Trump bant transgenders uit het leger...

Nieuwsberichten
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Trump bant transgenders uit het leger...

Bericht door J1nny »

Anne V
Berichten: 368
Lid geworden op: 21 mei 2016, 00:01
Gender: Transgender

Re: Trump bant transgenders uit het leger...

Bericht door Anne V »

Als reactie heeft MTV een aantal transgender militairen uitgenodigd bij de uitreiking van de MTV Video Music Awards. Onder luid applaus van het aanwezige publiek liepen ze over de rode loper.
Vier soldaten en twee veteranen uit het leger, luchtmacht en de marine liepen samen met vertegenwoordigers van de Amerikaanse LHBTI-organisaties GLAAD en SPARTA over de rode loper. "Het maakt niet uit wie je bent, ons land is alleen veilig als de beste en slimste mensen in onze strijdkrachten werken", zei kapitein Jennifer Peace die benadrukte dat het leger open moet staan voor iedereen die zijn land wil dienen en verdedigen. De militairen werden door het aanwezige publiek met luid applaus onthaald.
Lees verder
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Trump bant transgenders uit het leger...

Bericht door Fay »

=Het maakt niet uit wie je bent, ons land is alleen veilig als de beste en slimste mensen in onze strijdkrachten werken-

Wat klinkklare onzin is, het heeft allemaal te maken met angstzaaierij, je zou niet eens bij leger marine moeten willen, tenzij je graag een poppetje bent van een veel grote geheel, slaaf van de mensen die werkelijk de touwtjes in handen hebben en mensen gebruik voor oorlogen, overheden begaan -zeker in amerika - de grootste misdaden tegen de mensheid, structureel, elke dag weer, moet je niet aan mee willen werken

Dat transgenders het leger ingaan om hun hoge kosten vanwege traject te kunnen laten betalen is begrijpelijk, het is anders niet te doen uit eigen zak, maar met in het leger willen en het land dienen en opkomen voor vaderland heeft dat niets te maken, tenzij je idd in die indoctrinatie gelooft dat het goed is je land te dienen op die manier, moet je gewoon niet willen

Fay
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Trump bant transgenders uit het leger...

Bericht door Nate_0 »

De cultuur rondom het leger is in Amerika wel heel anders dan hier, evenals de redenen dat mensen het leger in gaan. Je hebt opeens goede gezondheidszorg, veteranen staan hoog in aanzien en in en het is een oké manier om de torenhoge kosten van studeren in Amerika af te betalen.

Mijn inziens is het hoe dan ook de keuze van een individu, en zie ik het niet zozeer als een slaaf spelen. Het leger zelf is neutraal, het zijn de acties in een oorlog die voor de positieve of negatieve weerslag zorgen.
meerdere zakken met zaagsel
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Trump bant transgenders uit het leger...

Bericht door Jannet V »

Nate_0 schreef: 29 aug 2017, 15:58 veteranen staan hoog in aanzien
Dat zou mooi zijn, als het zo was. Maar net als hier verzet defensie zich het liefst tegen deze groep mensen. En vooral als ze met problemen terug geplaatst moeten worden in de maatschappij of later schade gaan claimen. Dan moet je een "Fortunate Son" of daughter zijn om nog een kans te maken. Ze roemen hun strijders maar zien ze het liefst terug komen in een kist.
Excuses voor mijn ongezouten mening.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: Trump bant transgenders uit het leger...

Bericht door wiggeltje »

Ikzelf zou niet weten hoe een leger er van binnenuit ziet, maar misschien vraagt een training zo veel dat mensen met psychische behandeling en medicatie om medische redenen worden afgekeurd. Het lijkt me sterk dat transgenders geweerd worden omdát ze transgenders zijn. President Trump had trouwens zijn aankondiging om transgenders uit het leger te 'bannen' teruggetrokken, zo heb ik gehoord.
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Trump bant transgenders uit het leger...

Bericht door Jer158 »

wiggeltje schreef: 29 aug 2017, 19:40Het lijkt me sterk dat transgenders geweerd worden omdát ze transgenders zijn.
Dat is dus wel zo. Daarom vallen mensen hier over. Aan de fysieke en mentale fitheidseisen is niets veranderd en gaat niets veranderen
Hung her from the branches of a mango tree
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Trump bant transgenders uit het leger...

