Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wat Wil Je Weten?

Open forum, waar ook de transgenders op dit forum kunnen meepraten.
Gebruikersavatar
Patricia
Berichten: 165
Lid geworden op: 02 apr 2016, 08:06
Gender: Vrouw

Wat Wil Je Weten?

Bericht door Patricia »

Ik kan me voorstellen dat er ook onder betrokkenen veel vragen leven zoals dat bij me ook zo was en soms nog weleens is. Ik wil met liefde informatie geven over elk onderwerp waar betrokkenen tegenaan lopen, dus vertel me waar jij vind dat informatie of ervaringen over moeten komen en wat jij graag zou lezen als betrokkenen, dus ben of ken je een betrokkenen en een specifiek onderwerp waar ze tegenaan lopen, vertel het mij en ik zorg ervoor dat het besproken word

Liefs Patricia :hug2:

(schroom niet gekke onderwerpen bestaan niet).
:hbeat: Geef Alleen Wat Jezelf Wilt Ontvangen :hbeat: (Respect)
Gebruikersavatar
Patricia
Berichten: 165
Lid geworden op: 02 apr 2016, 08:06
Gender: Vrouw

Re: Wat Wil Je Weten?

Bericht door Patricia »

Hallo Forumleden

Heeft er niemand een tip over een onderwerp voor de betrokkene wat we kunnen aankaarten? Waar familie leden of vrienden tegenaan lopen of iets waar onbegrip over is?

Groetjes Patricia
:hbeat: Geef Alleen Wat Jezelf Wilt Ontvangen :hbeat: (Respect)
Gebruikersavatar
Aydin
Berichten: 69
Lid geworden op: 24 sep 2017, 13:20
Gender: Trans FtM

Re: Wat Wil Je Weten?

Bericht door Aydin »

Hi Patricia,

Waar mijn zus erg bang voor is/ was is dat ik ga veranderen als persoon en dat daardoor onze hele band gaat veranderen. Ze is/was bang om me kwijt te raken. Ik vind ze het heel moeilijk dat ze het tegen de buitenwereld erover zou moeten hebben als mensen naar me zouden vragen. Dat ze me zou moeten verdedigen of uitleggen, terwijl ze het zelf niet goed begrijpt en moeilijk kon accepteren. Misschien is dit herkenbaar voor andere betrokkenen?

Groetjes, Aydin
Gebruikersavatar
Patricia
Berichten: 165
Lid geworden op: 02 apr 2016, 08:06
Gender: Vrouw

Re: Wat Wil Je Weten?

Bericht door Patricia »

Hoi Aydin,

Ik begrijp de gevoelens van je zus wel. Ik zelf vond het ook moeilijk toen mijn wederhelft in transitie ging. Het is ook niet niks als je zus ineens een broer heeft. Je karakter kan kleine veranderingen ondergaan maar je blijft dezelfde persoon. Ik denk dat je haar kunt helpen door te vertellen dat ze je echt niet verliest omdat je nu eindelijk bent wie je wilt zijn en meer jezelf dan ooit.

De buitenwereld blijft moeilijk maar waar ik bang voor was dat was ook de reactie van vrienden en familie. Maar niemand is afgehaakt. Veel mensen zijn toleranter dan je denkt. Dat mensen ernaar vragen is vaak onvermijdelijk. Het enige is dat de meeste mensen die er naar zullen vragen dat doen uit interesse. Ze kan het ze rustig uitleggen. Ze hoeft je niet te verdedigen want het is geen rechtzaak en je hebt zeker niets verkeerd gedaan

Je bent Aydin en daarmee de broer van je zus.

Ik hoop dat je en je zus er wat aan hebben. Zo is mijn ervaring met dit soort dingen. Maar het is zeker niet ongewoon.

Groetjes Patricia
:hbeat: Geef Alleen Wat Jezelf Wilt Ontvangen :hbeat: (Respect)
Gebruikersavatar
Aydin
Berichten: 69
Lid geworden op: 24 sep 2017, 13:20
Gender: Trans FtM

Re: Wat Wil Je Weten?

Bericht door Aydin »

Hé Patricia, bedankt voor je reactie. Gelukkig kan ik heel open met mijn zus praten en lukt het mij om haar angst niet als afkeuring op te vatten. Ik heb haar inderdaad gezegd dat ik verwacht dat onze band alleen maar beter wordt nu ik steeds meer mezelf ben. De laatste maand zet zij in een sneltreinvaart stappen. Ze heeft het aan schoonfamilie verteld, aan collega's en sinds een week ofzo noemen zij en haar gezin me Aydin. Ook als ik er niet bij ben!

Ik hoop dat er meer betrokken gaan deelnemen aan dit onderdeel vh forum, want ik vind het een supergoed initiatief!

Groetjes!
Gebruikersavatar
Patricia
Berichten: 165
Lid geworden op: 02 apr 2016, 08:06
Gender: Vrouw

Re: Wat Wil Je Weten?

Bericht door Patricia »

Geweldig dat het zo goed en voorspoedig verloopt met je zus en dat ze je gelijk zo noemen. Als mensen eenmaal stappen gaan zetten dan gaat dat idd vaak heel snel. Doordat ze aan mensen verteld word het ook allemaal makkelijker als ze er vragen over krijgt.

Je hebt goede voorbeeld nu gegeven dus ik hoop ook op met betrokkenen en veel vragen

Groetjes Patricia
:hbeat: Geef Alleen Wat Jezelf Wilt Ontvangen :hbeat: (Respect)