Is transitie nog mogelijk boven de 50?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Is transitie nog mogelijk boven de 50?

Bericht door Anon20180311 »

Eva schreef: 16 jan 2018, 12:23 Zullen we stoppen met het woord onzin?

Hoi Eva,

Geen probleem, i.p.v. onzin zal ik voortaan schrijven : Deze geloof ik niet.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Is transitie nog mogelijk boven de 50?

Bericht door Mr.X »

Nick, wat jij als individu meemaakt zegt niks over andere mensen. De gemiddelde persoon die een lot koopt zal ook niks winnen. Toch is er 1 uitschieter: de winnaar. Dat deze persoon er is betekent niet dat iedereen gaat winnen. In mijn onderzoek heb ik ook vele uitschieters die ver boven of onder het gemiddelde zitten. Leuk (of minder leuk) voir die individuen, maar de meeste zitten nog steeds rond de gemiddelde waarde.

Dus als gemiddeld genomen je strottenhoofd stugger is als je ouder bent, dan heb je meer kans op minder stem verlaging. Geen onzin. Gewoon statistiek.
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Is transitie nog mogelijk boven de 50?

Bericht door diederique »

Terug naar Maurits. Als oudere -inmiddels- vrouw, kan ik de fysieke kant van de transitie voor een man niet inschatten. Voor wat betreft de sociaal psychologische kant is er wat mijn ervaring betreft nauwelijks een belemmering. Er zijn heel wat laat bloeiende kraamvrouwen en transmensen die ver in hun carrière en gezinsvorming pas de stap succesvol hebben gezet en inmiddels zelfs al opa of oma zijn en toe zijn aan AOW.
Doen dus.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Is transitie nog mogelijk boven de 50?

Bericht door Anon20180311 »

Hoi diederique,

Ik wil je meer dan één like geven maar kan het niet.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Is transitie nog mogelijk boven de 50?

Bericht door Benjamin »

Dag Maurits,

Ik wil je even wijzen op de video´s van Doctor Jay. Hij houdt praatjes over o.a. zijn proces. Misschien ter bemoediging. Ik vind hem een heel prettige en openhartige oudere transheer persoonlijk, die ook later is begonnen.

https://www.youtube.com/user/DoctorJay7/videos

Bv.:



Groetjes,

Do
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Is transitie nog mogelijk boven de 50?

Bericht door Hrafn »

Ik sta als 48 jarige ook nog aan het begin van mijn transitie en maak me soms zorgen of mijn lichaam het allemaal wel aan zal kunnen omdat mijn gezondheid niet zo goed is. Maar stap voor stap zal ik er wel komen. Misschien kan niet alles. Eerst maar eens kijken hoe ik op de hormonen ga reageren.
anneduelle
Berichten: 55
Lid geworden op: 26 jan 2013, 15:04
Gender: Vrouw

Is transitie nog mogelijk boven de 50?

Bericht door anneduelle »

Ik word binnenkort 61 en hoop de geslachtsaanpassende operatie dit jaar te kunnen laten doen. Beetje verlaat vanwege gezondheid. Ik ben overigens MtF.
Maurits
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:51
Gender: Man
Locatie: 023

Re: Is transitie nog mogelijk boven de 50?

Bericht door Maurits »

Over m'n stem maak ik me nog de minste zorgen. Die is al een beetje aan de zware kant, wellicht doordat ik al 10 jaar een lage dosering testo gebruik.

Meer zorgen maak ik me om mijn figuur. Ben typisch vrouwelijk gesculptuurd en heb ook vet daar waar ik het niet hebben wil (billen). Zou dat nog veel veranderen met transitie op latere leeftijd?

Overigens ben ik inmiddels wel iets dikker dan op de foto.
"May your choices reflect your hopes, not your fears." (Nelson Mandela)

Van dysforie naar euforie.


Afbeelding
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: Is transitie nog mogelijk boven de 50?

Bericht door Freedom »

Maurits schreef: 19 jun 2018, 23:42 Meer zorgen maak ik me om mijn figuur. Ben typisch vrouwelijk gesculptuurd en heb ook vet daar waar ik het niet hebben wil (billen). Zou dat nog veel veranderen met transitie op latere leeftijd?
Door testosteron veranderen je vet- en spierverdeling. Je gebruikt al testosteron, maar je schrijft dat het een lage dosering is. Mogelijk verandert je lichaam qua verhoudingen nog wat zodra je (eventueel) een hogere dosering testosteron neemt (als je dat zou willen).
Sport je? Om je billen/heupen wat te maskeren kan het al veel verschil maken als je schouders breder zijn. Dit maakte bij mij al een wereld van verschil.
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now
Maurits
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:51
Gender: Man
Locatie: 023

Re: Is transitie nog mogelijk boven de 50?

Bericht door Maurits »

Hoi Freedom,

Ja ik zet minimaal 5.000 stappen dagelijks, fiets wanneer ik kan en doe een lichte gewichtstraining circa 3x per week. Zelfs met die lage dosis ben ik al in de schouders gegroeid en passen mijn armen al niet meer in strakke vrouwenblousjes. Om voorlopig even de schijn van het vrouw zijn op te houden hou ik de dosis laag. Kan dus niet wachten totdat ik echt 'los' kan gaan, maar de brief met lange wachttijden bij VU was behoorlijk ontmoedigend...

Ik hoop dat de vetverdeling dan ten gunste komt van een mannelijker vorm (alhoewel mijn buik nu al rond genoeg is)!
"May your choices reflect your hopes, not your fears." (Nelson Mandela)

Van dysforie naar euforie.


Afbeelding
Plaats reactie