Nieuwe chat! Zie dit topic.

Traject

Open forum, waar ook de transgenders op dit forum kunnen meepraten.
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Traject

Bericht door Ender »

Ik had bericht van de gemeente dat de info was gearriveerd en ik nieuwe documenten moest aanvragen voordat mijn aangepaste geboorteakte in de bus zat :lol:

plekken waar het naast alles wat via het BRP geregeld wordt zijn in eerste instantie banken en verzekeringen. en daarna wat er in de bus komt waar nog oude gegevens op staan, dat pak ik dan wel aan..
Gebruikersavatar
Nena
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 sep 2016, 01:01
Gender: Vrouw

Re: Traject

Bericht door Nena »

Het wordt steeds gekker haha.
Nou vandaag waarvan we alleen maar dachten dat wordt bloedprikken, gesprekje, etc werd ineens de dag van de testosteron!

Partner had om 10.50 een afspraak met de arts.
Zij begint te vertellen wat ze vandaag gaat doen, lichamelijk onderzoek, wegen, meten, vragenlijst en een gesprek over de hormonen en ineens zegt se je mag vandaag kiezen, ik schrijf ze voor. Daarna mag je bloed laten prikken, hormonen halen bij de apotheek en evt daarna gaan laten zetten bij receptie M.

Nou zo gezegd zo gedaan.
En ineens was het dan zover. 7 maanden na de intake bij het vumc en 13 maanden na het eerste gesprek met de huisarts.

De afspraak van volgende week met de verpleegkundige is omgezet naar een telefonische afspraak.
En 10-10 dan een check bij de plastisch chirurg om in aanmerking voor evt een vroege borstoperatie. Ik lees overal 600cc als 'grens' maar hoe meet je dat??
Iemand met ervaring?

Wauw gaat ineens 'snel' zo.
Liebe ist - Nena :hbeat:
Gebruikersavatar
Nena
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 sep 2016, 01:01
Gender: Vrouw

Re: Traject

Bericht door Nena »

Hij heeft overigens voor sustanon gekozen :)
Liebe ist - Nena :hbeat:
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Traject

Bericht door Jer158 »

Goed nieuws allemaal!

Ik wist niet dat ze aan "vroege" borstoperaties doen. Ik vond deze tabel over het volume. Moet je wel de BH maat weten (in inches)
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Traject

Bericht door Nate_0 »

Ik snap aan de ene kant wel dat ze een grens stellen, maar aan de andere kant vind ik het best een beetje raar eigenlijk?
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Nena
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 sep 2016, 01:01
Gender: Vrouw

Re: Traject

Bericht door Nena »

Ja gek is het wel.
Ze doen het zeggen ze om te voorkomen dat de mensen die hun borsten niet afdoende kunnen afbinden niet in een sociaal conflict komen. What ever that may be.
Nouja. Ik snap dat het voor de buitenwereld cup a beter weg te werken is dan F. Maar voor de persoon zelf maakt het volgens mij niet veel uit. Denk ik dan.
Maar goed. We gaan het zien.

Ik ga zo even naar de tabel kijken. Thnx
Liebe ist - Nena :hbeat:
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Traject

Bericht door Nate_0 »

Ja, het is het zichtbare component... maar iedereen moet op enig moment douchen. Daarnaast is binding niet echt heel gezond ofzo, zelfs al heb je een AA cup, gezien hoe strak de hesjes zijn (en dat kan dan weer invloed hebben op de latere operatie).

Daarnaast is het idee dat de grens bij een aantal CC wordt gesteld ook een beetje raar? Op dat moment is het immers zo dat iemand die kleiner/smaller is een veel grotere cup moet hebben om in aanmerking te komen voor een operatie. Je zet bijvoorbeeld een 42A tegenover een 30G, terwijl die 42A in verhouding veel kleiner zal lijken (en dus ook makkelijker "weg te werken" is).
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Nena
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 sep 2016, 01:01
Gender: Vrouw

Re: Traject

Bericht door Nena »

Ik deel je mening hoor Nate.
Ik denk juist dat ze cc aanhouden omdat een a cup niks zegt.
Ik heb zelf 75E. Mijn partner (had) 90E.
Echter als je de bh's op elkaar legt dan verschilt niet alleen de omvang (totale lengte bh) maar ook de formaat van de cup (oppervlakte is groter) terwijl het beide 'E' is.
Als je begrijpt wat ik bedoel?

We gaan het zien.
Maar ik blijf het gek vinden.
Liebe ist - Nena :hbeat:
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Traject

Bericht door Jer158 »

Een 75E en een 90B hebben dezelfde omvang, maar een 90B is natuurlijk een heel stuk makkelijker weg te werken dan een 75E. Zie hier. Juist daarom is volume een vreemde keuze.

Zonder uitspraak te willen doen over of een 75E makkelijker/moeilijker is weg te werken dan een 90E, lijkt me het verschil in "zichtbaarheid" met binder tussen een 75E en 90E (zelfde cup) kleiner dan tussen een 75E en 90B (zelfde volume).

I.i.g. goed nieuws dat je partner boven de grens valt!
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Traject

Bericht door Nate_0 »

Dat inderdaad. Een cupmaat zou voor mij in dit geval als een veel "eerlijker" verdeling voelen? Cups gaan basically in verhouding met je lichaam, immers, terwijl dat met volume totaal niet zo is.
meerdere zakken met zaagsel