Nieuwe chat! Zie dit topic.

OPROEP!! I'm transgender but I'm not... Mensen gezocht!

Nieuwsberichten
Laurens
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 feb 2017, 13:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

OPROEP!! I'm transgender but I'm not... Mensen gezocht!

Bericht door Laurens »

Hallo allemaal,

Ik ben laatst op het idee gekomen om een video te maken waarin jij, als trangender persoon, verteld wat je als transgender persoon NIET bent, en daarna wat, "in addition" je WEL bent. Ik wil deze video graag met zoveel mogelijk mensen doen, en dit forum leek me een goede plek om mensen ervoor te zoeken. Ik zou wel grag de hele video in het engelsmaken, dus dat je een redelijke beheersing van de engelse taal hebt.

bijvoorbeeld:

I'm transgender, but I'm not confused
I'm transgender but I'm not undateable
I'm transgender but I'm not... etc

daarna, "what are you, in addition to being trangender?

I'm transgender, and I love running
I'm transgender, and I'm a lawyer!
I'm transgender and I'm ... etc

Voor meer voorbeelden, zie dit filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=LpeCgvCRths

Als je mee wilt doen, of vragen hebt, graag mailen naar [email protected] of dm me,

met:

- de naam waarmee je in de credits wilt staan
- je emailadres
- een korte video, waarin je 1 of 2 keer I'm transgender but I'm not... en I'm transgender and I'm... zegt.
Je mag zelf beslissen wat je wilt zeggen.

Als je nog vragen hebt kun je hier reageren, mij mailen of me even dm'en.

Ik hoop dat het een gaaf project wordt!
easy peasy pumkpin peasy pumpkin pie motherfucker

- Gerard Way
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: OPROEP!! I'm transgender but I'm not... Mensen gezocht!

Bericht door Jer158 »

Leuk idee, Laurens! We hebben wel eens zo'n topic gehad hier op het forum. Hoop dat je genoeg mensen vindt!
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: OPROEP!! I'm transgender but I'm not... Mensen gezocht!

Bericht door Jannet V »

Geweldig idee. Ik ga niet mee doen, in het Engels kan ik mijn emotie niet kwijt. Maar er zullen ongetwijfeld genoeg mensen mee willen werken. Succes!
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: OPROEP!! I'm transgender but I'm not... Mensen gezocht!

Bericht door Jeste »

Jannet V schreef: 10 aug 2017, 21:38 Geweldig idee. Ik ga niet mee doen, in het Engels kan ik mijn emotie niet kwijt.
Dat is wel een goed punt. In de taal waar mee je bent opgegroeid gaat dat vaak het best, zeker voor de mensen die niet tot de generatie Y (millennials) behoren. Maar.... waarom niet gewoonweg in het Nederlads? Ondertitelen kan immers ook, voor het geval de rede voor het gebruik van het Engels is om de video begrijpbaar te maken in het buitenland.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: OPROEP!! I'm transgender but I'm not... Mensen gezocht!

Bericht door Anon20190501 »

Jeste schreef: 13 aug 2017, 06:24zeker voor de mensen die niet tot de generatie Y (millennials) behoren
Hmmm. Die generatie vind vaak van zichzelf dat hun Engels bijna native level is. En inderdaad, hun kennis van internet memes, quotes en slang is OK. Maar ik ben al vaker van plaatsvervangende schaamte in elkaar gekrompen wanneer een millennial vol van zichzelf een zakelijke presentatie geeft of in een videoconferentie een voorstel moet toelichten.

Natuurlijk mag ik niet veralgemenen, maar een samenraapsel van schoolengels en media-amerikaans does not a Shakespeare make...
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: OPROEP!! I'm transgender but I'm not... Mensen gezocht!

Bericht door Nate_0 »

Los van wie wel of niet goed is in Engels of dat denkt te zijn... Ik denk dat Nederlands sowieso een goede keuze is. Er bestaan immers meerdere van dit soort video's in het Engels, en ik denk inderdaad dat de meeste mensen hun emoties liever uiten in hun moedertaal én dat medelanders zich meer aangesproken voelen door een video in het Nederlands versus een Engelse video.
meerdere zakken met zaagsel
Laurens
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 feb 2017, 13:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

Re: OPROEP!! I'm transgender but I'm not... Mensen gezocht!

Bericht door Laurens »

Jannet V schreef: 10 aug 2017, 21:38 Geweldig idee. Ik ga niet mee doen, in het Engels kan ik mijn emotie niet kwijt. Maar er zullen ongetwijfeld genoeg mensen mee willen werken. Succes!
Zou je meedoen, als de video in het nederlands zou zijn?
easy peasy pumkpin peasy pumpkin pie motherfucker

- Gerard Way
Laurens
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 feb 2017, 13:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

Re: OPROEP!! I'm transgender but I'm not... Mensen gezocht!

Bericht door Laurens »

Jeste schreef: 13 aug 2017, 06:24
Jannet V schreef: 10 aug 2017, 21:38 Geweldig idee. Ik ga niet mee doen, in het Engels kan ik mijn emotie niet kwijt.
Dat is wel een goed punt. In de taal waar mee je bent opgegroeid gaat dat vaak het best, zeker voor de mensen die niet tot de generatie Y (millennials) behoren. Maar.... waarom niet gewoonweg in het Nederlads? Ondertitelen kan immers ook, voor het geval de rede voor het gebruik van het Engels is om de video begrijpbaar te maken in het buitenland.
Goed idee! Ik zou de video indd in het engels doen zodat hij ook buiten nederland begrijpelijk zou zijn.
easy peasy pumkpin peasy pumpkin pie motherfucker

- Gerard Way
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: OPROEP!! I'm transgender but I'm not... Mensen gezocht!

Bericht door Nate_0 »

Laurens, er wordt just gezegd dat Nederlands de voorkeurstaal is en de video altijd ondertiteld kan worden om hem ook in het buitenland begrijpelijk te maken.
meerdere zakken met zaagsel
Laurens
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 feb 2017, 13:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

Re: OPROEP!! I'm transgender but I'm not... Mensen gezocht!

Bericht door Laurens »

Nate_0 schreef: 07 sep 2017, 22:48 Laurens, er wordt just gezegd dat Nederlands de voorkeurstaal is en de video altijd ondertiteld kan worden om hem ook in het buitenland begrijpelijk te maken.
Dat weet ik, daarom vroeg ik ook of mensen wel mee zouden willen doen als ik de video in het nederlands zou maken, wat nu mijn plan is. Ik wilde alleen even mijn denkproces verklaren
easy peasy pumkpin peasy pumpkin pie motherfucker

- Gerard Way