crossdressers, dat is toch een apart hokje?

Gevoelens die je met de wereld deelt
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: crossdressers, dat is toch een apart hokje?

Bericht door Janice »

Het was vroeger altijd een apart hokje, maar tegenwoordig hoort geloof ik alles onder de parapluterm: transgender. Niemand die er zo nog wat van snapt.
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: crossdressers, dat is toch een apart hokje?

Bericht door Dieuwertje »

Er zijn vast nog wel anderen dan Niemand die het snappen.
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: crossdressers, dat is toch een apart hokje?

Bericht door Janice »

In onze community misschien wel, daarbuiten bijna niet. Ik zie het al voor me. "ja ik moet je wat vertellen: ik ben transgender". o echt! zit je in het vekeerde lichaam? "Nee ik verkleed me alleen maar "( en in de helft van de gevallen windt het me ook nog op). Alles onder 1 term no thanks.

Kleine toevoeging: dit is trouwens totaal geen waarde oordeel voor het geval dat men mijn woorden verkeerd opvat of verdraaid.
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: crossdressers, dat is toch een apart hokje?

Bericht door Dieuwertje »

Buiten onze community snappen ze helaas nog wel meer niet. Goede kans dat als iemand verteld dat die een crossdresser is dezelfde vraag krijgt: 'o echt! zit je in het verkeerde lichaam?'.
Misschien is het inmiddels wel zo ver met alle aandacht voor transseksuelen dat veel mensen dat een beetje beginnen te snappen. Aan 'af en toe kleden is wel genoeg' wordt nauwelijks aandacht gegeven en inmiddels veel meer onbegrepen.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: crossdressers, dat is toch een apart hokje?

Bericht door Nate_0 »

Maar... let's be real. Als je van crossdressen houdt, dan is er een redelijke kans dat je je in ieder geval soms wel in het verkeerde lichaam voelt opgesloten. Of in ieder geval dat je gender niet 100% binnen het binaire stelsel valt... (Kijk maar naar drag queens buiten hun performances om, regelmatig zijn het homoseksuele mannen die richting femme gedrag neigen).

Daar komt nog bij dat ik het idee heb dat een groot deel van de transgenders die voor transitie kiezen een negatieve toon aanslaan op het moment dat het over een relatie tussen crossdressing/travestie/drag versus "osm" gaat? Ik snap dat nooit zo goed--waarom mogen zij niet bij onder de paraplu, waarom moeten zij hun eigen hokje hebben? Ben je bang verkeerd begrepen te worden? Want voor de meeste mensen is het toch al moeilijk te begrijpen. Of ben je bang om als "man in jurk" of "hobbyist" gezien te worden? Als iets dat ook part-time kan? Want dat lijkt me nog steeds... onjuist. Als drag queen? De meeste mensen zien het verschil tussen een MtF en een drag queen in vol ornaat echt wel... En hoe zit het dan met de crossdressers/drag queens die er op x moment wel degelijk achter komen transgender te zijn?

En als ze geen transgender zijn, wat zijn ze dan wel? Hebben ze dan wel of juist geen genderdysforie? Is genderdysforie zwart/wit/binair? En vind je van niet--ben jij dan wel de juiste persoon om daarover te oordelen?

Just wondering....
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: crossdressers, dat is toch een apart hokje?

Bericht door Dieuwertje »

Precies Nate, je slaat de spijker op zijn kop. Dat is waar dit draadje over gaat. :clap:
Gebruikersavatar
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: crossdressers, dat is toch een apart hokje?

Bericht door Elise »

Ik denk dat de intentie achter het cross dressen ook meespeelt. Er zijn ook mannen die zich wel man voelen maar er niet voor kiezen om in transitie te gaan, maar een gelukkig leven hebben door zich af en toe als vrouw te kleden. Dat kleden als vrouw is dan meer gender bevestigend.

Maar er zijn ook mannen die zich gewoon man voelen maar vrouwenkleren aantrekken voor de kick of de opwinding.

Met de eerste groep kan ik me als transgender nog identificeren, met de tweede totaal niet.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: crossdressers, dat is toch een apart hokje?

Bericht door Anon20190501 »

Dieuwertje schreef:Buiten onze community snappen ze helaas nog wel meer niet.
Daar hoor ik imkers, duivenmelkers, modeltreinbouwers, postzegelverzamelaars en vliegtuigspotters ook vaker over klagen, ja.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: crossdressers, dat is toch een apart hokje?

Bericht door Dieuwertje »

Elise schreef:Maar er zijn ook mannen die zich gewoon man voelen maar vrouwenkleren aantrekken voor de kick of de opwinding.
Net als die mannen die vrouwen kleren aantrekken omdat dat zo lollig is (met carnaval mag dat dan wel hoor). Die rekening ik niet meer tot crossdressers.
Elise schreef:Met de eerste groep kan ik me als transgender nog identificeren, met de tweede totaal niet.
Daar hoef je je zeker niet mee te identificeren. Overigens is het nu niet de bedoeling om de hokjes transseksueel en crossdresser samen te voegen.
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: crossdressers, dat is toch een apart hokje?

Bericht door Janice »

Wat is dan het hokje transseksueel? valt daar een pre-op trans vrouw volgens jou/jullie onder?