Spijt van kapsel

Make-up, kleding, en zo voort
Nilas
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 apr 2019, 22:16
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Brabant

Spijt van kapsel

Bericht door Nilas »

Hi,

Een dikke maand geleden heb ik mijn haar laten knippen zodat ik een jongenskapsel had. Ik zat toen in een ultra-mannenfase. :snooty:

Nu heb ik immense spijt van dat kappersbezoek. Ik wil mijn 'lange' haar (well, het kwam tot mijn schouders) weer terug, sad!

Nu kamp ik met een lichte identiteitscrisis en een mega-deuk in mijn zelfbeeld. :shock:

Iemand tips hoe hiermee om te gaan? En iemand tips hoe ik mijn haar het snelst weer kan laten aangroeien?

Thank youuuu. :whistle:
oh, is that what they call it nowadays :fpalm:
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Spijt van kapsel

Bericht door Anon20230219 »

Hi,

Ja ik voel zo met je mee, ik heb het ooit voor een foute relatie gedaan mijn lange lokken geknipt..eigenlijk toen ik naar buiten liep al spijt.

Wat het beste helpt om je haren sneller te laten groeien is het roken te laten voor zover je dat doet.
Verder zijn er wat middeltjes in pil vorm te koop maar of dit ook echt werkt?
Belangrijkste is zuinig op je haren te zijn, niet teveel wassen..drogen liefst door de lucht en ook kleuren zo min mogelijk doen.
Verder toch wat geduld op brengen hoe moeilijk ook.

Lisa
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Spijt van kapsel

Bericht door Jer158 »

Sneller zal het niet gaan groeien, maar ik zou vooral de tijd gebruiken om te overdenken waarom je spijt hebt van je kapsel. Wat hoopte je dat je korte kapsel zou brengen? Had je eerder kort haar gehad? Zo ja, was dat anders en waarom?

Het kan zo maar zijn dat dit niet het juiste korte kapsel is voor jou: net te lang, net te kort, te vrouwelijk geknipt, te mannelijk geknipt, etc. Kort of lang heeft in principe weinig met gender te maken, maar het kan invloed hebben op hoe je gezicht er uitziet bijv. of hoe mensen je lezen (qua gender maar ook qua leeftijd).
Hung her from the branches of a mango tree
Nilas
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 apr 2019, 22:16
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Brabant

Re: Spijt van kapsel

Bericht door Nilas »

Bedankt voor jullie reacties ^^

@Lisa1973 roken doe ik niet dus dat scheelt al. Ik las inderdaad over biotine supplementen en vitamine A en zo, en of het echt werkt is inderdaad de vraag, maar bij de Kruidvat kost zoiets geen drol, dus dan kan ik er geen buil aan vallen lijkt me. 8-)
Verder een kwestie van goed conditioner gebruiken. Helaas (?) heb ik van mezelf krullen en nu met kort haar ziet dat er niet uit dus ik zal wel met een steiltang aan de gang moeten blijven. Ik hoop dat mijn protection spray goed genoeg werkt.

@Jer158 ik was tevreden met mijn kapsel, het gaf me echt een mannenlook en daar ging ik voor. Maar nu voel ik me dus weer meer vrouw en daar hoort gevoelsmatig lang(er) haar bij. Ik word echt niet vrolijk van mezelf soms, rip.
oh, is that what they call it nowadays :fpalm:
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Spijt van kapsel

Bericht door Ender »

kan je niet iets van haar extensions laten doen?
kijk gaat heel makkelijk. het wordt dan wel roze.
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Spijt van kapsel

Bericht door Benjamin »

Nilas schreef: 04 jun 2019, 06:56 Iemand tips hoe hiermee om te gaan? En iemand tips hoe ik mijn haar het snelst weer kan laten aangroeien?
Hmm, haar laten groeien kost gewoon tijd. Ik ben sinds een maand of vier weer serieus bezig, ik ben de uitdaging aangegaan om gewoon zo lang mogelijk haar te krijgen, na een paar jaar deze lengte (10 cm over de schouders). De grens opzoeken zeg maar. Ik heb al lang haar en ooit tot halverwege mijn rug gehad, maar ik wil nu gewoon maximaal. Wat ik geleerd heb in 37 jaar langhaarbezit:

