Corsettraining

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Corsettraining

Bericht door Hormoonmeisje »

Benjamin schreef: 04 jan 2019, 11:47 Waarom wil je dit? Zoiets is toch slecht voor je lichaam?
Wat is tegenwoordig niet meer slecht voor je lichaam?
Roken is ook slecht voor je lichaam en toch zou ik al wie dat doen de kost niet willen geven hoor. Zelfde met drank en drugs. Dan is mijn “verslaving” nog een dummy. Ik doe maar aan waist training :)

Alle gekheid op een stokje: ik wil dat om een meer gedefinieerde taille te krijgen.
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Corsettraining

Bericht door Anon20190508 »

Het is wel zo dat als je langdurig een corset draagt (en dan hebben we het over jaren, vaak echt langer dan 18 uur per dag dragen) dat je lichaam de steun van het corset gaat gebruiken ipv je eigen spiermassa, dus Simao heeft niet helemaal ongelijk. Corsetten verbranden ook geen vet, want je doet niets om het te verbranden, het verplaatst gewoon. Van het dragen van strakke laarzen krijg je ook geen slankere kuiten enzo, om maar even een vergelijking te maken.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Corsettraining

Bericht door MichelleB »

Het lijkt mij dat je het moet zien als buik inhouden? Als je ontspant, "zakt het toch weer in" (om lekker bot te zeggen".
Zelf heb ik best wel een taille, en dat heb ik dus wel bereikt door vet te verbranden. Fietsen, wandelen, lijnen etc.

Maar ik ben geen expert op korsetten :)
Ik zou er hooguit een aandoen voor Elfia of zo haha
-Life is a work in progress-
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Corsettraining

Bericht door Hormoonmeisje »

MichelleB schreef: 04 jan 2019, 15:27 Het lijkt mij dat je het moet zien als buik inhouden? Als je ontspant, "zakt het toch weer in" (om lekker bot te zeggen".
Zelf heb ik best wel een taille, en dat heb ik dus wel bereikt door vet te verbranden. Fietsen, wandelen, lijnen etc.

Maar ik ben geen expert op korsetten :)
Ik zou er hooguit een aandoen voor Elfia of zo haha
Ik heb ook een taille maar wil ze nog meer definiëren.
Ik hou van die heel skinny look met grote borsten. Dat is wat ik voor mezelf wil bereiken.
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Corsettraining

Bericht door Anon20190508 »

Je dieet verandert overigens wel als je echt fanatiek gaat waist-trainen, want er is minder ruimte voor de maag dus minder ruimte om te eten. Sowieso zie je echt pas resultaat na langdurig dragen hoor, dus het is geen 'crashdieet' om met corsetten te beginnen. Het is een vorm van body-modification voor het resultaat waar je naar streeft en dat moet je dus niet te licht nemen.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Corsettraining

Bericht door Hormoonmeisje »

Eros schreef: 04 jan 2019, 15:40 Je dieet verandert overigens wel als je echt fanatiek gaat waist-trainen, want er is minder ruimte voor de maag dus minder ruimte om te eten. Sowieso zie je echt pas resultaat na langdurig dragen hoor, dus het is geen 'crashdieet' om met corsetten te beginnen. Het is een vorm van body-modification voor het resultaat waar je naar streeft en dat moet je dus niet te licht nemen.
Daar ben ik me van bewust :)
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 867
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Corsettraining

Bericht door Simão »

Hormoonmeisje schreef: 04 jan 2019, 15:00
De spieren worden inderdaad lui van langdurig dragen van een corset maar dat is enkel wanneer de spieren niet gebruikt worden. Ik sport ook enkele uurtjes per week.
Waarbij ook de buikspieren getraind worden.

Ik wil een corset frequenter gaan dragen om de heupen breder te laten lijken en mijn borsten groter te laten lijken.

Voorlopig heb ik beetje resultaat geboekt met mijn Kim Kardashian corset maar geen wonderen, slechts licht resultaat en dat was met veel dragen en soms ongemak.

Een corset is voor mij de meest realistische oplossing. Ribben laten weghalen en van die toestanden, begin ik niet aan :-P

Ik had ook het gevoel dat het corset buikvet verbrandde.

Zou het niet kunnen dat je moeder haar klachten aan menopauze symptomen te wijten zijn?

Ingezakte ruggenwervel klinkt als osteoporosis en een hangende buik klinkt als spiermassa afname ten gevolge van testosteron gebrek. Veel menopauzale vrouwen hebben daar last van.
Misschien wijt zij het aan het corset? Of is er een aantoonbaar oorzaak-gevolg verband?
Zij wijt het nergens aan, dat doe ik ;) Ze heeft het zo lang als ik me bewust ben en dat is dus voordat er sprake was van menopauze, al had ze mij wel laat. Uiteraard is er inmiddels door haar leeftijd meer verwoesting aangebracht.
Betreffende oorzaak en gevolg kan ik wel zeggen dat ik bij een arts te horen kreeg dat ik niet meer moest paardrijden omdat ik anders in een rolstoel zou komen, wegens mijn rug, terwijl de arts waar ik kwam voor een second opinion zei dat ik JUIST moest paardrijden (sporten in het algemeen) om mijn spieren zo stevig mogelijk te houden want deze houden je ruggegraat feitelijk goed overeind. De steun van de spieren is niet te onderschatten.

