Hoi iedereen,
Ik volg het eveneens en ik moet eerlijk toegeven, het is wat de " transmannen " betreft, zeer herkenbaar ( in mijn persoonlijk verleden) voor mijn kruisoperatie.
Grtz Nick
TV tip, Love me gender
-
Anon20180311
Re: TV tip, Love me gender
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick
.
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick
-
LiliFee
What the F*ck?? Moet deze opmerking nou van een andere transgender komen? Stel je ff aan! BeyonG "klopt" niet?Lisa1973 schreef:Een ding wat mij opviel bij 1 van de deelneemsters BeyonG was dat ze ondanks als vrouw nog steeds loopt als een man..
Ik zelf heb mannen en vrouwen genoeg kunnen bestuderen en gezien dat vrouwen lopen vanuit hun heupen en mannen met hun bovenlichaam.
Nou is zij nogal lang en groot qua postuur en dat helpt al niet heel echt maar ook hoe ze zich beweegt in algemeen maakt het er toe dat ik als ik haar niet zou kennen via een TV programma en op straat zou zien lopen toch denkende..wat klopt er niet aan???
Kan je BeyonG niet gewoon in haar waarde laten? Ze geeft toch in aflevering 1 HEEL duidelijk aan dat ze geen operatie wil, en dat ze trots is op haarzelf zoals ze is? Waarom moet jij haar dan aan het "Ideale Vrouwenplaatje" ophangen? Ik vind dat heel erg onbeschoft en ronduit discriminerend van je.
Mensen zijn mensen en iedereen mag zich zelf zijn zoals ZIJ willen. Daar heb jij helemaal niets mee te maken, als BeyonG de keuze maakt om deze weg te gaan is dat haar ding. Jij zou het ook niet leuk vinden als andere mensen je zouden beoordelen op alles wat er aan jou "niet klopt". Of wel?
Laatst gewijzigd door LiliFee op 23 sep 2016, 10:49, 3 keer totaal gewijzigd.
-
Anon20180501
Je hebt wel gelijk hoor Eline, maar een beetje minder gevloek mag wel, bvd ...
grts Daniéla
grts Daniéla
-
LiliFee
vond ik ook, post is al aangepastDaniéla schreef:Je hebt wel gelijk hoor Eline, maar een beetje minder gevloek mag wel, bvd ...
grts Daniéla
-
Anon20180501
Thanks Eline, het had van mij nog iets milder gemogen maar oké, we doen het er maar mee, voor nu dan... 
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
En let de volgende keer wat beter op de toon voordat je post... is niet helemaal de eerste keer he. We houden het hier graag gezellig.eline-q schreef:vond ik ook, post is al aangepastDaniéla schreef:Je hebt wel gelijk hoor Eline, maar een beetje minder gevloek mag wel, bvd ...
grts Daniéla
Overigens is motoriek wel een aandachtspunt. Bij velen van ons is dat geen keuze, maar gewoon een gebrek aan besef. Wat dat betreft heeft Lisa1973 ook een punt, al zul je dat wel wat subtieler moeten brengen.
Weet je, het is steeds maar weer balanceren. Aan de ene kant kun je zeggen dat mensen na zoveel jaar er klaar mee zijn om zich te conformeren, dus dan mag opeens alles. Maar aan de andere kant doen veel mensen hun best zo passabel mogelijk te zijn. En dat is dan weer heel erg conformeren. Hoe weet je wat iemand werkelijk wil? Ga je iemand voor gek laten lopen omdat je veronderstelt dat het een keuze is, of ga je iemand die net een paar dappere stappen heeft genomen het gevoel geven afgebrand te worden door lotgenoten?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
-
LiliFee
Daarom vind ik het belangrijk om te luisteren wat iemand zelf te zeggen heeft erover. BeyonG geeft aan de ene kant dat ze zich niet geaccepteerd voelt in de maatschappij zoals deze nu is. Dat zie je dan terug als ze bijv. probeert om confectiekleding te kopen.Emma schreef:Weet je, het is steeds maar weer balanceren. Aan de ene kant kun je zeggen dat mensen na zoveel jaar er klaar mee zijn om zich te conformeren, dus dan mag opeens alles. Maar aan de andere kant doen veel mensen hun best zo passabel mogelijk te zijn. En dat is dan weer heel erg conformeren. Hoe weet je wat iemand werkelijk wil? Ga je iemand voor gek laten lopen omdat je veronderstelt dat het een keuze is, of ga je iemand die net een paar dappere stappen heeft genomen het gevoel geven afgebrand te worden door lotgenoten?
