Zorgverzekering 2018

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Zorgverzekering 2018

Bericht door Nisss »

Hoi,

Ik vroeg me af wat men gaat doen qua zorgverzekering? Ik zit momenteel bij ditzo en zoek advies welke zorgverzekering de beste is in ts verzorging. Of zeggen jullie van het maakt eigenlijk niet uit waar je zit?

Bedankt voor jullie reacties!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Tanja
Berichten: 308
Lid geworden op: 06 nov 2012, 19:51
Gender: Trans MtF
Locatie: rotterdam

Re: Zorgverzekering 2018

Bericht door Tanja »

Volgens mij kan je op zorgvergelijker kijken.
Ik zit via het werk bij CZ en daar zijn wel wat wijzigingen.
Waarom heb ik het mezelf zo moeilijk gemaakt?? Omdat ik waarschijnlijk een domme doos ben die het allemaal wel dacht te kunnen verdringen :fpalm:
Jennifer84
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 jul 2017, 00:21
Gender: Trans MtF
Locatie: provincie Utrecht

Re: Zorgverzekering 2018

Bericht door Jennifer84 »

Net met mijn psycholoog erover gehad en zij zei dat Menzis heel moeilijk doet en ze adviseerde me VGZ, Interpolis, Amersfoorste en Stad Holland aan.
Ik ben nu dus bezig met kijken welke van deze ik ga nemen.
Wees jezelf, het leven is te kort om iemand anders te zijn.
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Zorgverzekering 2018

Bericht door Emma »

Amersfoortse is niet meer zo goed als het was. En nog erg duur ook...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
curiosity
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 nov 2017, 03:16
Gender: Trans MtF

Re: Zorgverzekering 2018

Bericht door curiosity »

Goede vraag inderdaad. Aangezien ik binnenkort mijn eerste afspraak heb bij een psycholoog om de gesprekken aan te gaan ben ik zeer benieuwd welke zorgverzekering het meest 'meegaand' is.
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Zorgverzekering 2018

Bericht door Ylse »

Ik heb nooit heel veel problemen met De Friesland ervaren. Ik heb ze soms even moeten vertellen hoe het werkt maar dan kwam de vergoeding wel voor elkaar. Zelfs het ontharen hoef ik niet voor te schieten, ze betalen dat rechtstreeks aan de huidtherapeut.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Janna
Berichten: 343
Lid geworden op: 13 sep 2013, 13:55
Gender: Transgender
Locatie: Lelystad

Re: Zorgverzekering 2018

Bericht door Janna »

Ik zit bij Zilveren Kruis. Tot dit jaar op een budget-polis. Dat is altijd prima gegaan, doordat mijn psycholoog daar een contract had.

Maar ik las ergens dat (lang) niet alle ziekenhuizen op de 'toegestane' lijst staan. De VUMC bijvoorbeeld ontbreekt. Dat zou betekenen dat ik slechts 75% van de daar gemaakte kosten vergoed zij krijgen. Wel iets om rekening mee te houden.
Voorheen Jolanda, daarvoor... Ach, dat is lang geleden.
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Zorgverzekering 2018

Bericht door Marijn »

Janna schreef: 15 nov 2017, 08:44 Maar ik las ergens dat (lang) niet alle ziekenhuizen op de 'toegestane' lijst staan. De VUMC bijvoorbeeld ontbreekt. Dat zou betekenen dat ik slechts 75% van de daar gemaakte kosten vergoed zij krijgen. Wel iets om rekening mee te houden.
In zo'n geval is een restitutiepolis een beter idee.

Ik hoorde dat De Friesland nu ook niet meer zo makkelijk is als in het verleden. Van De Amersfoortse hoorde ik ook iets dergelijks inderdaad. Ditzo schijnt ook erg moeilijk te doen. En bij alles van deel uitmaakt van VGZ wil je eigenlijk ook niet zitten begrijp ik.

Verzekeraars willen ook nog wel eens veranderen qua beleid. Ervaringen van een aantal jaar geleden zijn mogelijk niet meer representatief. Ik denk eigenlijk dat alleen ervaringen van mensen gedurende het huidige jaar relevant zijn voor een keuze voor volgend jaar.

Zie hier voor een overzicht welke verzekeraar onder welke moedermaatschappij valt:
https://www.kiesbeter.nl/artikelen/zorg ... rzekeraars
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: Zorgverzekering 2018

Bericht door Mirthe_s »

Verleden maand een afwijzing FFS gehad bij Ohra (Zelfde afhandelende afdeling als voor Delta Lloyd en CZ, ik moest ook bellen met DL) met als reden "uit uw aanvraag blijkt geen passabiliteitsprobleem of verminking", Nu kijken wat er met het bezwaar gebeurt. Maar ook bij Ohra dus geen eerlijke afhandeling.

Ja, ik had alle documenten netjes op orde aldus uitspraak CvZ.
JustMe
Berichten: 205
Lid geworden op: 19 aug 2016, 09:57
Gender: Trans MtF

Re: Zorgverzekering 2018

Bericht door JustMe »

Hoi,
Niet helemaal ontopic, maar bij transvisie vind je ook nog wat tips mbt verzekeringen. De voorbeeldbrieven voor bezwaar zijn wellicht ook handig.
https://www.transvisie.nl/transitie/alg ... rzekering/

Wat betreft verzekeringsmaatschappijen, Univé durfde onlangs bij een verzoek tot machtiging doodleuk te eisen dat deze van vumc komt. Dus wellicht kan je hen beter vermijden als je onder behandeling bent bij een ander genderteam.

Univé is onderdeel van VGZ, ik heb begrepen dat dit bij andere delen van vgz in ieder geval niet gevraagd wordt. Dus er zit wellicht wel verschil tussen onderdelen van een bepaald concern.

Het zou natuurlijk ook de smoes van de dag kunnen zijn en dat men bij een ander persoon weer wat anders verzint...
Plaats reactie