Handschrift

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Lau92
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 jul 2017, 23:28
Gender: Genderfluid
Locatie: Drenthe

Re: Handschrift

Bericht door Lau92 »

Hmm ik kan mijn handschriften manipuleren naar gelang hoe ik me voel...

Wat dat betreft is mijn 'werkhandschrift' vrij neutraal, cursief, maar niet superrond of hanepoten.
Als ik de tijd neem om te schrijven, dan is het inderdaad erg rond en zou je het vrouwelijk kunnen noemen. Héél soms schrijf ik zo onleesbaar dat het net lijkt alsof mijn vader heeft geschreven. Die had ook zo arts kunnen worden. Zal wel een kwestie zijn van tijd die je beemt om te schrijven, stress, gemoedstoestand en doel.

Is er een relatie tot handschrift? Ik denk het niet. Handschrift is afhankelijk van zoveel factoren (motoriek, rechts-/linkshandig, intelligentie, manier van aanleren etc.), dat als het lijkt alsof er een relatie is met gender/transitie, dat net zo goed op toeval kan berusten. Waarschijnlijk kunnen hormonen wel een bepaalde uitwerking hebben, doordat deze invloed hebben op de samenwerking tussen delen in je hersenen, maar volledig veranderen lijkt mij onmogelijk. Daarnaast kun je nu natuurlijk alleen metingen verrichten op basis van verschillende milieus.
Wel een tof idee om iets dergelijks op te zetten, een nullijn te creëren met een groep mensen die onder dezelfde omstandigheden hebben leren schrijven, en qua persoonlijkheid overeenkomsten hebben. Een deel van de groep hormonen toedienen en kijken wat er gebeurt. Ethisch gezien gaat je dit natuurlijk nooit lukken... Puur een hersenspinseltje dit!
Can we be just who we are?
Doesn't matter if the road is far
'Cause there are no regrets and there is no stress
Mason
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 aug 2017, 11:36
Gender: Trans FtM
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Handschrift

Bericht door Mason »

Ik heb ontzettend veel verschillende handschriften. Van hoekige blokletters, tot sierlijke schrijfletters en alles wat daar zo'n beetje tussenin zit (ik schrijf dan ook elke dag, de pen heeft bij mij ook sterk invloed op mijn handschrift). Het ene is 'vrouwelijk', het andere 'mannelijk', maar dat maakt me eerlijk gezegd niet zoveel uit.

Veel mensen vinden mijn 'vrouwelijke' handschriften erg mooi, haha, dus dat is ook wel leuk om te horen.
Groetjes,

Mason
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Handschrift

Bericht door Jeste »

Afbeelding
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Handschrift

Bericht door Anon20190501 »

In het eerste leerjaar kreeg ik van de juf te horen dat ik maar met de goede hand moest schrijven als ik wou dat ze me leerde schrijven. Het is bij linkshandige hanepoten gebleven...

Weer een jeugdtraumaatje erbij.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Marcella
Berichten: 389
Lid geworden op: 18 nov 2016, 16:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Apeldoorn

Re: Handschrift

Bericht door Marcella »

Mijn eigen handschrift is netjes, en vrouwelijk. Dat was het al vroeger, toen ik nog als een jongen leefde.
Mijn vaders handschrift was - als een echte dokter - onleesbaar.
Zelf deed ik er om die reden alles aan om zo duidelijk mogelijk, en in ieder geval leesbaar, te schrijven.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Liefs, Marcella
Linda
Berichten: 132
Lid geworden op: 15 jul 2017, 15:05
Gender: Transgender

Re: Handschrift

Bericht door Linda »

Misschien allemaal als dokter leren schrijven ? Geen discussie mogelijk
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Handschrift

Bericht door Nick1703 »

Linda schreef: 31 aug 2017, 19:46 Misschien allemaal als dokter leren schrijven ? Geen discussie mogelijk
Precies dat Linda, ik krabbel als een dokter, altijd gedaan ook, nooit mooi kunnen schrijven.
I am, who I am.
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Handschrift

Bericht door Sara »

Jeste schreef: 11 aug 2017, 18:38 Afbeelding
Typen is valsspelen 😁
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Re: Handschrift

Bericht door Nienke »

Handschrift idd ook zo'n dingetje.... toen ik jong was heb ik er alles aan gedaan zo mooi mogelijk en rond te schrijven ... ik wilde niet lelijk schrijven, nog steeds veel plezier van :)
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Handschrift

Bericht door Jeste »

Sara schreef: 02 sep 2017, 13:10 Typen is valsspelen 😁
Maar wel makkelijk. Het is overigens wel m'n eigen handschrift. Dat heb ik als lettertype op de computer gezet.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gesloten