Nieuwe chat! Zie dit topic.

ZARA BREDA SUCKS!, aangifte van discriminatie gedaan.

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: ZARA BREDA SUCKS!, aangifte van discriminatie gedaan.

Bericht door Alice »

@ Diewertje: Vaak gaat het inderdaad zo en het is discriminatie. Er zit toch een maar aan.

Een bekende/beruchte transgender discriminatie zaak spotschoolhouder - transgender vrouw waarbij de sportschoolhouder veroordeeld is voor discriminatie.
Vrouwelijke transgender maakte zich onmogelijk (taalgebruik, schelden) bij een sportschool. Sportschool weigerde haar de verdere toegang mede op verzoek van de cis-vrouwen die zich niet prettig voelden om met haar in de douche/kleedgelegenheid te zijn. Na klacht van de transgender is de sportschoolhouder veroordeeld wegens geen toegang verlenen tot de sportschool aan een transgender wat discriminatie is.
Wel vraag ik mij af hoe verder te handelen als die transgender vrouw weer terug zou komen bij die sportschool en dat een gedeelte van de cis-vrouwen vertrekt en je een gedeelte van je inkomsten verliest.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: ZARA BREDA SUCKS!, aangifte van discriminatie gedaan.

Bericht door Dieuwertje »

Als de zgn. niet gewenste groep zich verder keurig gedraagt is er alleen een gesprek mogelijk met diegene die de bezwaren hebben. En ja, het verdient de voorkeur als je in een goed gesprek duidelijk kan maken waarom het bezwaar van die klant(en) ongegrond is. Ik vind dat geen middenweg. En je zaak sluiten is iets wat vermoedelijk alleen nodig is als er verder geen goed beleid is. Het toestaan van de door sommige klanten niet gewenste groep kan je immers ook ten gunste uitbaten. Dat kan positieve reclame zijn.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: ZARA BREDA SUCKS!, aangifte van discriminatie gedaan.

Bericht door Anon20180311 »

Dieuwertje schreef: 19 sep 2017, 13:55 Als de zgn. niet gewenste groep zich verder keurig gedraagt is er alleen een gesprek mogelijk met diegene die de bezwaren hebben. En ja, het verdient de voorkeur als je in een goed gesprek duidelijk kan maken waarom het bezwaar van die klant(en) ongegrond is. Ik vind dat geen middenweg. En je zaak sluiten is iets wat vermoedelijk alleen nodig is als er verder geen goed beleid is. Het toestaan van de door sommige klanten niet gewenste groep kan je immers ook ten gunste uitbaten. Dat kan positieve reclame zijn.
Hoi Dieuwertje,

Las jij iets over keurig gedrag of een deftige dialoog met de winkel medewerkster in kwestie ? Als ik, als trans-man, duidelijk als man ( Men kan niet meer geloven, dat ik ooit geboren ben als vrouw). Op de vrouwenafdeling, zou kleren passen ( In de pas hokjes van de dames), zonder uitleg of toelating !. Is dat niet een beetje om problemen vragen. Doe zelf de test ! Ik vloog jaren geleden, uit de vrouwen w.c. ( Nog niet echt beseffen, dat ik er al zo mannelijk uit zag :dance: ).

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: ZARA BREDA SUCKS!, aangifte van discriminatie gedaan.

Bericht door Anon20190501 »

Nick schreef: 19 sep 2017, 13:34 Maar wat zou jij als zaakvoerster zelf doen ?
Wat je hoort te doen, nl. de wet respecteren. Daar hoef noch mag je zelf geen -al dan niet midden- -weg in te zoeken. De wetgever heeft die keuze namelijk al voor jou gemaakt. Makkelijk, toch?
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: ZARA BREDA SUCKS!, aangifte van discriminatie gedaan.

