to beard or not to beard

Make-up, kleding, en zo voort
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: to beard or not to beard

Bericht door Alice »

Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: to beard or not to beard

Bericht door Vethrvolnir »

bedankt! ik vind de feminized 60% met en zonder baard het leukste :D
:shock:
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: to beard or not to beard

Bericht door Alice »

Nooit geweten dat er zoveel achter de/een baard gezocht werd, "women's mating strategies and sexual selection on men's facial morphology"

Ook ik heb mij tijden achter een baard verstopt maar dat was meer dat ik geen tijd/zin had om tegen een scheerapparaat aan te leunen, om de zoveel tijd even bijwerken en dat was het. Ik was toen niet erg opmakerig en dat ben ik nu nog steeds niet daar hielp zelfs geen scheutje estro aan.

https://doi.org/10.1098/rsbl.2013.0958
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: to beard or not to beard

Bericht door Benjamin »

Goh wat een gedoe over een baard. De ene man staat het en de andere niet. Mijn vriend heeft er eentje en dat vind ik leuk. Hij had eerst een langere baard (wit), maar dat was wat Kapitein Iglo-achtig. Nu wordt de zaak eens per week gemillimeterd en blijft het kort. Wat ftm´s betreft begaan velen volgens mij de fout, dat ze een baard laten staan terwijl het een nogal vlassig geheel is. Echt pas een baard laten staan als er ook echt wat substantieels is om te laten staan, denk ik. Mij staan baarden niet (maar snorren daarentegen ...).
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: to beard or not to beard

Bericht door Jer158 »

Benjamin schreef: 16 jan 2020, 17:48Wat ftm´s betreft begaan velen volgens mij de fout, dat ze een baard laten staan terwijl het een nogal vlassig geheel is. Echt pas een baard laten staan als er ook echt wat substantieels is om te laten staan, denk ik.
Nou ja, de fout ... de keuze. Het is een afweging die je maakt.

EDIT: Overigens zal dit ook steeds minder gaan opvallen, aangezien cis jongens ook steeds vaker hun baard (of de beginselen) al jong laten staan.
Hung her from the branches of a mango tree
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: to beard or not to beard

Bericht door Mr.X »

Bearded guy here. Voor mij niet echt een bewuste keuze ofzo. Ik ben gewoon lazy as shit en heb geen zin om het altijd te moeten snoeien. En nu loop ik al jaren met baard en durf ik het niet eens meer te scheren. Want wat ik als ik dan weer op mijn oude ik lijk? Noooooo!

Ik geloof dat ik aardig blessed ben met de groei die ik heb (dus geen vlassig uiterlijk? I dunno), so there's that.

Ik vind baarden bij mannen bij de ene wel nice en de andere weer niet. Het gaat om het totaalplaatje.
Maurits
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:51
Gender: Man
Locatie: 023

Re: to beard or not to beard

Bericht door Maurits »

Ik vind alleen korte baarden mooi. Hoe noemt men dat eigenlijk? Schaduwbaard, tweedaagse baard, George Michael-baard of stoppelbaard? :think:
"May your choices reflect your hopes, not your fears." (Nelson Mandela)

Van dysforie naar euforie.


Afbeelding
Marian
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 jul 2021, 21:15
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: to beard or not to beard

Bericht door Marian »

Ik vind bij mijzelf een baard verschrikkelijk. Ik zie er dan veel te mannelijk uit. En ik ga mij er ook niet mannelijker door voelen, eerder ellendiger. Ik koester mijn baardhaar nog wel, omdat ik hoop dat het kan bijdragen om boven op mijn hoofd weer een volle haardos te krijgen.
Plaats reactie