Kapsel in damesmodel

Make-up, kleding, en zo voort
Plaats reactie
Mathilda
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 apr 2020, 17:20
Gender: Genderfluid
Contacteer:

Kapsel in damesmodel

Bericht door Mathilda »

Hallo allemaal, leuk dat je mijn bericht leest. :)

Ik zal bij het begin beginnen. Ik ben een jongen/man van 34 jaar oud (volgens mijn paspoort) maar ben gender fluid. Dus ik voel mij van binnen heel vaak een vrouw/meisje en gedraag en kleed me dan graag zo. Ik heb alleen geen hekel aan mijn mannelijke identiteit. Ik zal waarschijnlijk nooit aan HRT beginnen want dat is voor mij niet de juiste optie ga ik vanuit. En ik respecteer mijn lijf dus zal alleen maar kleding en binders gebruiken als dit echt comfortabel zit. Anders niet. :naughty:

Nu ga ik soms als vrouw/meisje door het leven alleen men ziet gelijk dat ik geen sis vrouw ben. In Wageningen (waar ik vaak kom) kan men er wel goed mee overweg maar in Arnhem ben je net een aap in de dierentuin omdat een groot deel van de mensen je onbeschaamd loopt aan te staren. Nu maakt mij dat nog niet eens zoveel uit maar wil natuurlijk ook gewoon ongestoord rond kunnen lopen zonder dat je gelijk van iedereen de aandacht krijgt. :lol:

In mijn geval gaat de voorkeur er wel naar uit dat overkom als vrouw op anderen. In ieder geval dat men niet steeds gaat staren. Nu gebruik ik een BH met vulling en ben nog aan het kijken naar een korset voor de vorm van mijn "core" (regio buik/rug). Daarnaast doe ik ook aan ontharing en aan loop/zithouding oefenen.

Nu is alleen mijn haar een dingetje. Ik heb het idee dat dit er totaal niet vrouwelijk uitziet. Ik heb een enigszins hoge haarlijn met kleine inhammen en dit is dus te mannelijk. Ik heb wel een pruik maar mijn hoofdhuid is erg gevoelig en het doet vrijwel gelijk pijn of voelt erg oncomfortabel als ik het opzet. Daarnaast zit ik er aan te denken om binnenkort, als test voor mijzelf, voor één maand (en bij succes langer) gewoon elke dag als vrouw door het leven te gaan. Ik denk er dus aan om voor deze periode mijn haar door de kapper te laten bewerken zodat het een vrouwelijk model heeft en daarvoor ook de juiste shampoo en conditioner te gebruiken. Dus het gewoon nog verder te laten groeien en eventueel een kleur met highlights erin. En op Pinterest ben ik al aan het oriënteren op haarmodellen.

Ik ben benieuwd naar jullie tips en ervaringen hiermee. Heb jij wel eens je haar laten knippen, kleuren of stylen zodat je er vrouwelijker, mannelijker, neutraler uitziet? En wat heb je daar zelf verder voor moeten doen/laten?

Ik hoor graag van jullie.
"No amount of money ever bought a second of time." Howard Stark
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Kapsel in damesmodel

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik liet mijn haar al jaren voordat ik om ging bij de kapper in een damesmodel knippen.
Irene
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Kapsel in damesmodel

Bericht door KeepzD »

Mocht je de beschikking hebben over een thuiskapster of iemand in je regio die kapster is (geweest), kan dit evt ook de drempel nog verlagen om iig het kapsel te krijgen wat je wil hebben, zonder gelijk naar een salon te hoeven gaan.

Ik ben voor m'n coming out al volledig naar kort haar gegaan om zo dichter bij mezelf te komen, toen vooral nog de vrouwelijke-kort-versie, maar wel met kuif.
Toen ik stappen ging zetten om er mannelijker uit te zien, heb ik ook m'n haar steeds mannelijker laten knippen. Vd week daar nog een stap in gezet door een lijntje in te laten scheren. Zo kort heb ik het nog nooit gehad. :) Heel veel positieve reacties gehad wel, de mening van anderen kan soms lastig zijn maar kan je ook een enorme boost geven in het zelfvertrouwen!

(off-topic: Wageningen/Arnhem is dichtbij! De wereld is klein :) )
Forever myself
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Kapsel in damesmodel

Bericht door Marica »

DennisH schreef: 18 aug 2020, 12:15 Mocht je de beschikking hebben over een thuiskapster of iemand in je regio die kapster is (geweest), kan dit evt ook de drempel nog verlagen om iig het kapsel te krijgen wat je wil hebben, zonder gelijk naar een salon te hoeven gaan.

Ik ben voor m'n coming out al volledig naar kort haar gegaan om zo dichter bij mezelf te komen, toen vooral nog de vrouwelijke-kort-versie, maar wel met kuif.
Toen ik stappen ging zetten om er mannelijker uit te zien, heb ik ook m'n haar steeds mannelijker laten knippen. Vd week daar nog een stap in gezet door een lijntje in te laten scheren. Zo kort heb ik het nog nooit gehad. :) Heel veel positieve reacties gehad wel, de mening van anderen kan soms lastig zijn maar kan je ook een enorme boost geven in het zelfvertrouwen!

(off-topic: Wageningen/Arnhem is dichtbij! De wereld is klein :) )
Heeerlijk dat korte haar, ik snap dat wel. Ik had het vroeger ook tondeuse kort zeg maar.
Nu is het op/over de schouder en ik wil het nog langer hebben. Minstens 20 cm erbij.

Maar voor de TS , ga naar een dameskapper toe, ze helpen je graag hoor, net zoals ze mij geholpen hebben. Ik hoefde zelfs geen damestarief te betalen tot het moment dat ik mijn paspoort met V/F erin had.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Kapsel in damesmodel

Bericht door Marica »

En @Mathilda Al bij de dameskapper geweest? Ben eigenlijk best wel benieuwd.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Mathilda
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 apr 2020, 17:20
Gender: Genderfluid
Contacteer:

Re: Kapsel in damesmodel

Bericht door Mathilda »

Marica schreef: 16 nov 2020, 16:17 En @Mathilda Al bij de dameskapper geweest? Ben eigenlijk best wel benieuwd.
Lang geleden dat ik hier aanwezig was, maar mijn haar is tegenwoordig lang genoeg dat het op mijn schouders hangt. Nog steeds fijn dat ik het heb laten groeien. :hbeat: En het is tegenwoordig standaard dat ik als vrouw wordt geknipt.
"No amount of money ever bought a second of time." Howard Stark
Saskia-Vince
Berichten: 114
Lid geworden op: 18 mei 2023, 12:51
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Velp

Re: Kapsel in damesmodel

Bericht door Saskia-Vince »

Je kan het ook wat langer laten groeien en dan bij de kapper vragen of ze er meer volume in willen aanbrengen.

Zelf heb ik van kleins af aan schouder lang haar, om dat mijn moeder dat altijd stoer vondt staan bij mij, toen ik besloot om uiterlijk meer richting het vrouwelijke te gaan laat ik mijn haar groeien laat af en toe de dode punten er uit knippen en dan weer verder groeien, de langste punten hebben nu de boord van mijn broek bereikt, maar mijn haar is nig lang niet uitgegroeid heb ik het idee en mijn haar lengte goal is tot aan mijn knieën.
7-9-22 verwijzing Radboud
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
Plaats reactie