Blij met m'n nieuwe korte androgyne haar

Make-up, kleding, en zo voort
Plaats reactie
Tiffan
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 sep 2019, 20:54
Gender: Non-binair

Blij met m'n nieuwe korte androgyne haar

Bericht door Tiffan »

Vandaag ben ik naar de kapper geweest. Vorige week ook al, maar toen gingen mijn gehate lange haren er af met een tussenstap: een korte bob. Helaas, ik heb het niet gered om zo lang te laten groeien om te kunnen doneren. De tussenstap, omdat ik het wel een goed idee vond om niet direct ALLES te moeten missen van lang haar. Want ik vond het dan wel te vrouwelijk, te zwaar (haarpijn!), te lijzig en te klitterig (ondanks gezond haar door regelmatig bijpunten), maar ik was inmiddels gehecht geraakt aan het gevoel van opluchting als ik mijn haar van de ene naar de andere kant zwiepte. Het zwiepen zou ik gaan missen, dat wist ik van tevoren.

Met een week er tussen in, met een korte bob, kon ik toch nog een beetje zwiepen en ondertussen rustig voelen of ik inderdaad verder wilde naar helemaal androgyn-kort.

De bob bleek nog steeds te vrouwelijk en niet hoe ik mezelf in mijn hoofd zag (hoewel de bob zelf ook erg androgyn geknipt was), het zwiepen verloor zijn charme omdat het gewicht er uit was (en dus de opluchting van beginnende haarpijn), en ondanks dat het een genot was om elke ochtend die korte nekhaartjes te voelen - zodra ik dan in de spiegel keek was ik elke keer teleurgesteld.

Mijn collega’s waren lief afgelopen week, ze zeiden dat ze het leuk vonden of “lekker fris” vonden staan. Anderen staken hun mening niet onder stoelen of banken. Afgelopen weekend op een verjaardag vond een van de gasten mijn nieuwe kapsel “streng”. Ugh. Wat een fijne opmerking, maar niet heus.

Ik wist genoeg. Vandaag zou ik opnieuw naar de kapper gaan. En inderdaad, zodra de contouren van mijn hoofd een beetje zichtbaar werden in mijn kapsel, voelde ik me blijer worden. Ik zag mezelf verschijnen zoals ik mezelf in mijn hoofd zag. Na thuiskomst was de rest van de dag de spiegel weer mijn vriend.
Ik heb nu al zin in morgenochtend, als ik mijn nekhaartjes voel en daarna in de spiegel kijk.
Blikkerd
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 sep 2019, 20:09
Gender: Genderqueer

Re: Blij met m'n nieuwe korte androgyne haar

Bericht door Blikkerd »

Ik zit zelf ook ontzettend veel lekkerder in mn vel sinds het haar gekortwiekt is! Nog een dotje paars erin gegooid en ik kan weer door ;) Ik vind het ook altijd leuk om bij anderen te zien. Het juiste kapsel voor jou vinden kan je zelfvertrouwen zo'n enorme boost geven!
Plaats reactie