Nieuwe chat! Zie dit topic.

Zo blij

Gevoelens die je met de wereld deelt
Yvonne83
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 sep 2017, 14:25
Gender: Trans MtF

Zo blij

Bericht door Yvonne83 »

Ik heb recentelijk een stap gezet in mijn ontwikkeling en alles vertelt aan mijn ouders en zus. Mijn zus vond het geweldig en was trots.
Mijn ouders accepteren het, maar moeten het nieuws wel even verwerken.

Nu blijven mijn 2 beste vrienden nog over, maar ik heb het gevoel dat dat wel goed komt.
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: Zo blij

Bericht door Saskia »

Geweldig die positieve reacties. Veel succes.
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Gebruikersavatar
Aydin
Berichten: 69
Lid geworden op: 24 sep 2017, 13:20
Gender: Trans FtM

Re: Zo blij

Bericht door Aydin »

Wat goed Yvonne! Ik hoop dat het jou evenveel kracht geeft als het voor mij heeft gedaan, uit de kast zijn.
Yvonne83
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 sep 2017, 14:25
Gender: Trans MtF

Re: Zo blij

Bericht door Yvonne83 »

Dankjullie wel, heb het mijn vriendrn verteld en ook die reageerdeb heel positief. Heb daarna de volgende stap genomen en me aangemeld bij het VUMC.
Gebruikersavatar
Lau92
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 jul 2017, 23:28
Gender: Genderfluid
Locatie: Drenthe

Re: Zo blij

Bericht door Lau92 »

En hoe gaat het nu? Hoe voel jij je, nu je familie en vrienden het weten?
Can we be just who we are?
Doesn't matter if the road is far
'Cause there are no regrets and there is no stress
Yvonne83
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 sep 2017, 14:25
Gender: Trans MtF

Re: Zo blij

Bericht door Yvonne83 »

Ik voel me een stuk beter, ik kan nu echt mezelf zijn. Het heeft me een enorme vrijheid gegeven.
Gebruikersavatar
Maaikedegeest
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 okt 2017, 17:22
Gender: Vrouw

Re: Zo blij

Bericht door Maaikedegeest »

Zo goed van je, je mag trots zijn op je zelf.

Succes met het aan je 2 vriendinnen vertellen.
zuidwest
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 jun 2019, 22:19
Gender: Trans MtF

Re: Zo blij

Bericht door zuidwest »

Ik ben zo blij...even het delen van een geluksmomentje

Vanmiddag ben ik mijn pruik gaan afhalen bij een bekende winkel voor transgenders in omgeving Amsterdam. Tegelijkertijd met het afhalen van mijn pruik had ik een make-up-workshop geboekt. Het resultaat voelde zo goed dat ik tegen de onderneemster heb gezegd dat ze me niet hoefde af te schminken maar dat ik ervoor koos om als vrouw terug naar mijn woning te rijden. Ik had ineens zoveel vertrouwen omdat ik mij zo mijzelf en vrouwelijk voelde dat ik dacht, dit gevoel wil ik nog enkele uren houden. Dus vanmiddag als vrouw in de auto gestapt en richting het zuiden gereden.

Terwijl ik in de auto zat richting het zuiden en de files opdoken, bedacht ik mij ineens waarom niet wat meer en-plein-public als vrouw, ik zal het toch een keer moeten en ik wil het ook wel graag. Omdat ik interesse heb in alles wat met vliegen te maken heb, kom ik graag op Schiphol en dus dacht ik waarom niet op Schiphol je eerste stappen als vrouw zetten. Op Schiphol is iedereen toch druk en wordt door reizigers en brengers/afhalens niet echt op je gelet. Geparkeerd (wat is P1 duur, maar dat terzijde) en uitgestapt en richting terminal gewandeld. Het voelde geweldig. Nauwelijks angst en heerlijk over Schiphol Plaza geflaneerd.

Omdat ik nog elastiekjes/speldjes, etc. nodig had, heb ik ook maar meteen die dingen gekocht bij een winkel op Schiphol. De verkoopster deed heel normaal terwijl ik afrekende, terwijl ik wel nog wat bedeesd was om mijn stem te laten horen (op dat punt mag het zelfvertrouwen nog wat hoger worden). Maar ook dat ging goed. Ik moest wel naar het toilet dus ook dat maar meteen gedaan. Ook dat ging goed. Wel keek een Marechaussee die patrouilleerde even goed naar mij, maar die zag snel in dat ik geen gevaar voor de veiligheid was volgens mij.

Daarna terug naar mijn flat gereden. Ik hoopte dat ik niemand tegen zou komen bij het naar binnengaan. Helaas lukte dat niet helemaal. Een van de machos van de flat kwam naar buiten en ik moest erlangs, maar ook hij reageerde amper maar keek we wel even na. Het maakt me niet uit wat ie van me denkt, maar wellicht heeft hij me niet eens herkend en als het wel zo is, ik voel me goed en gelukkig als vrouw en dat is het belangrijkste.
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Zo blij

Bericht door Sander »

Wauw wat een grote stap ineens en wat fijn dat dat zo goed ging en voelt!

Gefeliciteerd!