een opblaasman' als iemand het in mijn gezicht zou zeggen.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Plaats reactie