peritoneum vaginaplastiek

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
AnnaNannette
Berichten: 112
Lid geworden op: 24 aug 2017, 14:42
Gender: Vrouw

Re: peritoneum vaginaplastiek

Bericht door AnnaNannette »

Nisss schreef: 12 sep 2017, 01:46 Ik wil dit zeker wel.. Bekijk de video op deze website hier eens (http://www.beverlyhillsurogyn.com/vagin ... -neovagina) de arts zegt dat je niet hoeft te dilateren Afbeelding. ff overleggen met de vumc

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Duidelijk bedoeld voor cis-vrouwen deze techniek. Altijd afwachten of deze methode ook voor maken neovagina geschikt is
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: peritoneum vaginaplastiek

Bericht door Ender »

Deepdive schreef: 12 sep 2017, 10:27
Nate_0 schreef: 12 sep 2017, 08:03 Het gebruik van de vagina voor de penis? Dat is iets waar ik nog nooit van gehoord heb. Bij een falloplastiek wordt donorhuid van je arm of been of buik gehaald om de fallus te creëren, al dan niet met plasbuis...

En je hebt zeer zeker opties tot het vormen van een vagina zonder penis, zoals deze post beaamt.
Ik ben geen expert maar volgens mij gebruiken ze de zenuwen en wordt er soms gebruik gemaakt van een opgezwollen vagina. In het geval dat je geen geslachtsdeel meer hebt is het een stuk lastiger. Daarom eindigen veel mannen in mijn situatie ook met een stoma ipv een werkend geslachtsdeel. daarom dacht ik ook dat een vagina een belangrijke rol speelt, want anders zouden mannen zoals ik vaker hun penis moeten terugkrijgen. Al moet het nog blijken wat bij het geval zal zijn, alleen zijn de vooruitzichten niet goed.
[..]
volgens mij gebruiken ze verder niks van de vagina om een penis te creëren, de vaginale lining wordt volgens mij ook verwijderd als een transman dat wil; alleen de clitoris wordt "opgesplitst" (schijnen 2 zenuwen in te zitten) zodat 1 zenuw aan het einde van de nieuwe penis wordt gevestigd (en neem aan dat de andere zenuw blijft zitten) bij een fallo.

wat ik heb begrepen is dat de prostaat (o.a.?) voor gevoel zorgt bij een neo-vagina. dus heeft op dat opzicht niet zo veel te maken met de penis zelf.
Deepdive
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 sep 2017, 10:46
Gender: Genderfluid

Re: peritoneum vaginaplastiek

Bericht door Deepdive »

Ender schreef: 12 sep 2017, 18:48
Deepdive schreef: 12 sep 2017, 10:27
Nate_0 schreef: 12 sep 2017, 08:03 Het gebruik van de vagina voor de penis? Dat is iets waar ik nog nooit van gehoord heb. Bij een falloplastiek wordt donorhuid van je arm of been of buik gehaald om de fallus te creëren, al dan niet met plasbuis...

En je hebt zeer zeker opties tot het vormen van een vagina zonder penis, zoals deze post beaamt.
Ik ben geen expert maar volgens mij gebruiken ze de zenuwen en wordt er soms gebruik gemaakt van een opgezwollen vagina. In het geval dat je geen geslachtsdeel meer hebt is het een stuk lastiger. Daarom eindigen veel mannen in mijn situatie ook met een stoma ipv een werkend geslachtsdeel. daarom dacht ik ook dat een vagina een belangrijke rol speelt, want anders zouden mannen zoals ik vaker hun penis moeten terugkrijgen. Al moet het nog blijken wat bij het geval zal zijn, alleen zijn de vooruitzichten niet goed.
[..]
volgens mij gebruiken ze verder niks van de vagina om een penis te creëren, de vaginale lining wordt volgens mij ook verwijderd als een transman dat wil; alleen de clitoris wordt "opgesplitst" (schijnen 2 zenuwen in te zitten) zodat 1 zenuw aan het einde van de nieuwe penis wordt gevestigd (en neem aan dat de andere zenuw blijft zitten) bij een fallo.

wat ik heb begrepen is dat de prostaat (o.a.?) voor gevoel zorgt bij een neo-vagina. dus heeft op dat opzicht niet zo veel te maken met de penis zelf.
Ja dan zou de neo vagina missch toch gevoel hebben in het geval dat iemand geen penis meer heeft om te gebruiken.

Ik denk dat die ene zenuw van de vagina voor de penis misschien het verschil maakt voor het gevoel. Dat een nieuwe penis gevoelloos is en vooral voor de sier is in het geval dat iemand de penis verliest. Of misschien zijn er andere medische redenen waarom er vaak geen vervangende penis komt in het geval van een amputatie. Of missch de kosten? Waren geen nederlandse verhalen, dus dat kan ook een verschil maken. Niet overal wordt het missch vergoed.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: peritoneum vaginaplastiek

Bericht door Anon20180311 »

Hoi iedereen,

Ik wil zeker jullie hoop niet afnemen, maar ik las eerder al iets over de buik-fallo met gebruik van het buikvlies als plasbuisverlening ( In België) wat achteraf niet echt een succes bleek .

Ps. @ Deepdive, het gebruik van een opgezwollen vagina voor een penis constructie, dat hoorde ik nog nooit eerder. De zenuw voor de fallo, komt niet uit de vagina. Maar uit de clitoris ( Die eigenlijk niets anders is, dan een kleine penis).

En een man zonder penis, kan eventueel wel zittend plassen zonder stoma ( Met plasbuis behoud, wordt die netjes voor de anus geplaatst).


Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: peritoneum vaginaplastiek

Bericht door Jer158 »

@ Deepdive: Zoals Ender zegt wordt de vagina idd niet gebruikt bij een phallo voor een trans man. De clitoris wel. Andersom wordt bij trans vrouwen vaak een deel van de eikel gebruikt voor de clitoris. Voor erogene sensatie van binnen blijf je idd de prostaat houden.

@ Nick: Gebruik van het buikvlies voor een plasbuis is iets heel anders dan waar het hier om gaat. (En in andere landen wordt buikphallo al jaren succesvol toegepast, maar ook dat is niet relevant voor dit topic.)
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: peritoneum vaginaplastiek

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Jer,

Vraagje even off-topic, met plasbuisverlening uit het buikvlies of uit de voorarm ?

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: peritoneum vaginaplastiek

Bericht door Nate_0 »

Een plasbuis is inderdaad een volledig ander orgaan dan een vagina. En Nick, kan de discussie over buikphallo/plasbuisverlenging/gebruik peritoneum wellicht naar het stukje "medisch" voor FtM worden verplaatst?

Het is ook zo dat, hoewel de zenuwen (al dan niet gedeeltelijk) behouden worden bij zowel phallo als vaginoplastiek, dat geen garantie op het functioneren daarvan biedt. Ongeacht hoe voorzichtig de artsen zijn bij het omleggen van de zenuwen, gedeeltelijk of volledig gevoelsverlies kan altijd optreden. Dus uiteindelijk kunnen ook die operaties leiden tot een geslachtsdeel zonder gevoel. "Voor de sier" is overigens niet echt het punt, het is eerder "voor een volledig lichaamsbeeld en afname van dysforie."

Verder heb ik even opgezocht waar het peritoneum ligt bij een pre-op transvrouw (ik zal geen foto plaatsen ivm eventuele triggers), en dat is op dezelfde plaats als bij een bio vrouw. Ik neem aan dat de prostaat die bij de neo vagina langs zou komen te liggen niet voor een probleem zou zorgen, omdat dat ook geen issue is bij een meer traditionele methode van SRS. Dat het "duidelijk bedoeld voor cisvrouwen" is, zegt in principe niet zoveel gezien zowel cis- als transvrouwen een peritoneum hebben. De darmvaginoplastiek wordt immers ook bij beide toegepast. Het is denk ik eerder zo dat dit soort nieuwe methoden pionieren bij cisvrouwen zonder vagina, omdat die per definitie geen phallus hebben om een vagina uit te creëren.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: peritoneum vaginaplastiek

Bericht door Jer158 »

Nick schreef: 12 sep 2017, 19:56 Vraagje even off-topic, met plasbuisverlening uit het buikvlies of uit de voorarm ?
Voorarm, mond en lies heb ik gehoord, maar ik ken niet alle technieken die gebruikt worden. Wat mij betreft hebben we nu het laatste hierover gezegd want hier gaat het topic niet over.
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: peritoneum vaginaplastiek

Bericht door Anon20180311 »

Was maar een vraagje hé ( Geen oorlog).

Grtz Nick :wship:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: peritoneum vaginaplastiek

Bericht door Nisss »

Blijkbaar moet je alsnog dilaten.

Via reddit pagina over deze behandeling reageert de ts die deze operatie heeft gehad als volgt: You 100% have to dilate. I'm the patient discussed in this article, and I wrote a thing [over here](https://www.reddit.com/r/transgender/co ... e/dmvxf7b/) in response to the same question. Pasting it below.

>OK so dilation is 100% still required and very important to having a healthy vagina. Even if you don't care about being penetrated, with this technique or any other, regular dilating during the first year is important.

>The thing to understand about dilation, no matter what technique you get, is that it's primarily about the retraining the muscles in your pelvis to stay be toned and relaxed - so they can support your vagina without squeezing it tightly. This the PC/kegel muscle but there are others down there. It's not because a trans woman's vagina is "a wound that will close" which I'm pretty sure is an idea mainly circulated by people who want to raise doubts the validity of trans women's bodies.

>I describe post-SRS dilation as physical therapy. Any time you get a major reconstructive surgery done on a moving part of your body, there's going to be a physical therapy component. Your pelvis is the crossroads of all kinds of important body activity and the muscles there do a ton of work. Getting them to normalize the presence of a brand new cavity will naturally take some learning. There's a physical component and a mental component to this, and diliating helps achieve both.

>Physically using your dilators stretches and works out the muscles of your pelvic floor. Mentally, as as you size up and go for full depth, you are forced to learn much greater control of these muscles, so you can relax them and contract them at will. As you progress, you learn how you don't just force things inside yourself past whatever resistance is there - you learn to draw them in with subtle movements. And you learn not to freak out or tighten up. You learn how controlling your breath can keep you smooth and relaxed. So over time, not only does dilating get easier, but you learn the things you'll want to use if you're going to get penetrated in a more...ummm...heated situation.

>It might be the case that the peritoneal technique results in a lining with a bit more stretch. I don't know since I have nothing to compare to. It certainly results in more wetness. I can often just play with myself a little, get into a certain mood, and I can use my big dilator without any lube at all. Of course, it took months to get here and it's only really true if I've been keeping up with the regular routine and I'm relaxed and in a good place physically, mentally, etc. It's 100% true that if you're carrying around tension from stress or poor health or whatever, that tension will be magnified in your vagina. I've been experiencing this the last week or so and I'm looking forward to moving past it.

>I'm told that after the first year most people can cut way back on dilation, especially if they're enjoying regular penetration by other means. This is consistent with the physical therapy framing. Hard to say if the technique would really make a difference one way or another with when or how much you can coast on rare dilation sessions.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk