Intersekse tennister

Ook bekend als Intersekse Conditie
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: Intersekse tennister

Bericht door J1nny »

Foekje heeft uiteindelijk ook een operatie ondergaan, was ook intersekse
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Intersekse tennister

Bericht door Anon20180311 »

Renée schreef:Ach kijk naar het verziekte leven van foekje dillema . Het geeft wel aan hoe men oordeelt en veroordeelt
Hoi Renée,

Zij kende, naar mijn weten eveneens XXY Chromo.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Intersekse tennister

Bericht door Jer158 »

Nick schreef:Zij kende, naar mijn weten eveneens XXY Chromo.
Niet dat het uitmaakt, maar zij had naar alle waarschijnlijkheid een mozaiek XX en XY (cellen waarin of XX voorkwam of XY, maar geen XXY).

Ik gaf het al eerder aan, maar XXY bij een bio vrouw is extreem, extreem zeldzaam. Dit artikel uit 2005 spreekt over het derde geval wereldwijd.
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Intersekse tennister

Bericht door Anon20180311 »

Jer158 schreef:
Nick schreef:Zij kende, naar mijn weten eveneens XXY Chromo.
Niet dat het uitmaakt, maar zij had naar alle waarschijnlijkheid een mozaiek XX en XY (cellen waarin of XX voorkwam of XY, maar geen XXY).

Ik gaf het al eerder aan, maar XXY bij een bio vrouw is extreem, extreem zeldzaam. Dit artikel uit 2005 spreekt over het derde geval wereldwijd.
Eventueel sorry Jer,

Mss ben ik fout, maar ik dacht dat een mozaïek, XX(X)Y en eventueel XX(XX)Y , eerder het syndroom van Down is . Dit syndroom kende, Foekje Dillema toch totaal niet, naar mijn weten.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Marina1993
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 mar 2012, 13:33
Gender: Intersekse vrouw

Re: Intersekse tennister

Bericht door Marina1993 »

van foekjedillema.nl


'' Was Foekje een hermafrodiet?
Nee. De term kan niet van toepassing zijn op de menselijke soort. Mensen zijn nooit zowel als vrouw als, als man vruchtbaar. Het stigma hermafrodiet laat eerder de onkunde zien van artsen die niets begrepen van oorzaken van het fenomeen. Die oorzaak van het genetisch mozaïek XX/XY heeft te maken met een bevruchting door zowel een X als een Y-spermacel. Het beeld van Foekje als een tweeling die als één persoon ter wereld kwam, maakt het duidelijk. Twee embryo's van een jongen en een meisje zijn in een heel vroeg stadium van de zwangerschap samengesmolten tot één embryo. Dat gebeurt vaker en dan volgt bijna altijd een miskraam. Maar heel soms komt er een baby ter wereld die een prima leven kan leiden, hoewel doorgaans onvruchtbaar is. De huidige term is chimaera. Er leven maar een paar honderd XX/XY personen op de wereld. Maar bij sommigen wordt het nooit ontdekt.''
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Intersekse tennister

Bericht door Jer158 »

Nick schreef:Eventueel sorry Jer,

Mss ben ik fout, maar ik dacht dat een mozaïek, XX(X)Y en eventueel XX(XX)Y , eerder het syndroom van Down is . Dit syndroom kende, Foekje Dillema toch totaal niet, naar mijn weten.

Grtz Nick ;)
Down heeft niets te maken met de geslachtshormonen. Een mens heeft doorgaans 2x 23 = 46 chromosomen die genummerd zijn van 1 tot 23. Mensen met 3 (i.p.v. 2) chromosomen 21 hebben Down. Dit heeft niets te maken met de geslachtschromosomen die nummer 23 zijn.

Van mozaiek is sprake als niet alle cellen dezelfde chromosomen hebben. In Foekjes geval hadden niet alle cellen dezelfde geslachtschromosomen.
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Intersekse tennister

Bericht door Anon20180311 »

Jer158 schreef:
Nick schreef:Eventueel sorry Jer,

Mss ben ik fout, maar ik dacht dat een mozaïek, XX(X)Y en eventueel XX(XX)Y , eerder het syndroom van Down is . Dit syndroom kende, Foekje Dillema toch totaal niet, naar mijn weten.

Grtz Nick ;)
Down heeft niets te maken met de geslachtshormonen. Een mens heeft doorgaans 2x 23 = 46 chromosomen die genummerd zijn van 1 tot 23. Mensen met 3 (i.p.v. 2) chromosomen 21 hebben Down. Dit heeft niets te maken met de geslachtschromosomen die nummer 23 zijn.

Van mozaiek is sprake als niet alle cellen dezelfde chromosomen hebben. In Foekjes geval hadden niet alle cellen dezelfde geslachtschromosomen.
Jer Thx,

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Plaats reactie