TV tip, Love me gender

Nieuwsberichten
Simão

Re: TV tip, Love me gender

Bericht door Simão »

Dat bedoelde ik ook hoor Nick. Dat plots is in vergelijkingen met meisjes. Wellicht een verkeerd gekozen uitdrukking tegenover een Belg omdat je het letterlijk neemt.
Meisjes mogen onzeker en verlegen zijn maar jongens niet. (Van zo´n coach).

En ik denk ook dat het verder niets met de GD te maken heeft.
Dus ik ben het gewoon met je eens, hoor. ;)
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

Simão schreef:Dat bedoelde ik ook hoor Nick. Dat plots is in vergelijkingen met meisjes. Wellicht een verkeerd gekozen uitdrukking tegenover een Belg omdat je het letterlijk neemt.
Meisjes mogen onzeker en verlegen zijn maar jongens niet. (Van zo´n coach).

En ik denk ook dat het verder niets met de GD te maken heeft.
Dus ik ben het gewoon met je eens, hoor. ;)
Idd, Zo'n coach nemen als man/jongen/transgender/transseksueel is het toppunt "der wanhoop".

Ik Citeer even: " Meisjes mogen onzeker en verlegen zijn maar jongens niet". Wie laat zoiets kennen, wie wil geen onzekere jongens, wie kent, onzekere jongens mindere kansen toe ? enz,......................Onzekerheid/angst kent naar mijn mening geen geslacht of rang. Het is eerder iets wat een ander kan voelen en zien, ongeacht zijn/haar GD kennende probleem. En idd onzekerheid, is eerder iets der schoonheid bij het vrouwelijk schoon, maar we leven al lang niet langer in de tijd van,..............of toch, nog ergens onbewust/bewust :fpalm: .

Grtz Nick.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Simão

Bericht door Simão »

Ik heb het idee dat er, wat dat betreft, wel nog steeds een soort maatschappelijke druk is om een "echte man" te zijn, terwijl er tegelijkertijd een duidelijke tendens is dat mannen nu "verzachten" en ook openlijk ijdeler worden en om hun uiterlijk gaan geven etc en een en ander dus feitelijk een beetje vervaagt tussen wat men vroeger een echte man en echte vrouw vond. Met nadruk op vinden, het is maar een mening.

Ik vind het in deze tijd, zeker in Nederland, dan wel extra apart als iemand de macho hoek in geduwd wordt door een "dating coach".
En ik weet ook niet wat hij verwacht van een onzeker iemand die in opdracht maar wat complimenten uit gaat delen. Als het niet in je aard ligt om zo contact te leggen, wordt het toch echt niks.
En wat verwacht je van wildvreemden die op straat lopen? Als je nou og in een park op en bankje naast iemand komt te zitten kun je nog een beetje een gesprekje aangaan over het park zelf en waarom je er bent of zo. Maar wat verwacht je dat er komt na een complimentje, anders dan "nou bedankt"?
En dan opnieuw achterna rennen met nog een flauw smoesje?
Net als bij wildvreemden op straat zo uit het niets om hun telefoonnumer vragen. Werk dat nou echt? Bij mij echt niet. Maar goed, ik ben, net als jij, niet van deze generatie.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Ik ken geen enkele persoon van "deze" generatie die dit soort dingen op prijs stelt. Achter iemand aan rennen of op iemand op straat af stappen (soms zelfs terwijl ze oordoppen in hebben ook) zijn verzinsels van jongetjes die zichzelf "nice guys" noemen en vinden dat ze een vriendinnetje verdienen omdat ze Zulke Goede Gasten zijn. Er zijn volledige sites met het soort dating tips die deze dating coach geeft...