Bericht door Anon20180311 »

Sigrid schreef: 19 sep 2017, 14:24
Nick schreef: 19 sep 2017, 13:34 Maar wat zou jij als zaakvoerster zelf doen ?
Wat je hoort te doen, nl. de wet respecteren. Daar hoef noch mag je zelf geen -al dan niet midden- -weg in te zoeken. De wetgever heeft die keuze namelijk al voor jou gemaakt. Makkelijk, toch?
Yep,

En de wet laat ook kennen, dat iedere uitbater van een zaak mensen mag en kan weigeren op zij of haar ongewenst gedrag ( Het niet respecteren van regels). Niet alle problemen zijn te wijten aan iemands transgender zijn. Maar, soms ook aan zijn of haar gedrag, als trans-gender. En dat staat totaal los van gender-discriminatie.

Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: ZARA BREDA SUCKS!, aangifte van discriminatie gedaan.

Bericht door Dieuwertje »

Nick schreef: 19 sep 2017, 14:12Las jij iets over keurig gedrag of een deftige dialoog met de winkel medewerkster in kwestie ? Als ik, als trans-man, duidelijk als man ( Men kan niet meer geloven, dat ik ooit geboren ben als vrouw). Op de vrouwenafdeling, zou kleren passen ( In de pas hokjes van de dames), zonder uitleg of toelating !. Is dat niet een beetje om problemen vragen.
Ik zie niet in bij normaal redelijk gedrag waarom dat een probleem zou moeten zijn.

Als er sprake is van onbehouwen gedrag of (waar sommigen bang voor zijn) duidelijk gluren. Dan is dat een reden om iemand weg te sturen. Niet dat het een man is die vrouwen kleren past of omgekeerd.
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: ZARA BREDA SUCKS!, aangifte van discriminatie gedaan.

Bericht door Dieuwertje »

Ik heb een goede vriendin die weggestuurd is uit de dameskleedkamer. Niet vanwege onbehouwen gedrag. Ik kan mij daar bij haar werkelijk niets bij voorstellen. Dat is duidelijk een voorbeeld van het faciliteren van discriminatie van anderen. Dat valt eigenlijk niet te tolereren.

En waar wel onbehouwen gedrag is, is dat vaak een gevolg van het weggestuurd worden. Mensen gaan dan soms door de rooie zoals dat heet. Dan is er dus eerst het weggestuurd worden en dan het gedrag dat ongewenst is. Maar het is twijfelachtig of dat gedrag ooit opgetreden was als er niet eerst een soort provocatie was.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: ZARA BREDA SUCKS!, aangifte van discriminatie gedaan.

Bericht door Anon20180311 »

Dieuwertje schreef: 19 sep 2017, 15:53
Nick schreef: 19 sep 2017, 14:12Las jij iets over keurig gedrag of een deftige dialoog met de winkel medewerkster in kwestie ? Als ik, als trans-man, duidelijk als man ( Men kan niet meer geloven, dat ik ooit geboren ben als vrouw). Op de vrouwenafdeling, zou kleren passen ( In de pas hokjes van de dames), zonder uitleg of toelating !. Is dat niet een beetje om problemen vragen.
Ik zie niet in bij normaal redelijk gedrag waarom dat een probleem zou moeten zijn.

Als er sprake is van onbehouwen gedrag of (waar sommigen bang voor zijn) duidelijk gluren. Dan is dat een reden om iemand weg te sturen. Niet dat het een man is die vrouwen kleren past of omgekeerd.
Hoi Dieuwertje,

Zeg dat tegen de vrouwen in kwestie.

Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: ZARA BREDA SUCKS!, aangifte van discriminatie gedaan.

Bericht door Dieuwertje »

Nick schreef: 19 sep 2017, 17:00Zeg dat tegen de vrouwen in kwestie
Mocht ik het tegen het lijf lopen dan zal ik het zeker niet nalaten.
Gebruikersavatar
Leo
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 dec 2016, 19:57
Gender: Man

Re: ZARA BREDA SUCKS!, aangifte van discriminatie gedaan.

Bericht door Leo »

Waarom niet gewoon allemaal elkaar respecteren en iedereen in zijn waarde laten.
Wat maakt het nou uit dat een jongen vrouwen kleding koopt/past? Moet hij toch zelf weten, snap niet waarom mensen het nodig vinden om zich daarmee te bemoeien als hij gewoon normaal doet (dat is trouwens voor van iedere klant van toepassing).
Begrijpelijk dat hij aangifte wil doen.