Nieuwe chat! Zie dit topic.

Scheren (FtM)

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Freedom »

... en tóch, ondanks het feit dat ik nog (lang) niet aan de hormonen zit, denk ik iets te merken van meer (donkerdere) haartjes in de bakkebaard-zone. Qua gezicht echter.. blijft het terugkomen als babydons. Ach ja, ik blijf gewoon stug doorgaan met scheren. Ik vind het gevoel van een net geschoren denkbeeldige baard toch wel heel anders (beter!) aanvoelen.
En nu kan ik vast rustig oefenen tot ik over 300 jaar eens een keer hormonen heb! Tegen die tijd ben ik een pro :D
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Nate_0 »

hey ik bedoel, als het placebo-effect werkt moet je er vooral gebruik van maken!
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Freedom »

Blijf ik ook zeker doen. 8-)
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Hrafn »

Ik word heel blij van dit draadje! Als ik me voorstel dat ik 's ochtends voor de spiegel sta om mijn schattige donshaartjes af te scheren voel ik me meteen wat meer man. Morgenochtend tover ik kwast en scheerschuim tevoorschijn en ga ik aan de slag!
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Hrafn »

Ik heb me vanochtend geschoren. Wow, dat voelt echt goed! En dan al die donshaartjes in de wasbak zien liggen... Weet iemand of al dat dons ook echt baard wordt met testo?
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Jer158 »

Daan! schreef: 26 jul 2017, 12:30 Ik heb me vanochtend geschoren. Wow, dat voelt echt goed! En dan al die donshaartjes in de wasbak zien liggen... Weet iemand of al dat dons ook echt baard wordt met testo?
Goed om te horen! :)

Niet per se. Dat is afhankelijk van je genen/geluk. Sowieso is testo een meerjarenplan, maar dat geldt nog sterker voor de baard. Genoeg cis mannen die geen baard kunnen groeien tot achterin de 20 maar dan "opeens" wel.

Ik overweeg zelf om mij te scheren en mijn niet-bestaande snor en beginnende sik te laten staan. Ben benieuwd of dat dan ook langer gaat lijken ofzo
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Hrafn »

Dan hoop ik dat ik de genen van mijn vader heb! Hoewel... die werd vroeger 'Harry de harige aap' genoemd.... :lol:
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Alice »

Voor dat je het weet loop je met een Johan Derksen snor of Captain Iglo baard rond.

Een luxe verwennerij is je ooit te laten scheren bij de Barbier met zo'n open scheermes en dan ook nog in het land waar ze het in de perfectie doen, Italië.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Hrafn »

Dan wordt het een stoere metalbaard en lang haar! Maar dan zal je net zien dat ik, net als mijn vader, kaal word! :lol:
Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Nick1703 »

Ik heb zojuist voor het eerst van mijn leven geschoren. Alleen donshaartjes natuurlijk, meer heb ik niet als pre testo transman. Maar ik merk wel dat het mijn kaaklijn mannelijker maakt als de donshaartjes weg zijn, en hey daar doe ik t voor.
I am, who I am.