Nieuwe chat! Zie dit topic.

“Ik zou gezworen hebben dat jij een echte vrouw was “

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: “Ik zou gezworen hebben dat jij een echte vrouw was “

Bericht door Marica »

Freedom schreef: 22 jul 2019, 23:12
MichelleB schreef: 18 jul 2019, 11:54 "Ben je al af?"
Jasses, ja. Veel gehoord.
Een beetje daarop aanhakend:
"Ga je all the way ?"
"Heb je DE operatie al gehad?"

:snooty:
Mensen kunnen horken zijn. Maar ach, ik til er niet zo zwaar meer aan. Beter voor mijn hart.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Yasmine
Berichten: 123
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:26
Gender: Vrouw

Re: “Ik zou gezworen hebben dat jij een echte vrouw was “

Bericht door Yasmine »

Marica schreef: 24 jul 2019, 06:47
Freedom schreef: 22 jul 2019, 23:12
MichelleB schreef: 18 jul 2019, 11:54 "Ben je al af?"
Jasses, ja. Veel gehoord.
Een beetje daarop aanhakend:
"Ga je all the way ?"
"Heb je DE operatie al gehad?"

:snooty:
Mensen kunnen horken zijn. Maar ach, ik til er niet zo zwaar meer aan. Beter voor mijn hart.
De 'GROTE operatie' hoorde ik altijd... En de laatste jaren heel af en toe online van een enkele hele oude online bekende 'ben je al COMPLEET vrouw?'. Compleet vrouw.. Ik heb daar nooit iets mee gekund.. Mensen kunnen maar beter hun mond houden.
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: “Ik zou gezworen hebben dat jij een echte vrouw was “

Bericht door Eveliene »

Ben ik hier dan echt de enige die mensen na zo'n vraag uitgebreid te woord sta en in geuren en kleuren een transitie gaat uitleggen?
Gebruikersavatar
Collette
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 sep 2018, 18:22
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Dordrecht

Re: “Ik zou gezworen hebben dat jij een echte vrouw was “

Bericht door Collette »

Eveliene schreef: 24 jul 2019, 11:52 Ben ik hier dan echt de enige die mensen na zo'n vraag uitgebreid te woord sta en in geuren en kleuren een transitie gaat uitleggen?
Nee hoor, dat doe ik ook. Neem er ook geen aanstoot aan als mensen zoiets zeggen, zie het eerder als een compliment.
En ook enigszins een soort van verantwoording om uit te leggen dat een trans vrouw ook gewoon een echte vrouw is met een transitie heden of verleden.
When you're happy, you enjoy the music. But when you're sad, you understand the lyrics.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: “Ik zou gezworen hebben dat jij een echte vrouw was “

Bericht door Anon20230219 »

Eveliene schreef: 24 jul 2019, 11:52 Ben ik hier dan echt de enige die mensen na zo'n vraag uitgebreid te woord sta en in geuren en kleuren een transitie gaat uitleggen?
Nee, ik ben daar heel open en eerlijk in..
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: “Ik zou gezworen hebben dat jij een echte vrouw was “

Bericht door Ylse »

Eveliene schreef: 24 jul 2019, 11:52 Ben ik hier dan echt de enige die mensen na zo'n vraag uitgebreid te woord sta en in geuren en kleuren een transitie gaat uitleggen?
Nee hoor, sterker nog, ik doe regelmatig mee aan de Human Library en dan mogen mensen alles vragen, ik geef dan meestal ook wel gewoon antwoord. In mijn opinie helpt dat enorm om mensen wat kennis bij te brengen die ze dan zelf ook weer over kunnen brengen.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: “Ik zou gezworen hebben dat jij een echte vrouw was “

Bericht door Eveliene »

Precies, hoe meer wetenschap mensen hebben over het hoe en wat, des te meer begrip er kan ontstaan. Elke persoon die je zo kan "bekeren" is er toch mooi weer een die dat ook weer bij een ander kan doorgeven. Daarom, wees vriendelijk en struikel niet over verkeerde benaming om vervolgens boos te worden maar leg op leuke wijze uit hoe het zit.

Met vriendelijkheid en begrip win je een oorlog.
Yasmine
Berichten: 123
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:26
Gender: Vrouw

Re: “Ik zou gezworen hebben dat jij een echte vrouw was “

Bericht door Yasmine »

Eveliene schreef: 24 jul 2019, 11:52 Ben ik hier dan echt de enige die mensen na zo'n vraag uitgebreid te woord sta en in geuren en kleuren een transitie gaat uitleggen?
Ik weet niet hoe lang je dat al doet maar ik begon het na een aantal jaar wel redelijk zat te worden om mezelf te moeten uitleggen
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: “Ik zou gezworen hebben dat jij een echte vrouw was “

Bericht door Eveliene »

Inmiddels alweer 7 jaartjes. Ik ben het nog steeds niet zat want ik help er ook andere transmensen mee en zolang het nodig is blijf ik beleefd uitleggen hoe het zit.

Ik kan me er wel boos of druk om gaan maken maar dat werkt averechts omdat transgenders al de naam hebben dat ze erg lange tenen en hele kleine lontjes hebben. Ik niet en wil me ook niet belasten met negatieve energie want daar is het leven te kort voor en mijn gezondheid is al slecht genoeg.
Gebruikersavatar
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: “Ik zou gezworen hebben dat jij een echte vrouw was “

Bericht door Freedom »

Voor mij verschilt het nog wel of ik bereid ben iets uit te leggen. (Bijvoorbeeld) vraagt diegene het uit interesse of vanuit sensatie?
Het hangt ook af van de persoon tegenover me; soms heeft het echt geen zin iets uit te leggen.
Op mijn vorige werk was ik pas een man als ik een penis had. Als mensen zo denken, ben ik niet bereid open te zijn over iets wat voor mij intiem is.
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now