Wat doen jullie om er dagelijks fris en verzorgd uit te zien

Make-up, kleding, en zo voort
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Wat doen jullie om er dagelijks fris en verzorgd uit te

Bericht door Cait »

Raisa schreef: 04 jan 2013, 13:39 Oeps, niet zo heel veel eigenlijk. Ik was mijn haren ongeveer 1 keer in de week omdat het door de hrt veel minder snel vet wordt en omdat wassen zo verschrikkelijk slecht is voor mijn haar. Conditioner gebruik ik wel vaker omdat mijn haar best droog is.
Verder hangt het er vanaf wat ik ga doen die dag. Als ik naar buiten ga doe ik soms (afhankelijk van het weer) dagcreme op. Scheren doe ik me niet elke dag, het is ook niet echt nodig omdat ik bijna alleen nog maar blonde haren heb dankzij de hormonen en een beetje dankzij het laseren.
Wat betreft make-up kom ik niet verder dan mascara en eyeliner. Vroeger droeg ik ook nog wel foundation om de baardschaduw te verbergen maar ben daar zo vlug mogelijk vanaf gestapt omdat het zo slecht is voor je huid.
De wenkbrauwen werk ik eens in de week bij.


Precies dit . Alleen moet ik 3x per week haar wassen anders is het echt sluik
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: Wat doen jullie om er dagelijks fris en verzorgd uit te zien

Bericht door Freedom »

Koffie zetten, gezicht wassen, anti-kreukel creme op mijn gezicht en nek, koffie drinken en roken, tanden poetsen, aankleden, deo en luchtje op, manen temmen (of een muts op :roll: nu het nog winter is)

Douchen doe ik om de dag, of voor- en na het sporten. Twee á drie keer per week gezicht scrubben met tea tree scrub van het kruidvat in de hoop dat het de puberpukkeltjes wat meer onder controle houdt.
Eens per week haren wassen met (anti-roos) shampoo, verder alleen uitspoelen. Eens per anderhalf/twee weken trim ik het kleine beetje baardhaartjes. Soms scheer ik het uitgebreid met scheercreme, kwast en een scheermes alleen is mijn huid nu wat onrustig. (En kan ik gewoon geen afscheid nemen van die paar baardhaartjes!)
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wat doen jullie om er dagelijks fris en verzorgd uit te zien

Bericht door Jeste »

Altijd na het opstaan gelijk een uurtje fitness en tegelijkertijd naar gesprekken op de radio luisteren, of iets op televisie kijken. Dat is best wel even zwaar, maar binnen 10 minuten zit de gang erin en is het uurtje zo voorbij. Daardoor heb ik het ook nog lekker warm gekregen. Daarna wassen. Vervolgens het ontbijt, zittend aan tafel met wat te lezen erbij (daar neem ik altijd rustig de tijd voor, want eten met aandacht is ontzettend belangrijk voor mij). Na het ontbijt tanden poetsen. Make-up gebruik ik nooit, maar ik smeer wel wat uiercrème op m'n gezicht.
Dat zijn dan wel de vaste dingen om mee te beginnen. Ben ik helemaal wakker, fit en fris.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Wat doen jullie om er dagelijks fris en verzorgd uit te zien

Bericht door Anon20180311 »

Een bad nemen, doe ik zelden of nooit. Iedere avond neem ik een douche, tandjes poetsen, pyjama aan en op de bank ( of in de zetel, wat tv zien ( liefst met mijn vriendin) en daarna bed in).

S 'morgens, haren kammen, tandjes poetsen, kopje ( hoofd) in de pompbak ( lavabo) 1 à 2 x scheren per week en meer is er niet nodig ( vroeger ook niet, zelfs nog minder het niet moeten scheren).

Verder tussendoor, o.a. handen wassen voor het eten en dergelijke, want die zitten steeds onder de verf, net als het kopje ( de tasse of zatte) waar ik mij koffie uit drink .

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Wat doen jullie om er dagelijks fris en verzorgd uit te zien

Bericht door Marica »

Als ik werk heb : Kop wassen, tanden poetsen, make up en een kam door mijn haar. Bij thuiskomst : douchen met body shampoo en powerpuff en haar wassen om de dag met shampoo en 2 x per week conditioner. Naar bed: tanden poetsen, gaan liggen en licht uit.

Werkloos : Vrouw naar werk helpen door koffie te zetten en brood te smeren. Daarna langzaam bovenstaande doen, want dan heb ik alle tijd.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Plaats reactie