1. Sla de kapper niet over. Ga zeker eens per 3 maanden om bij te laten punten. Anders splijt/breekt het eerder en dat werkt averechts.
2. Bepaalde voedingsmiddelen schijnen goed voor je haar te zijn, bv. avocado en zalm. Om te eten dus (mensen smeren tegenwoordig de gekste dingen in hun haar dus ik zeg het er maar even bij).
3. Er bestaan voedingssupplementen voor je haar. Met name biotine zit daar vaak in. Ik heb daar zelf wel goede ervaringen mee, ik had het idee dat mijn haar er sneller van ging groeien. Ik vind het nu allemaal wel gezegend dus ik gebruik het niet meer.
4. Honderd borstelslagen per dag met een borstel van varkenshaar (= minder wrijving = minder beschadiging), ik geloof er heilig in.
5. Zorg dat je kussenovertrek zacht is, bij voorkeur van katoensatijn (dat is btw niet dat glibberspul). Daardoor breekt je haar minder snel en groeit het beter.
6. Niet te vaak wassen, 2x per week is ruim voldoende. Ook weer ivm beschadigingen.

Los van de tips zijn er genoeg mannelijke kapsels te verzinnen met lang haar. Tenminste dat houd ik mezelf voor, want het gaat echt niet gebeuren dat ik vrijwillig mijn haar afknip.

Tips om er mee om te gaan, heb ik niet. Ik zou me geamputeerd voelen als ik jou was, dus misschien gewoon extra lief voor jezelf zijn nu? Het wordt lekker kutweer vandaag schijnt, dus op de bank met een serie en een pak koekjes?
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Spijt van kapsel

Bericht door Anon20230219 »

Nilas schreef: 04 jun 2019, 10:28 Bedankt voor jullie reacties ^^

Lisa1973 roken doe ik niet dus dat scheelt al. Ik las inderdaad over biotine supplementen en vitamine A en zo, en of het echt werkt is inderdaad de vraag, maar bij de Kruidvat kost zoiets geen drol, dus dan kan ik er geen buil aan vallen lijkt me. 8-)
Verder een kwestie van goed conditioner gebruiken. Helaas (?) heb ik van mezelf krullen en nu met kort haar ziet dat er niet uit dus ik zal wel met een steiltang aan de gang moeten blijven. Ik hoop dat mijn protection spray goed genoeg werkt.
Nou klinkt raar maar sinds ik gestopt ben met roken scheelt het echt enorm in de aangegroeide lengte.
Ik heb heel lang biergist gebruikt voor langer en sterker haar te krijgen, ook heb ik een tijd biotine gebruikt..het lijkt wel effect te hebben.
Door het vrouwelijk hormoon groeit mijn haar sowieso sneller en komt het op plekken terug waar dit uitgestorven leek :lol:
Als je je haar gaat stijlen kan je misschien beter een stijl borstel nemen, deze zijn iets veiliger dan een stijltang.
Protection spray gaat volgens mij heel lang mee, gewoon goed door je haren aanbrengen en goed vochtig en dan goed uit borstelen of kammen..kan er weinig met je haren gebeuren.
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Spijt van kapsel

Bericht door Benjamin »

Ender schreef: 04 jun 2019, 12:37 het wordt dan wel roze.
:mrgreen:
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Spijt van kapsel

Bericht door Hrafn »

Ook ik baal dat ik mijn haar kort had, ben alweer een tijd bezig het te laten groeien maar het zal nog even duren voordat ik echt als ouwe hippie door het leven kan. Ook ik heb krullen dus ik heb nu onhandelbaar haar, nou ja, soit, het moet maar even (alleen duurt dat even nogal lang...)
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Spijt van kapsel

Bericht door Matijs »

Nilas schreef: 04 jun 2019, 10:28 Helaas (?) heb ik van mezelf krullen en nu met kort haar ziet dat er niet uit dus ik zal wel met een steiltang aan de gang moeten blijven. Ik hoop dat mijn protection spray goed genoeg werkt..
Steilen en föhnen zijn juist heel slecht voor het haar :|
###
Plaats reactie