London Underground schrapt 'Ladies and gentlemen"

Nieuwsberichten
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: London Underground schrapt 'Ladies and gentlemen"

Bericht door Nate_0 »

Ik weet nog steeds niet of je het als "niet in ons voordeel" kunt bestempelen. Misschien op de korte termijn, maar in de lange termijn kan het effect totaal anders zijn (bv.: mensen die niet beter weten dan dat announcements genderneutraal zijn).

En juist van het idee met niemand anders dan zichzelf rekening hoeven te houden moeten we af, waardoor dit soort dingen juist belangrijk zijn: mensen hun denkbeelden worden uitgedaagd en ze worden uit hun eigen comfortzone getrokken, zoals een grote meerderheid van de minderheid zich standaard voelt. Met een individualistische aanpak bereiken we alleen maar nutteloos getouwtrek, terwijl inclusie juist tot acceptatie en dus meer gelijkheid en minder geweld op basis van ras/gender/etc. leidt.

En zwijgende volgers (en een grote groep mensen zonder mening) zijn er natuurlijk altijd, niet alleen aan de kant van die kleine groep schreeuwers die tégen de zaak zijn. En als die kleine groep zo invloedrijk was geweest als een jaar of tien, twintig geleden, was dit er nooit door gekomen.
meerdere zakken met zaagsel
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: London Underground schrapt 'Ladies and gentlemen"

Bericht door Dieuwertje »

Als dit gezien wordt als het wegnemen van een lange en waardevolle traditie in Engeland dan kan dit nog wel een aantal jaren door etteren. Ik zie een parallel met een december traditie in Nederland die de laatste jaren doorbroken wordt. Ergens houd bijna ieder van ons van tradities. Dat geeft houvast. Maar de vooruitgang (en soms achteruitgang) is niet te stoppen. Ongetwijfeld zullen wij (OSM) de schuld krijgen van deze verandering, maar is dat een reden om het dan maar te laten?
Summer
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 jul 2014, 17:21
Gender: Vrouw
Locatie: Soest

Re: London Underground schrapt 'Ladies and gentlemen"

Bericht door Summer »

yeah.... "mind the gap...."
Anne V
Berichten: 368
Lid geworden op: 21 mei 2016, 00:01
Gender: Transgender

Re: London Underground schrapt 'Ladies and gentlemen"

Bericht door Anne V »

Je kan toch het neutrale "reizigers" gebruiken die je goede morgen/middag/avond/nacht kan wensen.
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: London Underground schrapt 'Ladies and gentlemen"

Bericht door Nate_0 »

"Everyone" is even zo goed genderneutraal en gepast...
meerdere zakken met zaagsel
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: London Underground schrapt 'Ladies and gentlemen"

Bericht door wiggeltje »

Nog even en wij mogen in pretparken voorin :mrgreen:

Ik vind het domme onzin, al boeit het mij niet. Waar mensen zich al dan niet druk over maken :lol: Het lijkt wel op datzelfde gezeur als zwarte piet en dat soort gedoe. Daarom vind ik hen zieligheidsgroepen. Mijn leven is te goed voor hen :D gelukkig. Ik maak lol en ben trots op wie ik ben. Ik geniet en heb als transgender niet die idiote belangengroepen nodig. Ze zijn toch allemaal gekleurd. Ik heb geen regenboogvlag nodig en ik respecteer hen die dat wel nodig hebben, even goede vrienden
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: London Underground schrapt 'Ladies and gentlemen"

Bericht door wiggeltje »

ps: met gekleurd bedoelde ik politiek gekleurd. Dat begrijpen we toch wel hé ;) Ja, sommige vrienden/innen van mij zijn ook gekleurd, maar dat komt door hun afkomst, niet door hun mening :)

en ik wilde het woord "idiote" eigenlijk weghalen.. maar dat kon niet meer, bij deze dus verbetering :P
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: London Underground schrapt 'Ladies and gentlemen"

Bericht door wiggeltje »

Nate_0 schreef:
wiggeltje schreef:Ach gossie, die zieligheidsgroepen hebben het weer voor elkaar gekregen :o poeh poeh..
Kun jij het begrip "zieligheidsgroepen" definiëren? Ik vind het namelijk een beetje een rare en lullige opmerking, zeker op een forum voor transgenders én genderqueers.
Dit was juist perfecte opmerking, zeker op een forum voor transgenders én genderqueers ;)

zieligheidsgroepen zijn: die politieke lobby's,.
denk maar aan het vorige prikbord onderwerp: (politieke activisten kapen genderdysforie)
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: London Underground schrapt 'Ladies and gentlemen"

Bericht door wiggeltje »

Emma schreef: Is alleen jouw zaak goed genoeg om voor te vechten?
mijn zaak is heilig om voor te vechten 8-)
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: London Underground schrapt 'Ladies and gentlemen"

Bericht door Emma »

wiggeltje schreef:
Emma schreef: Is alleen jouw zaak goed genoeg om voor te vechten?
mijn zaak is heilig om voor te vechten 8-)
Ben je hier nu echt het egoïsme aan het verkondigen? Besef je dat dat betekent dat, jouw redenatie volgend, we net zo goed het forum op zwart kunnen zetten, gewoon, omdat we er geen zin meer in hebben? Voor zowel Eva als voor mij geldt dat onze persoonlijke strijd gestreden is.

Het voelt een beetje alsof je ons voor sukkels uitmaakt dat we ons voor anderen proberen in te zetten.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gesloten