Bericht door Fay »

Allemaal zo dubbel, hele volksstammen gaan de politiek in vanwege het geld, transgenders in het leger vanwege de zorg, die laatste mag dan niet, zorg dan eerst voor een fatsoenlijk zorgstelsel

De keus an sich is slaaf spelen, je sluit je aan bij door overheid aangestuurde instantie, om het zo maar te noemen, dat betekent, zeker militair, opvolgen van bevelen, als dat geen slaafse houding is weet ik het niet meer

Fay
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Trump bant transgenders uit het leger...

Bericht door Nate_0 »

Uhm... Dan vraag ik me af wat je doet als je waar dan ook elders onder een baas werkt... Is dat dan ook niet slaafs?
meerdere zakken met zaagsel
Emma1981
Berichten: 105
Lid geworden op: 09 nov 2016, 23:41
Gender: Trans MtF

Re: Trump bant transgenders uit het leger...

Bericht door Emma1981 »

Jannet V schreef: 29 aug 2017, 19:22
Nate_0 schreef: 29 aug 2017, 15:58 veteranen staan hoog in aanzien
Dat zou mooi zijn, als het zo was. Maar net als hier verzet defensie zich het liefst tegen deze groep mensen. En vooral als ze met problemen terug geplaatst moeten worden in de maatschappij of later schade gaan claimen. Dan moet je een "Fortunate Son" of daughter zijn om nog een kans te maken. Ze roemen hun strijders maar zien ze het liefst terug komen in een kist.
Excuses voor mijn ongezouten mening.
Een kennis van mij is toevallig amerikaan en veteraan, is wegens medische redenen ontslagen uit het leger, lijd aan PTSD vanwege vervelende gebeurtenissen die daar mee te maken hebben, maar is ook transgender. Ze heeft op dit moment geen werk en zou in nederland gewoon 100% arbeids ongeschikt zijn.

Normaal zou ze gedoemd zijn in amerika. Maar juist dankzij haar veteranen status heeft zij dus voor amerikaanse begrippen behoorlijke dekking, mogelijk mede door de reden van haar ontslag heeft ze alle psychologische hulp die ze nodig heeft, en als er wat fout gaat kan ze gewoon naar het ziekenhuis toe gaan en geholpen worden zonder dat ze zich hoeft af te vragen hoe ze dat moet gaan betalen.

Er zal ongetwijfeld een cynische kant aan de amerikaanse verheerlijking van militaire dienst zitten, maar als maatschappij zorgen ze ook wel goed voor hun veteranen. Afijn, voor amerikaanse begrippen dan in ieder geval.


Verder vind ik het binnen een grotere context wel eng worden in amerika. Vooral na charlottesville is de polarisatie tussen rechts en links exponentieel gegroeid. Een beetje bubbel effect maar de media en mensen die ik op sociale media volg zijn bijna unaniem "anti-nazi", om het maar breed te definiëren. Waarbij zelfs republikein schwarzenegger enorm uitgesproken is, blijft Trump het nog steeds erg lastig vinden om niet "anti-nazi" te zijn, om het maar zacht uit te drukken. En naast zijn uitingen ook nog proponent is van allerlei pro-hatelijke zaken zoals de transgender ban in het leger, en het gratie verlenen aan joe arpaio.

Een andere kennis van mij uit amerika die o.a. lid is van zijn lokale antifa beweging is juist opgelaten dat er nu zo veel meer mogelijk is voor zijn groep. Naast demonstraties organiseert hij zelf voornamelijk sociale hulp evenementen zoals inzameling voor school spullen voor kinderen uit arme gezinnen en het geven van voorlichtingsavonden over intersectionaliteit en minderheidsrechten. En doordat antifa nu positief in het licht wordt gezet zijn dat soort dingen meer mogelijk en is daar meer belangstelling/support voor vanuit de lokale overheid en buurt.

Maar ja, op een duur zal dat toch gaan botsen. Hadden we een aantal jaar geleden nog de occupy movement die op kwam, ik hou mijn hart vast als dat nu gebeurt met een opwelling van liberaal links. Vooral met de huidige "commander in chief" van het ganse amerikaanse leger.
Gesloten