Aan de andere kant laat ze duidelijk zien dat ze zich goed voelt met haar lijf zoals het is (afgezien van de buik), en dat ze bijv. ook geen operatie wil. Natuurlijk ken ik haar niet persoonlijk, maar het feit dat ze bijv. zegt "ik wil een kerel die trots is om met mij over straat te lopen" laat wel zien dat ze zich in haar huidige vorm enigszins geaccepteerd heeft.
Met andere woorden: als iemand zelf al aangeeft dat ze vindt dat andere mensen zich ook aan haar uiterlijk mogen conformeren, dan denk ik wel dat daar ergens een keuze (of op z'n minst gezegd een vorm van zelfacceptatie) uit spreekt. In dat kader vind ik de opmerking van Lisa1973 gewoon pijnlijk. Het zou (juist) voor ons als transgenders mogelijk moeten zijn om in te zien dat mensen soms gewoon zijn wie ze zijn, of ze nou 'conformeren' of niet. Niet iedereen wil in het hokje m/v passen, sommige mensen staan er ook lekker tussenin. Dat verdient respect, vind ik.
-
Anon20230219
- Voornaamwoorden: zij/haar
Het is echt nooit mijn bedoeling geweest om BeyonceG zeg maar af te branden, zo was het echt niet bedoelt in elk geval.
Was wel een ding wat mij gewoon opviel aan haar, maar misschien wel te kritisch gekeken op dat punt.
Vond het ook best triest te zien dat ze geen normale kleding kon vinden voor zichzelf.
Aan de andere kant is er genoeg aan mij waar ik zeker weleens opmerkingen over zal gaan krijgen(en al krijg nu.) en dat zou ik dan ook niet zo leuk vinden, dus had daar echt beter over na moeten denken hoe ik dat schreef.
Nogmaals niet bedoelt om iemand voor het hoofd te stoten en ja had het misschien wel wat subtieler mogen brengen zeker een goed punt van Emma.
Liefs:Lisa
Was wel een ding wat mij gewoon opviel aan haar, maar misschien wel te kritisch gekeken op dat punt.
Vond het ook best triest te zien dat ze geen normale kleding kon vinden voor zichzelf.
Aan de andere kant is er genoeg aan mij waar ik zeker weleens opmerkingen over zal gaan krijgen(en al krijg nu.) en dat zou ik dan ook niet zo leuk vinden, dus had daar echt beter over na moeten denken hoe ik dat schreef.
Nogmaals niet bedoelt om iemand voor het hoofd te stoten en ja had het misschien wel wat subtieler mogen brengen zeker een goed punt van Emma.
Liefs:Lisa
-
3B67-A22C
Ik zou het denk ik wel fijn vinden om er feedback op te krijgen hoe ik me op straat beweeg. Heb nu laarsjes met een klein hakje, probeer me vrouwelijk te bewegen, maar voel me er onzeker over of ik het wel goed doe. Vriendinnen zeggen er niks over, maar doen ze dat uit respect. Ik probeer in ieder geval mijn schouders minder te bewegen, mijn heupen meer en kleinere stapjes te zetten.
-
LiliFee
bij mij ging het helemaal vanzelf. Door de hormonen kantelen je heupen naar voren (YMMV), waardoor je meer met je kont heen en weer gaat wiegen bij het lopen. Ook met het dansen is het nu totaal anders, ik kan "alles" in de strijd gooien. Viel vooral op toen ik voor een spiegel stond en me eens lekker liet gaan op een paar goede 70's disco beatsNaomi schreef:Ik zou het denk ik wel fijn vinden om er feedback op te krijgen hoe ik me op straat beweeg. Heb nu laarsjes met een klein hakje, probeer me vrouwelijk te bewegen, maar voel me er onzeker over of ik het wel goed doe. Vriendinnen zeggen er niks over, maar doen ze dat uit respect. Ik probeer in ieder geval mijn schouders minder te bewegen, mijn heupen meer en kleinere stapjes te zetten.
Het naadeel daardoor is wel dat ik dus ook anders moet gaan zitten, meet in een typische 'vrouwen pose', dus de rug kaarsrecht, benen bij elkaar en voorzichtiger bewegen. naja goed, dat doe ik dus nog niet altijd en nu geeft mij lichaam vrij duidelijk aan dat het niet fijn is: mijn ischias-zenuw in mijn rechterbeen raakt vrij snel bekneld en ik krijg daardoor weer rug- en beenklachten.
In ieder geval: de hormonen doen dus ook wel wat, alleen dit kantelen van de heupen is voor veel transgenders wel iets wat pas optreedt na 6-8 mnd hormonen.