Bloeduitslagen: wat betekent dit allemaal?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
3B67-A22C
Berichten: 267
Lid geworden op: 18 aug 2015, 17:49
Gender: Vrouw

Re: Bloeduitslagen: wat betekent dit allemaal?

Bericht door 3B67-A22C »

Ik zette alle bloedtest uitslagen even in een spreadsheet, met de minimale en maximale "goede" waarden in groen aangegeven in de chart. Ook zocht ik naar linkjes die de betreffende bloedwaarde definiëren.

Anderen kunnen dit document voor hun eigen uitslagen gebruiken. Je hoeft alleen maar de testdata en de gemeten waarde(n) aan te passen en de chart verandert automatisch mee.
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: Bloeduitslagen: wat betekent dit allemaal?

Bericht door Robyn »

Naomi schreef: testosteron 23.0 —- >8.0: De grote boosdoener. Kan ik ervan uitgaan dat deze bagger in een paar maanden tijd vrijwel helemaal uit mijn systeem verdwenen is? Ik begreep dat 23 een gemiddelde mannelijke waarde is.
Dat wist ik niet. Nu weet ik waarom ik bij de driemaandencontrole zo werd ondervraagd. Voor hrt was testo 6.8 die is nu <0.5 wat onmeetbaar is.
Groetjes,
Robyn
3B67-A22C
Berichten: 267
Lid geworden op: 18 aug 2015, 17:49
Gender: Vrouw

Re: Bloeduitslagen: wat betekent dit allemaal?

Bericht door 3B67-A22C »

Wow, 6,8 als nulmeting, zonder dat je nog aan de hormonen zat? Jaloersmakend :)
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Bloeduitslagen: wat betekent dit allemaal?

Bericht door Jeste »

Robyn schreef:Dat wist ik niet. Nu weet ik waarom ik bij de driemaandencontrole zo werd ondervraagd. Voor hrt was testo 6.8 die is nu <0.5 wat onmeetbaar is.
Dan dachten ze zeker dat je al op eigen houtje medicijnen was gaan gebruiken om het testosteron te verminderen. Het is inderdaad heel erg laag. Eigenlijk te laag voor een man. Had je dan ook last van vermoeidheid? Of andere vage klachten, buiten de dingen die met spanningen te maken zouden hebben?
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: Bloeduitslagen: wat betekent dit allemaal?

Bericht door Robyn »

Jeste schreef:
Robyn schreef:Dat wist ik niet. Nu weet ik waarom ik bij de driemaandencontrole zo werd ondervraagd. Voor hrt was testo 6.8 die is nu <0.5 wat onmeetbaar is.
Dan dachten ze zeker dat je al op eigen houtje medicijnen was gaan gebruiken om het testosteron te verminderen. Het is inderdaad heel erg laag. Eigenlijk te laag voor een man. Had je dan ook last van vermoeidheid? Of andere vage klachten, buiten de dingen die met spanningen te maken zouden hebben?
Dat dachten ze inderdaad. Maar ik heb nooit echt merkbare klachten gehad naast het feit dat ik wat sneller kwaaltjes kreeg.
Groetjes,
Robyn
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Bloeduitslagen: wat betekent dit allemaal?

Bericht door Jeste »

Robyn schreef:Dat dachten ze inderdaad. Maar ik heb nooit echt merkbare klachten gehad naast het feit dat ik wat sneller kwaaltjes kreeg.
Tegen mij werd niets gezegd, toen er bij het eerste bloedonderzoek een nogal lage testosteronwaarde te zien was. Ik zag het pas zelf toen ik de uitslag van het onderzoek ging lezen. Eenmaal begonnen met hormonen was ik wel heel snel van allerlei vage klachten af, waaronder vermoeidheid. En dat terwijl ik er juist bang voor was dat de vermoeidheid bij de aanvang van de HRT nog erger zou worden.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: Bloeduitslagen: wat betekent dit allemaal?

Bericht door Annet »

Ik heb vorige week geprikt
Uitslagen
Prolactine 927 mU/l
Oestradiol 1545.0 pmol/l
Testosteron 0,1 nmol/l
Geen idee of dit goed is één is zeker te hoog de prolactine dat weet ik zeker
Marina1993
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 mar 2012, 13:33
Gender: Intersekse vrouw

Re: Bloeduitslagen: wat betekent dit allemaal?

Bericht door Marina1993 »

Annet schreef: 13 mar 2018, 15:43 Ik heb vorige week geprikt
Uitslagen
Prolactine 927 mU/l
Oestradiol 1545.0 pmol/l
Testosteron 0,1 nmol/l
Geen idee of dit goed is één is zeker te hoog de prolactine dat weet ik zeker
Je oestradiol is wel erg hoog.
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Bloeduitslagen: wat betekent dit allemaal?

Bericht door Jannet V »

Als je vragen hebt over bloeduitslagen dan vraag je dat toch gewoon aan aan je behandelaar? Of is dit een dom antwoord. Zo doe ik het wel altijd!
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
féj
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 feb 2018, 11:20
Gender: Vrouw
Locatie: Berlijn
Contacteer:

Re: Bloeduitslagen: wat betekent dit allemaal?

Bericht door féj »

mooie link van bloedwaardes https://www.labuitslag.nl/bloedonderzoek/
en ook een docu van mijn waardes om te vergelijken update versie van naomi uit 2016
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
My Story Féj Hyacinthe - My life in Berlin
HRT Started 19-12-2017 SRS 14-01-2019 @ Dr. Chettawut
I feel so much more with my body after this operation, verry happy with the results and setisfection in feelings (:
Plaats reactie