Nieuwe chat! Zie dit topic.

Goede sportbh ipv binder (iig op sommige dagen)

Make-up, kleding, en zo voort
Bo-34
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 mar 2020, 21:54
Gender: Non-binair

Goede sportbh ipv binder (iig op sommige dagen)

Bericht door Bo-34 »

Al zolang ik me kan herinneren heb ik fases gehad waarin ik me kleedde als jongens, als ik terug kijk op de eerste 29 jaar van mijn leven ben ik zeker voor 80% gekleed als jongen door het leven gegaan.

Soms had ik periodes van jurkjes maar meestal shopte ik op de jongensafdeling.

Hier had ik, en mijn omgeving, nooit last van, maar laatste tijd begin ik me steeds meer te ergeren aan mijn borsten.

Ik ben momenteel wat zwaarder en mijn borsten zijn daardoor ook groter. Omdat ik er zo mee in de knoop zat, en me al jaren afvraag waar ik val op de schaal tussen "man" en "vrouw" heb ik vorige week mijn eerste binder gekocht.

En al het getob stopte, heel even, omdat het plaatje in mijn hoofd ineens klopte met wat ik zag toen ik naar beneden keek.

De reden dat ik op dit forum zit is niet zo zeer om een hokje te vinden waar ik in pas maar meer omdat ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een praktiach probleem.

De binder... ik heb een goede binder, maakt mijn borst erg plat maar is daardoor niet super comfortabel.

En omdat ik voor mezelf ook geen 100% platte borst hoef om me meer mezelf te voelen hoop ik eigenlijk dat er een comfortabelere oplossing is in de vorm van een sportbh die de boel lekker plat drukt 😁

Alleen wèlke?!


Online zie je zóveel maar de meeste lijken erop gericht juist wél mooie ronde borsten te houden.

Ik kan me voorstellen dat sommige van jullie, voordat je de stap maakte naar de binder eerst geëxperimenteerd hebben met sportbeha's.

Dus als iemand tips heeft??

Groetjes,

Bo

P.s. ergens ben ik natuurlijk wel op zoek naar dat eeuwige hokje dus hang niet alleen voor die bh hier rond
Bo-34
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 mar 2020, 21:54
Gender: Non-binair

Re: Goede sportbh ipv binder (iig op dommige dagen)

Bericht door Bo-34 »

Sommige dagen dus 😂

[mod mode on]
Was gezien, is aangepast. Ook in reacties :)
[mod mode off]
Gebruikersavatar
AstroNoud
Berichten: 269
Lid geworden op: 17 aug 2017, 23:07
Gender: Trans FtM
Locatie: Gelderland

Re: Goede sportbh ipv binder (iig op sommige dagen)

Bericht door AstroNoud »

Binder werkt voor mij niet ivm veel rugklachten daardoor. Ik draag altijd sport bh’s van de Decathlon. Vgm heb ik deze: https://www.decathlon.nl/p/sportbeha-vo ... p-X8484547 of iets wat erop lijkt. Tuurlijk niet volledig het zelfde effect als een binder maar het helpt al wel zeker!
I will not yield!
Bo-34
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 mar 2020, 21:54
Gender: Non-binair

Re: Goede sportbh ipv binder (iig op sommige dagen)

Bericht door Bo-34 »

Jeroen schreef: 20 mar 2020, 08:16 Binder werkt voor mij niet ivm veel rugklachten daardoor. Ik draag altijd sport bh’s van de Decathlon. Vgm heb ik deze: https://www.decathlon.nl/p/sportbeha-vo ... p-X8484547 of iets wat erop lijkt. Tuurlijk niet volledig het zelfde effect als een binder maar het helpt al wel zeker!
Bedankt voor de tip, ik heb er eentje van de decathlon en die doet weinig tot niks, maar zal eens naar deze en wat andere proberen van de decathlon.

Meer tips zijn zeker welkom.

Ik heb ook de echte binders van Danae gezien, iemand ervaring met de binder band, haak/oog danwel klittenband sluiting?
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Goede sportbh ipv binder (iig op sommige dagen)

Bericht door Matijs »

Ik kan je niet helpen met comfortabele sportbh's. Een jaar geleden droeg ik ze nog van de Hema. Ze maakten de borstkas redelijk plat, maar vond ze te strak bij mijn schouders.

Ik vind de budget sportbinders van Danaë fijn zitten. Aan het begin zullen ze misschien nog stug zijn, maar na een paar keer wassen verdwijnt dit. Het materiaal is niet zo dik als een normale en ze zijn meer open. Ik draag ze vaak voor een comfortabele dag thuis (of voor het sporten).
###
Bo-34
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 mar 2020, 21:54
Gender: Non-binair

Re: Goede sportbh ipv binder (iig op sommige dagen)

Bericht door Bo-34 »

Thanks, ik heb nu ern goedkope bindet van tomboy department, die is op zich ook goed.

Maar voor iedere dag iets té
Bo-34
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 mar 2020, 21:54
Gender: Non-binair

Re: Goede sportbh ipv binder (iig op sommige dagen)

Bericht door Bo-34 »

Is het trouwens waar dat als je vaak een binder draagt je borsten slapper worden/ gaan hangen?
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Goede sportbh ipv binder (iig op sommige dagen)

Bericht door KeepzD »

Bo-34 schreef: 22 mar 2020, 19:10 Is het trouwens waar dat als je vaak een binder draagt je borsten slapper worden/ gaan hangen?
Yep, dit is waar.
Forever myself
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 mar 2019, 17:47
Gender: Genderqueer
Locatie: Gelderland

Re: Goede sportbh ipv binder (iig op sommige dagen)

Bericht door Hielke »

Chivan schreef: 20 mar 2020, 20:31 Ik vind de budget sportbinders van Danaë fijn zitten. Aan het begin zullen ze misschien nog stug zijn, maar na een paar keer wassen verdwijnt dit. Het materiaal is niet zo dik als een normale en ze zijn meer open. Ik draag ze vaak voor een comfortabele dag thuis (of voor het sporten).
Hier nog een fan van de sportbinders van Danaë. Inderdaad niet erg plat, maar prima de hele dag te dragen. Zèlfs voor een super gevoelig tiepje als ik. (en ook zelfs tijdens het sporten, maar dat zit al in de naam, natuurlijk).
Ik heb de gewone (dus niet budget) sportbinder. Van extra stevig materiaal (gewoon materiaal deed echt te weinig).
Sep 2019 Start Testosteron
Juni 2020 Mastectomie
Juni 2022 Colpectomie, Hysterectomie, Ovariectomie
Bo-34
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 mar 2020, 21:54
Gender: Non-binair

Re: Goede sportbh ipv binder (iig op sommige dagen)

Bericht door Bo-34 »

DennisH schreef: 22 mar 2020, 20:03
Bo-34 schreef: 22 mar 2020, 19:10 Is het trouwens waar dat als je vaak een binder draagt je borsten slapper worden/ gaan hangen?
Yep, dit is waar.
Dit is voor mij wel een serieuze consequentie, ik ben namelijk zeker niet altijd ongelukkig met mijn borsten.

Dus hangende slappe borsten is niet de bedoeling😉

Nog een reden om mijn heil te zoeken in sportbh's, ik heb nu een fijne bandeau bh gevonden bij de wehkamp.