Nieuwe chat! Zie dit topic.

Alpha Shapewear binders

Make-up, kleding, en zo voort
Michael
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2016, 20:12
Gender: Trans FtM

Alpha Shapewear binders

Bericht door Michael »

Hi iedereen!
Ik ben bezig mijn eigen merk binders op te zetten en nu wil ik naast natuurlijk reclame maken ook graag openstaan voor tips en suggesties.
Het hele idee is ontstaan met dat ik zelf ontevreden was met de pasvorm en effect van andere binders. Nu zijn er genoeg mensen waarbij die wel top werken en goed zitten gelukkig maar ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die zich niet kan vinden qua maat of vorm in het huidige aanbod.
Daarom wil ik graag binders maken die op maat gemaakt zijn, zodat je nooit net buiten de maat valt en je het meeste compressie effect hebt in vergelijking met een algemene maat.

Mijn shop heb ik hier http://alphashapewear.bigcartel.com/
Ik heb zelf een achtergrond in mode maatkleding en sta ingeschreven bij de kamer van koophandel.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Alpha Shapewear binders

Bericht door Jer158 »

Hoi Michael, als ik op je site kijk zie ik dat je nauwkeuriger bent in je maten dan bestaande bindermerken, waardoor je niet zoals bij bestaande binders het risico loopt dat je pech hebt en je aan het uiteinde van een maat bevindt (waardoor die binder al gauw minder goed bindt of juist oncomfortabel strak is). Dat is gunstig.

Echter, de maatranges zijn verre van de enige reden dat voor sommige mensen bestaande binders niet goed passen. Vaak heeft het minder met de borstomtrek op zich te maken dan met de verhoudingen tussen bepaalde maten: boven, over, onder borst, en schouders, bijv.

Om die reden past gc2b mij niet en Underworks wel, puur door de pasvorm en niet door de maatranges.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Alpha Shapewear binders

Bericht door Jer158 »

Nog even een heel concreet voorbeeld:

Iemand met 90 cm onder de borst en 95 cm over de borst heeft wrsch een heel andere binder nodig dan iemand met 80 cm onder de borst en 95 over de borst, terwijl ze volgens jouw maattabel wel dezelfde maat zouden moeten hebben.
Hung her from the branches of a mango tree
Michael
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2016, 20:12
Gender: Trans FtM

Re: Alpha Shapewear binders

Bericht door Michael »

De verhoudingen zijn inderdaad ook erg belangrijk, met name hoeveel borst je hebt in verhouding met je borstkas. Heb je meer borst dat kan er meer plat gedrukt worden en heb je minder borst dan heb je in verhouding minder compressie nodig voor een plat lijkende borstkas. Misschien kan ik werken aan een gedetailleerder maat systeem. Tot nu toe heb ik het percentage compressie per maat oplopend bepaald (tot een zekere hoogte) en gepast bij verschillende mensen maar misschien kan ik met meer maatgevingen meer zekerheid bieden.
Gebruikersavatar
Steppenwolf
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mar 2018, 20:15
Gender: Trans FtM

Re: Alpha Shapewear binders

Bericht door Steppenwolf »

Ik heb totaal geen verstand van business, maar misschien is iDeal toevoegen een idee?
Bij de shipping info staat niet het tarief voor als je meerdere producten tegelijkertijd wil bestellen. Dit lijkt me niet zo duidelijk voor klanten.
Less is more
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Alpha Shapewear binders

Bericht door Jer158 »

Hey Michael, zie ik goed dat je direct wat met mijn feedback gedaan hebt? :D
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Alpha Shapewear binders

Bericht door Nate_0 »

Ik vind het er iig heel goed uit zien! Wel twee dingen waar ik persoonlijk naar kijk bij het kopen van binders : foto's van hoe een binder bij een ander past/staat (want hoewel het niet alles zegt geeft het toch een iets andere indicatie van vorm, bv lengte van de binder enzo) en het materiaal. Dat laatste is iets wat ik überhaupt lastig vind bij binders, en is ook een best persoonlijk iets--maar Danae, gc2b en underworks zijn allemaal behoorlijk anders... Maw is het meer een gaasstructuur of "dicht"/glad elastiek.

Wat voor mezelf de belangrijkste overweging zou zijn om "dichter bij huis" te shoppen is het gebrek aan invoerkosten. Mocht ik dus in de toekomst nog een nieuwe binder nodig hebben, dan ga ik zeker hier kijken :)
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Selfmade
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 apr 2021, 13:06
Gender: Transgender

Re: Alpha Shapewear binders

Bericht door Selfmade »

Hi, ik kan deze binders nergens vinden. Bestaan ze nog?