ZARA BREDA SUCKS!, aangifte van discriminatie gedaan.

Nieuwsberichten
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: ZARA BREDA SUCKS!, aangifte van discriminatie gedaan.

Bericht door wiggeltje »

Een beetje offtopic reactie op berichten: kleedkamer van een sportschool versus discriminatie:

De man staat boven de vrouw. Dat is de waarheid. En door die waarheid te erkennen, bezorg je jezelf een hoop kopzorgen. Immers is het zo vastgelegd door de Soeverein van het universum, dus daar kun je niet omheen. En wij zijn niets anders dan een creatie dat een begin heeft gehad.

Als ik sport, dan sport ik met de dames, maar ik kleed ik me niet om bij de dames, omdat ik een piemel heb en zij een vagina en dat respecteer ik. Ik ga daar niet moeilijk over doen. Vrouwen zien een piemel niet als vrouw maar als man. En dingen zoals genderexpressie tellen absoluut niet mee.

Een transgender-man kan wel bij de mannen omkleden, omdat mannen de baas zijn en geen moeite hebben met transgender-mannen. Maar vrouwen dus wel met transgender-vrouwen die een piemel hebben. En dat is geen discriminatie, maar de realiteit. Wanneer transvrouwen srs hebben gehad dan is het een ander verhaal, die worden wel bij de vrouwen gerekend.

Een V op je paspoort en een piemel hebben telt niet. Wat in de Bijbel staat dat telt altijd.

Misschien is dit waard voor een andere draad in discussie? ik wilde op enkele gelezen sportschoolberichten graag reageren, alleen zijn kledingwinkels geen kleedkamers van de sportschool.
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: ZARA BREDA SUCKS!, aangifte van discriminatie gedaan.

Bericht door Ylse »

wiggeltje schreef: 20 sep 2017, 03:30 Een beetje offtopic reactie op berichten: kleedkamer van een sportschool versus discriminatie:

De man staat boven de vrouw. Dat is de waarheid. En door die waarheid te erkennen, bezorg je jezelf een hoop kopzorgen. Immers is het zo vastgelegd door de Soeverein van het universum, dus daar kun je niet omheen. En wij zijn niets anders dan een creatie dat een begin heeft gehad.

Als ik sport, dan sport ik met de dames, maar ik kleed ik me niet om bij de dames, omdat ik een piemel heb en zij een vagina en dat respecteer ik. Ik ga daar niet moeilijk over doen. Vrouwen zien een piemel niet als vrouw maar als man. En dingen zoals genderexpressie tellen absoluut niet mee.

Een transgender-man kan wel bij de mannen omkleden, omdat mannen de baas zijn en geen moeite hebben met transgender-mannen. Maar vrouwen dus wel met transgender-vrouwen die een piemel hebben. En dat is geen discriminatie, maar de realiteit. Wanneer transvrouwen srs hebben gehad dan is het een ander verhaal, die worden wel bij de vrouwen gerekend.

Een V op je paspoort en een piemel hebben telt niet. Wat in de Bijbel staat dat telt altijd.

Misschien is dit waard voor een andere draad in discussie? ik wilde op enkele gelezen sportschoolberichten graag reageren, alleen zijn kledingwinkels geen kleedkamers van de sportschool.
Is dit werkelijk jouw wereldbeeld? Of zijn jouw uitspraken hier op het forum en in chat alleen maar bedoeld om aandacht op jezelf te vestigen?

Ik zie vaker opmerkingen van jou voorbij komen waar mij de haren te berge rijzen.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: ZARA BREDA SUCKS!, aangifte van discriminatie gedaan.

Bericht door Sara »

Misschien begrijp ik je positie niet goed en dan moet je het maar zeggen Wiggeltje, maar als je begint met het veronderstellen van een Soeverein, de Bijbel als absolute waarheid en (misschien) daaruit voortvloeiend de positie van vrouw en man, dan valt er volgens mij verder weinig te discussiëren over dit onderwerp. Als jij een draad wil starten waarin ook iemands wereldbeeld ter discussie staat, prima.

Ik respecteer het feit dat je een ander wereldbeeld hebt en ik begrijp dat je op basis daarvan misschien tot hele andere conclusies komt. Ik kan alleen hopen dat jij er net zo tegenaan kijkt. Los van dit denk ik dat seksisme nog steeds seksisme is, ongeacht de rechtvaardiging die je denkt ervoor te hebben.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: ZARA BREDA SUCKS!, aangifte van discriminatie gedaan.

Bericht door Anon20180311 »

Leo schreef: 19 sep 2017, 22:03 Waarom niet gewoon allemaal elkaar respecteren en iedereen in zijn waarde laten.
Wat maakt het nou uit dat een jongen vrouwen kleding koopt/past? Moet hij toch zelf weten, snap niet waarom mensen het nodig vinden om zich daarmee te bemoeien als hij gewoon normaal doet (dat is trouwens voor van iedere klant van toepassing).
Begrijpelijk dat hij aangifte wil doen.
Hoi Leo,

Idd. Maar zelden of nooit hoor je klachten in de omgekeerde zin. Vrouw of meisje op de mannen afdeling !

Grtz Nick ( Vreemd).
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: ZARA BREDA SUCKS!, aangifte van discriminatie gedaan.

Bericht door Anon20180311 »

Dieuwertje schreef: 19 sep 2017, 15:53
Nick schreef: 19 sep 2017, 14:12Las jij iets over keurig gedrag of een deftige dialoog met de winkel medewerkster in kwestie ? Als ik, als trans-man, duidelijk als man ( Men kan niet meer geloven, dat ik ooit geboren ben als vrouw). Op de vrouwenafdeling, zou kleren passen ( In de pas hokjes van de dames), zonder uitleg of toelating !. Is dat niet een beetje om problemen vragen.
Ik zie niet in bij normaal redelijk gedrag waarom dat een probleem zou moeten zijn.

