Zij-instroom operaties bij de VU vanuit Stepwork, De Vaart etc

Psychologen en procedures
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Zij-instroom operaties bij de VU vanuit Stepwork, De Vaart etc

Bericht door Marijn »

Hallo allemaal,

Stepwork geeft aan dat het mogelijk is om zodra je in het stadium bent operaties bij bijvoorbeeld de VU te krijgen zonder opnieuw het hele traject in te moeten. Maar ik lees elders dat de VU nog erg onduidelijk is over het hoe en wat van zij-instroom.

Is er al iemand die bij bijvoorbeeld Stepwork of De Vaart loopt (of liep) en daadwerkelijk op deze manier een afspraak voor een operatie heeft gekregen, op de wachtlijst is geplaatst of zelfs de operatie al gehad heeft?
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Zij-instroom operaties bij de VU vanuit Stepwork, De Vaart etc

Bericht door Marijn »

Voor de duidelijkheid, ik probeer de bewering van Stepwork niet in twijfel te trekken, maar alleen bevestigd te krijgen dat het in de praktijk ook werkt.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Zij-instroom operaties bij de VU vanuit Stepwork, De Vaart etc

Bericht door Irene_de_Vreede »

Mijn laatste info, maar die is alweer een aantal maanden oud, is dat de zij-instroom in theorie bestaat, maar dat men (VU) er nog niet helemaal klaar voor is.
Irene
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: Zij-instroom operaties bij de VU vanuit Stepwork, De Vaart etc

Bericht door Mirthe_s »

Irene_de_Vreede schreef: 07 dec 2017, 13:47 Mijn laatste info, maar die is alweer een aantal maanden oud, is dat de zij-instroom in theorie bestaat, maar dat men (VU) er nog niet helemaal klaar voor is.
Dat dus. En als je een dubbel traject volgt, dan werkt je deelname bij het VUmc ook tegen. Zo kreeg ik via extern een verwijzing voor FFS. Maar omdat ik ook bij het VU een traject had lopen mag de arts niet eerder opereren dan na toestemming van het interne VUmc traject.
Denise
Berichten: 50
Lid geworden op: 11 nov 2015, 11:26
Gender: Vrouw
Locatie: Apeldoorn

Re: Zij-instroom operaties bij de VU vanuit Stepwork, De Vaart etc

Bericht door Denise »

Ik denk dat als er zijinstromers bij de Vu in aanmerking zouden komen en er geen uitbreiding van het Medisch team plaatsvind de wachtlijsten nog langer gaan worden.
Geloof wat je zelf denkt dat goed voor je is, niet wat anderen je voorhouden.
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Zij-instroom operaties bij de VU vanuit Stepwork, De Vaart etc

Bericht door Marijn »

Denise schreef: 08 dec 2017, 09:11 Ik denk dat als er zijinstromers bij de Vu in aanmerking zouden komen en er geen uitbreiding van het Medisch team plaatsvind de wachtlijsten nog langer gaan worden.
Grootste deel van de wachtlijsten bij de VU gaat meen ik juist om de psychologen. Bij de rest van de stappen zijn naar ik begrepen heb de wachtlijsten niet zo groot. Dus dat is juist een reden om zij-instroom toe te staan. Dan kunnen organisaties als Stepwork een deel van de druk qua psychologen wegnemen. Voor endocrinologie heeft Stepwork ook zijn eigen kanalen. Het gaat eigenlijk alleen om de operaties. Als al die mensen opnieuw bij de VU het hele traject door zouden moeten, zou dat pas echt tot langere wachttijden leiden.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Zij-instroom operaties bij de VU vanuit Stepwork, De Vaart etc

Bericht door Anon20210626 »

Buurman en Buurman hebben ook nog hun eigen 'kliniek ' en opereren sowieso nog mensen buiten het traject om .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Zij-instroom operaties bij de VU vanuit Stepwork, De Vaart etc

Bericht door Marijn »

Ik weet dat er buiten de VU ook opties voor operaties zijn, maar kreeg specifiek de vraag voor de VU van iemand. Dus dat probeer ik uit te zoeken.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Zij-instroom operaties bij de VU vanuit Stepwork, De Vaart etc

Bericht door Alice »

Wat waren de reacties vanuit de VU's Amstedam Groningen bij het vragen om informatie hoe het geregelt is, gaat worden, met zij-instromers betreffende operaties?
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Zij-instroom operaties bij de VU vanuit Stepwork, De Vaart etc

Bericht door Nate_0 »

@Alice, het UMCG/Groningen wil helemaal niks te maken hebben met Stepwork. Officieel gezien is er een 'samenwerkingsverband', maar dat bestaat alleen op papier.
meerdere zakken met zaagsel
Plaats reactie