Nieuwe chat! Zie dit topic.

Boek ¨you and your gender¨

Pas ik nou in een hokje of niet?
jessi3
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2017, 02:51
Gender: Trans MtF
Locatie: Friesland

Boek ¨you and your gender¨

Bericht door jessi3 »

Hoi,

Volgens mij heb ik het boek ¨You and your gender¨ van Dara Hoffman hier gevonden, maar ik kan het topic niet terugvinden.

Wat een geniaal zelfhulpboek/transgenderdoeboek! Heb veel gelezen en gezien, maar alles valt in het niet hierbij. Hier kan je iets mee, zeker ook als je zit te wachten op het VU bijvoorbeeld, en vragen hebt, dit boek kan veel verduidelijken IMO.

Aan degene die de tip gaf, bedankt!
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 319
Lid geworden op: 31 dec 2017, 20:25
Gender: Genderqueer

Re: Boek ¨you and your gender¨

Bericht door Goose »

Ik heb m ook net binnen! Het gaat wel een langlopend project worden, want het is inderdaad echt een werkboek. Ik hoop dat ik hiermee wat meer duidelijkheid over mezelf kan krijgen.
Daan
moonlight89
Berichten: 359
Lid geworden op: 11 aug 2014, 11:32
Gender: Trans FtM

Re: Boek ¨you and your gender¨

Bericht door moonlight89 »

Cool! Gewoon bij BOL te bestellen?
jessi3
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2017, 02:51
Gender: Trans MtF
Locatie: Friesland

Re: Boek ¨you and your gender¨

Bericht door jessi3 »

Ja! :)
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 319
Lid geworden op: 31 dec 2017, 20:25
Gender: Genderqueer

Re: Boek ¨you and your gender¨

Bericht door Goose »

Ik vind het pittige kost, maar ik heb wel het idee dat ik er iets mee opschiet. Erg interessant, en met concrete voorbeelden.
Daan
moonlight89
Berichten: 359
Lid geworden op: 11 aug 2014, 11:32
Gender: Trans FtM

Re: Boek ¨you and your gender¨

Bericht door moonlight89 »

Heb 'm inmiddels ook binnen, tof boek! Net begonnen en al flink wat stof tot nadenken en al veel opgeschreven. Best confronterend, maar aan de andere kant geeft t me ook rust in mn kop. Ga morgen ofzo beginnen met hoofdstuk 2.
Gebruikersavatar
Alice from Neverland
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mar 2018, 20:56
Gender: Transgender

Re: Boek ¨you and your gender¨

Bericht door Alice from Neverland »

Ik heb het boek ook en het is een goed middel om te zoeken waar het probleem precies zit (ben er nog mee bezig)
Als je het bij de website van Dara besteld krijg je ook een e-book. Dit is handig bij het maken van de oefeningen want dan hoef je niet in het echte boek te schrijven maar kan je dat digitaal doen.
Gebruikersavatar
qtr
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 aug 2017, 17:24
Gender: Transgender
Locatie: San Francisco

Re: Boek ¨you and your gender¨

Bericht door qtr »

Is inderdaad beschikbaar of bol.com. Ik heb het bij de schrijver zelf bestelt, en dan krijg je er een PDF bij, maar de verzendkosten zijn dan wel erg hoog naar Nederland toe. Ik vond het een erg goed boek: Dara probeert nooit om je wat op te leggen en gaat er altijd vanuit dat je uiteindelijk de boel zelf kunt uitzoeken als je maar de juiste vragen stelt. Maar er zijn wel een heleboel vragen om te stellen... Zeker de moeite waard. Ik hoop dat het vertaald gaat worden.
(Ik woon in San Francisco. Sommige dingen gaan hier anders.)
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Boek ¨you and your gender¨

Bericht door AJpoekie »

Echt heel blij dat ik hier in het forum over dat boek heb gelezen!
Ik heb het ook aangeschaft en ik vind het echt een super fijn boek. Je kan gewoon in je eigen tempo met je gender identiteit aan de slag en het boek laat je echt nadenken. Ik ga er in gestaag tempo doorheen (ben bij de stap van reflecties op verschillende leeftijden) en merk dat het voor mij een hele fijne manier is om alles te overdenken. Alles staat goed uitgelegd en het is ook vanuit een hele liefdevolle benadering (met steeds die self-care activiteiten uitvoeren voor en na opdrachten). Hartstikke bedankt voor de tips over dit boek.
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Boek ¨you and your gender¨

Bericht door KeepzD »

Misschien nog een kleine tip voor de mensen die twijfelen, er staat een inkijk-exemplaar op bol.com bij het ebook. Daar kun je in ieder geval al een deel inleidingen lezen. Heeft mij wel over de streep getrokken om het te gaan bestellen.
Forever myself