Nieuwe chat! Zie dit topic.

Nageladvies

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Nageladvies

Bericht door Benjamin »

Ik zit in een fase dat ik weer langere nagels wil met mooie lakjes in stoere kleuren. Wat J. Depp kan, kan ik ook. Twee vragen:

- hoe stoppen met huid plukken? Het gaat om 1 bepaald plekje
- hoe zorg je dat je niet overal aan blijft hangen? Want ik heb dat nu bv. in bed

Afbeelding
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Nageladvies

Bericht door Anon20200101 »

Wat bedoel je met huidplukken? die haakjes in je huid en/of scheurtjes in nagelriem?
Ik gebruikte een paar weken lang van Sally Hansen "cuticle massage cream" en daarna verdwenen de haakjes en scheurtjes eigenlijk definitief.

En qua nagels die blijven haken aan stof? Gewoon netjes vijlen als je een haakje opmerkt (en heb je geen vijl bijdehand, dan is jeansstof heel erg handig om op te vijlen.
Ik heb al bijna 2.5 jaar in principe altijd lange nagels en dan bedoel ik 5-7mm lang, terwijl ik voor m'n coming out nooit gezonde nagelriemen had, altijd iets ontstoken, ingescheurd, en nagels (kort) scheurden al als ik er naar keek.
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Nageladvies

Bericht door Benjamin »

LauraHeleneN schreef: 18 mar 2019, 00:52 Wat bedoel je met huidplukken? die haakjes in je huid en/of scheurtjes in nagelriem?
Ik gebruikte een paar weken lang van Sally Hansen "cuticle massage cream" en daarna verdwenen de haakjes en scheurtjes eigenlijk definitief.
Hmm, misschien een idee om dat smeersel eens te proberen. Al zou flink smeren met iets anders ook moeten werken.
LauraHeleneN schreef: 18 mar 2019, 00:52 En qua nagels die blijven haken aan stof? Gewoon netjes vijlen als je een haakje opmerkt (en heb je geen vijl bijdehand, dan is jeansstof heel erg handig om op te vijlen.
Ik heb al bijna 2.5 jaar in principe altijd lange nagels en dan bedoel ik 5-7mm lang, terwijl ik voor m'n coming out nooit gezonde nagelriemen had, altijd iets ontstoken, ingescheurd, en nagels (kort) scheurden al als ik er naar keek.
5-7 cm neem ik aan? :mrgreen:
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Nageladvies

Bericht door Anon20200101 »

Nee, doe maar niet.
5-7mm is al een stuk langer dan ik uberhaupt zo in het wild zie (voor echte nagels). Is nu voor alle nagels behalve m'n duimen stiekem zo'n 7-8mm, duimen nog 'gewoon' 5mm
https://www.dropbox.com/s/qbyekeub54dgi1u/DSC_0023.jpg