Als er sprake is van onbehouwen gedrag of (waar sommigen bang voor zijn) duidelijk gluren. Dan is dat een reden om iemand weg te sturen. Niet dat het een man is die vrouwen kleren past of omgekeerd.
Hoi Dieuwertje,

Ik ook niet en omgekeerd kan het blijkbaar wel. Vrouwen op de mannen afdeling ( Vreemd, mezelf inclusief pre-alles). Is dit alles nu een vrouwen of mannen kwestie ? En niemand werd naar mijn mening weg gestuurd ( Alleen gewezen op !).

Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: ZARA BREDA SUCKS!, aangifte van discriminatie gedaan.

Bericht door Dieuwertje »

Zelf heb ik in een winkel wel eens een opmerking gekregen. Stond nog als man bij de vrouwen jassen te kijken. 'Dit zijn wel de dames jassen' was de opmerking. Het was echter voldoende om te zeggen 'Ik vind deze kleuren leuker'. Was verder geen probleem meer.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: ZARA BREDA SUCKS!, aangifte van discriminatie gedaan.

Bericht door Anon20180311 »

Dieuwertje schreef: 20 sep 2017, 09:39 Zelf heb ik in een winkel wel eens een opmerking gekregen. Stond nog als man bij de vrouwen jassen te kijken. 'Dit zijn wel de dames jassen' was de opmerking. Het was echter voldoende om te zeggen 'Ik vind deze kleuren leuker'. Was verder geen probleem meer.
Hoi Dieuwertje,

Idd, en deze is beter dan : "Uhum, ja ik ben gewoon die Heer,......paste ". Hierbij liet hij zelf persoonlijk zijn ware gender kennen.

Heer !

Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: ZARA BREDA SUCKS!, aangifte van discriminatie gedaan.

Bericht door Anon20190501 »

wiggeltje schreef: 20 sep 2017, 03:30 . Wat in de Bijbel staat dat telt altijd.
Hmm, ik ben geen exegeet maar als je dat echt vindt heb je als transpersoon een groot probleem.
Geheel terzijde vind ik de sprookjes van HC Andersen en de gebroeders Grimm spannender en van een grotere literaire waarde dan die in de bijbel.

Overigens zijn je uitspraken over mannen vs vrouwen ondubbelzinnig te klasseren als discriminerend.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: ZARA BREDA SUCKS!, aangifte van discriminatie gedaan.

Bericht door Anon20180311 »

Sigrid schreef: 20 sep 2017, 10:19
wiggeltje schreef: 20 sep 2017, 03:30 . Wat in de Bijbel staat dat telt altijd.
Hmm, ik ben geen exegeet maar als je dat echt vindt heb je als transpersoon een groot probleem.
Geheel terzijde vind ik de sprookjes van HC Andersen en de gebroeders Grimm spannender en van een grotere literaire waarde dan die in de bijbel.

Overigens zijn je uitspraken over mannen vs vrouwen ondubbelzinnig te klasseren als discriminerend.
Hoi Sigrid,

Ik wil me niet moeien, maar kunnen wie iemands geloof hier buiten laten ( Ookal laat die persoon, min of meer, zijn of haar geloof kennen). Wiggeltje, schreef trouwens meer dan dat.

Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: ZARA BREDA SUCKS!, aangifte van discriminatie gedaan.

Bericht door Anon20190712 »

Nick schreef: 20 sep 2017, 08:16
Leo schreef: 19 sep 2017, 22:03 Waarom niet gewoon allemaal elkaar respecteren en iedereen in zijn waarde laten.
Wat maakt het nou uit dat een jongen vrouwen kleding koopt/past? Moet hij toch zelf weten, snap niet waarom mensen het nodig vinden om zich daarmee te bemoeien als hij gewoon normaal doet (dat is trouwens voor van iedere klant van toepassing).
Begrijpelijk dat hij aangifte wil doen.
Hoi Leo,

Idd. Maar zelden of nooit hoor je klachten in de omgekeerde zin. Vrouw of meisje op de mannen afdeling !

Grtz Nick ( Vreemd).
Klopt helemaal, het zou niets uit moeten maken. We leven in een veilige wereld, er is geen onderdrukking, speciale voorzieningen voor mannen en vrouwen zijn onzin.

Maar...vrouwen hebben nogsteeds het idiote idee (best wel discriminerend en seksistisch maar als je dat zegt krijg je gezeik dus sshhh) dat élke man -of persoon met piemel- een groot gevaar voor ze is en zij daarom hun eigen privé zones nodig hebben waar mannen absoluut niet welkom zijn. Denk aan kleedkamers, pashokjes, toiletten.. Treed je daar wel binnen als man dan kan je er donder opzeggen dat je er hardhandig uitgeknikkerd wordt door beveiliging.Je bent dan pervers en respecteert vrouwen niet, een gevaar en noem maar op.

Maar dat hele probleem valt spontaan weg zodra een (cis) vrouw gebruik wil maken van voorzieningen voor mannen. Dan heb je er maar mee te dealen dat er vrouwen rondhangen terwijl jij je staat om te kleden of bij het urinoir probeert te pissen.

Ik denk dat dit voor een groot deel meespeelt bij de pashokjes kwestie bij kledingwinkels. Een vrouw op de mannenafdeling? Vind men prima. Een man op de vrouwenafdeling? Paniek!! Dan moet je als winkel dus 1 lijn trekken en zeggen dat je op je 'eigen' afdeling kleding moet passen, en dat begrijp ik wel van ze. Hoe beledigend dat ook voor ons kan overkomen.
Plaats reactie