Voorbeeld: http://www.imakeherhappy.com/dating-tip ... -guys.html
meerdere zakken met zaagsel
Anon20230219
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Anon20230219 »

@Simao,

Nee dat werkt zo dus helemaal niet, ik vond dat moment met die coach echt wel tegen de borst stuiten, een compliment geven is altijd welkom maar niet per definitie goed om een langer gesprek daaraan te haken.
En inderdaad vervagen de grenzen tussen man en vrouw, je ziet het ook aan de kleding...
Het valt maar weinig mensen op dat ik al jaren in vrouwen spijkerbroeken loop, moet er wel bij zeggen dat ik er altijd wel op let dat het niet te opvallend is.
Maar nu is het mode(Ik vind het vreselijk maar goed..) die gaten in die spijkerbroeken..zowel bij jongens als meisjes zie je deze trend verschijnen.
Mannen zijn zeker veranderd de afgelopen jaren maar de echte man bestaat ook nog.
En net als je ook goed verwoord is dat iedereen valt op een ander type mens, de ene houdt van een ruig en misschien beetje lomp persoon en de ander zoekt een tedere persoonlijkheid.
René is duidelijk een tedere persoonlijkheid en dat moet hij ook gewoon zo blijven.
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

een compliment geven is altijd welkom maar niet per definitie goed om een langer gesprek daaraan te haken.
Niet helemaal waar. Als iemand met oordoppen/koptelefoon op loopt is het sowieso niet geapprecieerd.
En inderdaad vervagen de grenzen tussen man en vrouw, je ziet het ook aan de kleding...
Dit gaat denk ik een beetje in golven... Kijk maar naar de jaren '70, naar mijn idee was de grens toen nog veel vager, zeker wat betreft de glamrock e.d.
Anon20230219
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Anon20230219 »

Nate_0 schreef:
een compliment geven is altijd welkom maar niet per definitie goed om een langer gesprek daaraan te haken.
Niet helemaal waar. Als iemand met oordoppen/koptelefoon op loopt is het sowieso niet geapprecieerd.
Dit gaat denk ik een beetje in golven... Kijk maar naar de jaren '70, naar mijn idee was de grens toen nog veel vager, zeker wat betreft de glamrock e.d.
Ja daar heb je wel een punt inderdaad, nee iemand wil zich van de wereld afsluiten als hij met muziek in de oren loopt...
Niet echt ideaal om daar een gesprek mee proberen aan te gaan.

Tja de jaren 70 waren sowieso aparte tijden...ik ben er tenslotte in geboren :lol:
Maar goed ik zie ook wel dat er tijden zijn dat mode echt wordt ingedeeld naar geslacht en andere perioden dat de grenzen weer vervaagt..
Citizen Erased

Bericht door Citizen Erased »

Die datingcoach heb ik wel vaker gezien in NPO3-programma's, hij verdiend goed geld met z'n cursussen.. En ook daar werd zijn "spaghetti"-methode belachelijk gemaakt. Hij spreekt 100 vrouwen aan en dan is er altijd wel eentje zo gek om ja te zeggen tegen een date. Je moet er maar zin 'an hebben.
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Citizen Erased schreef:Die datingcoach heb ik wel vaker gezien in NPO3-programma's, hij verdiend goed geld met z'n cursussen.. En ook daar werd zijn "spaghetti"-methode belachelijk gemaakt. Hij spreekt 100 vrouwen aan en dan is er altijd wel eentje zo gek om ja te zeggen tegen een date. Je moet er maar zin 'an hebben.
Supersexy, die methode :mrgreen:
Charlotte_C

Bericht door Charlotte_C »

Ik apprecieer het sowieso niet als iemand me nog een keer komt aanspreken als ik van tevoren aangegeven of gezegd heb er geen prijs op te stellen. Ik herinner me daaromtrent nog een leuk voorval dat ik zelf heb gehad met toevalligerwijs een EO-cameraploeg in 1996. Die gingen zelfs zover dat ze me over een afstand van een kilometer hebben achtervolgd tot ik bij mijn fiets kwam (nooit uitgezonden zover ik weet, heb ik ook nooit toestemming voor gegeven). Maar terug on topic...
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home