Kandidaten voor fotoreportage gezocht

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
gast
Gast

Kandidaten voor fotoreportage gezocht

Bericht door gast »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Sanne. Ik ben eerstejaars student Journalistiek aan Fontys Hogeschool Tilburg. Voor een opdracht zoek ik transgenders die alleen nog een geslachtsoperatie moeten ondergaan. Daarnaast ben ik ook op zoek naar mensen die genderneutraal zijn.

Beide zijn voor een fotoreportage in de vorm van portretfotografie.

Ben je hierin geïnteresseerd? Dan kun je mij een e-mail sturen op [email protected], zodat ik het idee nader kan toelichten.

Liefs,
Sanne
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: Kandidaten voor fotoreportage gezocht

Bericht door Mirthe_s »

Wat maakt het uit voor portretfotografie of je de geslachtsoperatie nog moet ondergaan?
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Kandidaten voor fotoreportage gezocht

Bericht door Emma »

Is wel weer een beetje een WatZEIJO-vraag[1] inderdaad.


[1] WatZEIJO: Wat Zit Er In Je Onderbroek
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Kandidaten voor fotoreportage gezocht

Bericht door Irene_de_Vreede »

Het was netter geweest als ze meteen had aangegeven dat het om naakt foto's ging.
Irene
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Kandidaten voor fotoreportage gezocht

Bericht door Charlotte_C »

@emma Dat idee had ik dus ook een beetje toen ik de vraag las. Een beetje curieus allemaal. Het zou niet uit moeten maken zolang iemand met de transitie begonnen is. Wat zou kunnen, is dat er gevraagd wordt om mensen die reeds met de hormonen begonnen zijn. Maar dat is voor mij op dat punt ook puur giswerk (geen melkchocolade giswerk met hazelnoten). In ieder geval is de hele vibe die ik hierbij krijg niet 100% positief. Wellicht verandert dat nog als dit topic vordert en we meer informatie krijgen.

@Irene, als het om naaktfotografie gaat, dan diskwalificeert ze zich echt totaal.
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Kandidaten voor fotoreportage gezocht

Bericht door Ender »

Irene_de_Vreede schreef: 14 nov 2017, 14:11 Het was netter geweest als ze meteen had aangegeven dat het om naakt foto's ging.
hoe weet je dat?
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Kandidaten voor fotoreportage gezocht

Bericht door janine2363 »

Charlotte_C schreef: 14 nov 2017, 14:14 @Irene, als het om naaktfotografie gaat, dan diskwalificeert ze zich echt totaal.
In deze context lijkt me wel, maar ik heb dit jaar deelgenomen aan een kunstproject, dat als beginsel om door je ouding en presentatie je zelf te tonen, eigenlijk ondanks je fysieke uiterlijk. Dus ja, dat was naakt fotografie, maar dus benadrukkend dat het er juist niet toe doet wat er tussen mijn benen zit. Dat was een initieel moeilijke maar zeer leerzame ervaring omdat voor mijn gevoel van -zijn- en wie ik ben mijn hoofd er meer toe bleek te doen dan mijn lijf, dus het versterkte mijn besef van wie ik ben en dus ook dat een transitie voor mij een goed idee is.

Om maar te zeggen, de ene naaktfotografie is de ander niet en er kan een positief argument zijn om pre-op mensen te vragen omdat pre- of post, we zijn dan nog steeds dezelfde mens, toch ?
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Kandidaten voor fotoreportage gezocht

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ender schreef: 14 nov 2017, 16:12
Irene_de_Vreede schreef: 14 nov 2017, 14:11 Het was netter geweest als ze meteen had aangegeven dat het om naakt foto's ging.
hoe weet je dat?
Dat weet ik niet, maar als er eisen aan de inhoud van je slipje worden gesteld, kan ik me er niet veel anders bij voorstellen.
Irene
gast
Gast

Re: Kandidaten voor fotoreportage gezocht

Bericht door gast »

Hallo,

Wegens de verwarring wat extra toelichting. Mijn 'eis' aan de kandidaat heeft namelijk een reden. Allereerst gaat het niet om naaktfotografie. Wat ik wil bereiken met deze reportage is het (voor)oordeel weghalen rondom transgender.
Wat ik veel zie gebeuren is dat het 'geslacht' of intieme delen (borsten) vaak het laatste stukje zijn die mensen nodig blijken te hebben om te bepalen wat het gender is. Met een transgender man praten is prima, maar zodra bekend wordt dat de desbetreffende man nog een vrouwelijk geslachtsdeel heeft volgt er een hoop commentaar en verwarring.

Waarom ik het belangrijk vind dat er nog een geslachtsoperatie moet worden ondergaan is het volgende: het idee voor de foto's is om juist de 'specifieke kenmerken' van een bepaald gender te bedekken, waardoor je met het blote oog gewoon man of vrouw ziet. Over het algemeen zal men dit als 'normaal en zoals het hoort' ervaren. Ik zal mijn reportage eindigen met de verduidelijking van de kandidaten (dus toelichten dat het gaat om transgenders die nog een geslachtsoperatie moeten ondergaan), waardoor het oordeel zal onstaan. En exact op dat moment heb ik de mogelijkheid een spiegel voor te houden, om aan te tonen hoe 'bekrompen' het is anders naar de desbetreffende persoon te kijken, omdat hij zogezegd één specifiek kenmerk van het gender mist.

Hopelijk brengt dit wat duidelijkheid.
En uiteraard nog steeds op zoek naar transgender- en/of genderneutrale personen
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Kandidaten voor fotoreportage gezocht

Bericht door Anon20190501 »

gast schreef: 15 nov 2017, 11:47 - en/of genderneutrale personen
Ik ben heel benieuwd wat je bedoelt met genderneutrale personen
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Plaats reactie