Wat betreft verbranding van buikvet, ik heb dit effect vroeger wel waargenomen toen ik danste met elastische zeer brede riemen om, dat in de mode was toen ik uitging in dameskleding (jaren 80). Je gaat dan plaatselijk erg zweten en je verliest dus vooral vocht, maar ik denk ook wel vet, in elk geval deed het toen wel wat voor de omvang. Maar dat bereik je dus met warmte(en beweging), dat hoeft niet van een corset te komen.

En nu we er toch zijn: Dansen doet natuurlijk wonderen voor je lichaam, kijk maar naar latin dansers.
Net even vrolijker dan sporten, maar als je meer van sporten houdt is dat natuurlijk ook een prima manier om gericht bepaalde spiergroepen te oefenen. Ook een volle kont (vlak schaatsen en rolschaatsen daarbij niet uit) en een breder boven lichaam waardoor de taille ook slanker lijkt (dat hoeft natuurlijk niet persee met zwaardere borsten) kun je krijgen door sporten.

Jij pakt het op alle fronten aan dus het komt wel goed.
Maar vergeet het effect van goede kleding ook niet. Prinsessen snit, dat is wijd uitlopend vanaf onder de borsten, v halsen, zo diep mogelijk, wijd uitstaande rokken, mantelpakjes, hesjes of vestjes over over een jurk of top en jurken met optisch verslankende patronen, en bandplooibroeken kunnen enorm helpen het gebrek aan taile te verdoezelen!
En heb je de push -up en wonder bra´s al ontdenkt?
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 867
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Corsettraining

Bericht door Simão »

Hormoonmeisje schreef: 04 jan 2019, 15:29
Ik heb ook een taille maar wil ze nog meer definiëren.
Ik hou van die heel skinny look met grote borsten. Dat is wat ik voor mezelf wil bereiken.
Er zijn maar weinig vrouwen die dat van nature hebben. Als je rank bent, horen daar normaal gesproken kleine borstjes (immers gebrek aan vet) bij. Ranke mensen die van nature grote borsten hebben, worden altijd verdacht van implantaten. (Met alle ergernis daaromheen, want niks zo erg als valse beschudigingen.) Je bent dan ook topzwaar en uit verhouding wat betreft maten. Dat is voor kleding kiezen ook weer onhandig. (Weet ik van een vriendin met zo´n figuur van nature.)
Zelfde geldt trouwens voor een zandloper figuur, hoor, het lijkt wel of kleding vooral voor redelijk rechte mensen met borsten wordt gemaakt. Je zou dus juist nu goed moeten kunnen slagen...
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Corsettraining

Bericht door Hormoonmeisje »

Simão schreef: 04 jan 2019, 17:50
Hormoonmeisje schreef: 04 jan 2019, 15:29
Ik heb ook een taille maar wil ze nog meer definiëren.
Ik hou van die heel skinny look met grote borsten. Dat is wat ik voor mezelf wil bereiken.
Er zijn maar weinig vrouwen die dat van nature hebben. Als je rank bent, horen daar normaal gesproken kleine borstjes (immers gebrek aan vet) bij. Ranke mensen die van nature grote borsten hebben, worden altijd verdacht van implantaten. (Met alle ergernis daaromheen, want niks zo erg als valse beschudigingen.) Je bent dan ook topzwaar en uit verhouding wat betreft maten. Dat is voor kleding kiezen ook weer onhandig. (Weet ik van een vriendin met zo´n figuur van nature.)
Zelfde geldt trouwens voor een zandloper figuur, hoor, het lijkt wel of kleding vooral voor redelijk rechte mensen met borsten wordt gemaakt. Je zou dus juist nu goed moeten kunnen slagen...

Maak je het niet veel lastiger dan nodig, als je er van jezelf op een bepaalde manier uit "moet" zien?
Ik bedoel, er zit nog wel genoeg tussen passable en wat je zelf een ideaal figuur vindt, dat allemaal gewoon okee is.
Hoever wil je gaan voor je ideaal beeld en wat gebeurt er als je dat niet gaat bereiken?

Het is off topic, maar nu zo letterlijk gezegd wordt "ik hou van" wilde ik daar toch even op ingaan.

Is gewoon een soort streefdoel om naar toe te werken hoor, het is geen ongezonde obsessie om dat figuur te bereiken, ik heb zelfs mijn eten niet eens aangepast.
Dus het is niet zo dat ik me ga opknopen als ik dat streefdoel niet haal. Dan koop ik gewoon nog wat truukjes van de Hunkemöller en Sloggy en wees ik trots op mijn dikke reet in plaats van op een slank figuurtje. Maar zou wel prettig zijn mocht ik het wel halen. Maar geen levensfilosofie dus :)

Aan implantaten ben ik ook schuldig 😂 Een beetje van mezelf en het meeste van een siliconenlaag onder mijn huid ( ik ben net een verbouwde badkamer 😂 ) .
Maar mijn sili’s zien er best natuurlijk uit :d

Een nieuw topic starten ga ik niet doen hoor. De meesten hier kunnen mij al doodkijken omdat ik te ijverig op alles reageer 🤣😂
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 867
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Corsettraining

Bericht door Simão »

@hormoonmeisje Ik had het laatste ook al verwijderd omdat het uiteindelijk niet hier thuis hoort en ach er lopen al topics over idealen enzo. Maar dat nieuwe topic had ik dan zelf wel gestart hoor, ik weet hoe je aangepakt bent om je enthousiasme.... ;) I got your back, babe. ;)
Blij te zien dat je er verder gewoon nuchter mee omgaat.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark