Kleur advies

Make-up, kleding, en zo voort
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Kleur advies

Bericht door Judiana »

Beste allemaal,

heeft iemand een link of idee omtrent kleur advies van kleding?

ik heb een normale huid, qua kleur en heb zwart haar met beginnend grijze stukken :wship:

zijn er dan kleuren die ik persee moet vermijden?
finesse
Berichten: 180
Lid geworden op: 02 jun 2012, 08:01
Gender: Transgender

Re: Kleur advies

Bericht door finesse »

gewoon googlen op kleur advies zou ik zeggen...en dan kun je een kleuren advies krijgen op maat met een staalkaart..dat scheelt je jaarlijks toch wel wat geld aan miskopen

zelf ben ik geweest bij http://www.be-your-best.nl" target="_blank
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: Kleur advies

Bericht door Laurens2 »

Ik moest meteen denken aan een reactie die Jessy eens postte, na even gezocht te hebben heb ik gevonden wat ik bedoel:

http://www.t-nederland.nl/forum/viewtop ... eur#p14082

Hoop dat je er wat mee kunt. Ik kan je verder niet helpen want ik heb er niet echt veel verstand van. Ik ga zelf altijd op gevoel af, maar durf niet echt gedurfde kleuren aan te doen.

Groetjes Mark
PS: Ik lees wel eens mee in je topic en wil even gezegd hebben dat ik veel respect voor je heb. Je bent de goede weg op aan het gaan om voor jezelf te kiezen.
Minne
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 aug 2012, 10:29
Gender: Trans FtM

Re: Kleur advies

Bericht door Minne »

Ik ben geen deskundige ofzo, maar uit eigen ervaring-ik heb zelf ook donker haar en een kleur die mij heel goed staat is diep paars, zowel het meer roodpaars als blauwpaars. Vooral gecombineerd met zwart, bijvoorbeeld een zwarte broek en paarse top, of een paars jurkje en diepzwarte kousen. Een kleur die mij niet zo staat is grijs, want dan word het zo'n kolom van deprimerende monochromatische meuh-heid en m'n huid word er ook heel flets van. Wit staat mij ook goed vanwege het contrast, maar dat valt wel erg op dus dat moet je maar net trekken. Een witte jurk met zwarte accessoires(zoals een sjaaltje) kan heel mooi en chic zijn. Blauw, van dat diepe koninklijke blauw, staat ook goed. Misschien dat je dat wat ideeen geeft?
Gebruikersavatar
Gabriël
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 jun 2012, 16:28
Gender: Androgyne

Re: Kleur advies

Bericht door Gabriël »

Ik kwam een tijdje terug een interessante pagina tegen, waarbij je zelf dan naar je huidskleur, oogkleur en haarkleur moet kijken wat voor een type je bent, en daarvandaan krijg je dan een kleurenpalet die het beste bij je past.

http://www.thechicfashionista.com/your- ... olors.html (pagina is in het Engels)

Ik vond de website best accuraat. Ik ben volgens die test een 'Deep Winter'-type vanwege mijn donkere haar, donkere ogen en lichte huid en de kleuren die erbij staan, zijn ook kleuren die mij inderdaad goed staan qua kleding. (op alleen licht geel na)
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: Kleur advies

Bericht door Judiana »

wow wat een reacties :) thanks

@Mark dank je wel !
@gabriel ik zal eens kijken :)