Nieuwe chat! Zie dit topic.

Portugal legt ban op opereren van intersexe babies

Ook bekend als Intersekse Conditie
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Portugal legt ban op opereren van intersexe babies

Bericht door Simão »

Frederique schreef:Het ging je toch om het paspoort? Komt zoiemand als jongen bij de douane, staat er een X in het paspoort. In het land waar het kind naar toe reist wordt intersekse conditie (net als homoseksualiteit en transgender-zijn) als Westerse aandoening, dus niet bestaand, dus strafbaar gezien. En nu?
Dat is op te lossen met een apart document of vragen beantwoorden op een visum.

Vraag is ook nog of je daar heen zou willen... ;)

Maar, als er gewoon niks staat, waar ik geheel voor ben, dan kunnen ze moeilijk wijzen naar een niet erkend geslacht....

Ook bij volwassenen zijn er genoeg, met intersex conditie of niet, die niet echt conformeren naar V of M en die zouden het ook toejuichen als er niks meer stond.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Frederique
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 mei 2017, 19:56
Gender: Genderfluid

Re: Portugal legt ban op opereren van intersexe babies

Bericht door Frederique »

Misschien bedoelen we hetzelfde, maar dit kan alleen werken als er bij NIEMAND meer een M, V of X staat. En ook ik ben daar voor.
Disclaimer:
- wanneer ik het over Informed Consent heb, dan bedoel ik (tenzij expliciet anders aangegeven) dit model.

Meer uitleg op http://www.StopGatekeeping.nl en http://www.BetterAssumptions.nl .
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Portugal legt ban op opereren van intersexe babies

Bericht door Simão »

Frederique schreef:Misschien bedoelen we hetzelfde, maar dit kan alleen werken als er bij NIEMAND meer een M, V of X staat. En ook ik ben daar voor.
Dat bedoel ik ook. Gewoon weglaten van V en M op documenten en (ID)bewijzen omdat het gewoon totaal niet relevant is. Waar het wel relevant kan zijn, ziekenhuis bv, kan het gewoon in een dossier opgenomen.

Bij de geboorte kan ook gewoon alleen in het dossier over het kind in het ziekenhuis "met manlijke geslachtskenmerken of vrouwelijke geslachtskenmerken of onduidelijke geslachtskenmerken" komen en op de geboorteakte gewoon de naam.

Overigens werd hier al bij kinderen met onduidelijke geslachtskenmerken het advies gegeven een genderneutrale naam te geven, maar die heb je hier niet zo veel (buitenlandse namen worden niet toegestaan, alleen bijbelse en historisch al voorkomende namen), wel is het zo dat ze met naamgeving sowieso al lak aan gender hebben. Zo zijn er veel jongens die Maria als tweede naam hebben en meisjes Jose, dat Jozef betekent.

Ik zou graag zien dat die naamgevingswet hier ook eens aangepast werd aan modernere tijden, maar dat is een ander verhaal.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Portugal legt ban op opereren van intersexe babies

Bericht door Anon20180311 »

Simão schreef:@Nick, kinderen weten vrij snel of ze een jongen of meisje zijn of geen van beide. Ik wist op de kleuterschool al dat ik eigenlijk een jongetje was. Ik heb de mazzel gehad dat ik vrijheid had in gender expressie als kind en jongere en ik denk, zeker nu ik ook Marina´s antwoord heb gelezen, dat in elk geval kinderen de vrijheid moet worden gegeven voor gekozen gender expressie.
Bij simpele dingen als het aanvragen van een abonnement wordt vaak al om geslacht gevraagd en ik vind dat dat gewoon moet verdwijnen, dat zou al een heleboel schelen, en als je 16 bent en een paspoort aanvraagt wil je niet dat daar V staat als je als jongen door het leven gaat. Het is gewoon niet relevant welk geslacht je hebt.

Wat betreft operaties, in de puberteit ontluiken liefdes, de wens naar sex, de obsessie voor uiterlijk en de drang om vooral niet af te wijken en het is dan ongekend wreed als je dan nog langer op een operaties zou moeten wachten als je dat zou willen....

Maar goed er is volgens mij helemaal geen leeftijdsgrens bepaald. Alleen maar dat er niet in babies mag worden gesneden om ze maar aan te passen aan het binaire systeem.

Ik vond trouwens nog het gegeven dat Portugal het tweede land is. Malta was het eerste in 2015.
Hoi Simão,

Vandaar mijn voorstel, ieder kind geboren met een "X". Geen verplicht geslacht, aanpassen operatief of naam. Kan natuurlijk voor de 18j ( indien gewenst). Als iedereen een "X" kent, dan ken je een geslacht der uiting of gevoel of beleving. Voel je alleen man, dan de "M", maar pas op 18j. Waarom ? geen vragen, discriminatie, onder kinderen ( jonge volwassen ) der uiting geslacht. Niet op school, nergens ( einde GD).

En ook niet na de 18j. Ieder kan zijn of haar "X" bewaren ( derde geslacht).

Ps. Ik wist al rond mijn 7j dat ik eigenlijk een jongen was. Kende ik toen de "X" en uitte me als jongen omdat ik me zo reeds voelde, dan kende ik niet het opgedrongen gelacht en rolpatroon der " Vrouw" zijn.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Portugal legt ban op opereren van intersexe babies

Bericht door Anon20180311 »

Hoi iedereen,

Even nog een korte bijlage ( schrijf wat moeilijk, momenteel),

Wat bedoel ik nu :

Mieke is geboren, kent een uitgesproken zichtbaar vrouwelijk geslacht: " XV" .
"X" staat voor eigen latere bepaling of mogelijke verandering of uiting.

Voelt Mieke, zich op 18,j 100% alleen vrouw. Kan zij indien gewenst de "X" laten weghalen. Alleen " V" onveranderlijk, ik ben 100% vrouw. Of gewoon haar "XV" houden. B.v. Zich de beiden voelen of net niet ( eigen keuze) of nog zoekende zijnde ( twijfel).

Trek dit door naar de jongens, idem.

Wat interseks mensen betreft : Duidelijk overwegend vrouwelijk geslacht , idem " XV" onduidelijk " XX" ( zichtbaar geslacht, niet uitgesproken).

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .